2023-01-30 08:57:16 JPM redakcja1 K

Regulator prowadzi dochodzenie w sprawie umów z klientami BT

BT jest przedmiotem dochodzenia regulatora telekomunikacyjnego w związku z obawami, że złamał zasady, kiedy klienci podpisali nowe umowy na telefon komórkowy i szerokopasmowy

Ofcom sprawdza, czy gigant telekomunikacyjny nie przedstawił klientom „jasnych i prostych” informacji o umowie, do czego jest zobowiązany. Stwierdzono, że są dowody na to, że dwa oddziały BT, EE i Plusnet, naruszył te zasady.

BT oznajmił, że był „w pełni zaangażowany” z Ofcom i jego dochodzeniem.

Dostawcy usług telekomunikacyjnych są zobowiązani do przekazania klientom informacji o umowie oraz krótkiego - zazwyczaj jednostronicowego - streszczenia głównych warunków umowy przed podpisaniem umowy. Zasada ta obowiązuje od czerwca ubiegłego roku. Zmiana ta miała pomóc ludziom uniknąć zaskoczenia podwyżkami cen w czasie, gdy ich budżet jest mocno obciążony.

Streszczenie musi zawierać najważniejsze informacje. Obejmują one takie rzeczy jak prędkość łącza szerokopasmowego, cena, długość umowy oraz zasady i warunki, jeśli klient zdecyduje się na wcześniejsze zakończenie umowy. Klienci niepełnosprawni mogą również poprosić o dokumenty w odpowiednim dla nich formacie.

Przedstawiciel Ofcomu powiedział, że zasady te są ważnym narzędziem pomagającym ludziom w dokonywaniu zakupów z zaufaniem i podejmowaniu świadomych decyzji o wyborze odpowiedniej dla nich oferty.

Regulator stwierdził, że ma „powody, by podejrzewać” Plusnet, który jest podmiotem zależnym BT, mógł „nie spełnić tych wymagań”.

Następuje to po tym, jak regulator otworzył dochodzenie w sprawie EE, również należącego do BT, w październiku - po tym, jak miał podejrzenia, że również złamał zasady.

Ofcom poinformował: „W rezultacie nasze dochodzenie będzie teraz rozważać, czy BT naruszył zasady Ofcomu z powodu podejrzeń naruszenia przez każdą z tych jednostek zależnych.”

„Będziemy zbierać dalsze informacje i przedstawiać nowości w miarę postępów naszego dochodzenia.”

Przedstawiciel BT powiedział: „Chcemy, by nasi klienci byli w pełni poinformowani i udostępniamy informacje o sprzedaży z góry, jasno i przejrzyście.”

„Jesteśmy w pełni zaangażowani we współpracę z Ofcom w trakcie tego dochodzenia”.

Dział: Aktualności

Autor:
Shiona McCallum | Tłumaczenie: Natalia Warda

Żródło:
https://www.bbc.com/news/technology-64374585

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE