2024-01-18 16:09:29 JPM redakcja1 K

Jak wygrać w Monopoly i Cluedo według wykładowcy z Uniwersytetu Oxfordzkiego

Umiejętność liczenia zapewnia przewagę podczas grania w gry planszowe, takie jak Monopoly, Cluedo i Scrabble.

Według profesora matematyki Marcusa du Sautoy, wykorzystaj właściwości pomarańczy, a znajdziesz zwycięzcę. Zdjęcie : Malcolm Park / Alamy Zdjęcie Stockowe

Umiejętność liczenia zapewnia przewagę podczas grania w gry planszowe, takie jak Monopoly, Cluedo i Scrabble.

Czy była to pani White w kuchni z ołowianymi rurami, czy pułkownik Musztarda w jadalni ze świecznikiem?

Szansa na to, że uda ci się to rozwiązać, może zależeć bardziej od postaci Cluedo, którą wybierzesz, niż od twoich zdolności dedukcji.

Marcus du Sautoy, profesor matematyki na Uniwersytecie Oksfordzkim, uważa, że granie jako pani Peacock, postać, która zaczyna najbliżej wszystkich pomieszczeń na planszy, maksymalizuje szansę na sukces.

Obliczył również, że pomarańczowe nieruchomości są najlepsze do kupienia podczas gry w Monopol, ponieważ znajdują się blisko kwadratu "Więzienie".

Prawdopodobieństwo wylądowania na tym kwadracie jest większe niż na jakimkolwiek innym na planszy, ponieważ gracze mogą na nim wylądować, dobrać kartę kierującą ich bezpośrednio do więzienia lub zostać ukarani wysłaniem do więzienia po wyrzuceniu trzech podwójnych oczek.

Gracze opuszczający więzienie mają większe szanse na wyrzucenie sześciu, siedmiu lub ośmiu punktów, a zatem są bardziej skłonni do wylądowania na pomarańczowym polu.

Prof. du Sautoy, który prezentował serię Mind Games na BBC4 do 2006 roku, powiedział The Mail: "Pod każdą grą kryje się kawałek interesującej matematyki. Jeśli więc zrozumiesz podstawy matematyki, zapewni ci to przewagę".

"Dlatego moja rodzina przestała grać ze mną w gry" - przyznał.

Dookoła świata

W swojej książce ‘’W 80 Dni dookoła Gier’’ (‘Around the World in 80 Games’’), która została opublikowana w roku ubiegłym, profesor du Sautoy zawarł również porady od informatyka Barry'ego Smytha dotyczące najlepszych sposobów na wygraną w Wordle.

Odgadnięcie słowa "szyszki", po którym następuje "próba", prowadzi do pomyślnego wyniku w 96 procentach gier.

Podczas gdy fani literatury mogą czuć, że mają przewagę w Scrabble, matematyka pomaga zapewnić zwycięstwo również w tej grze. Gracze, którzy znają wiele wysoko punktowanych dwuliterowych słów, prawdopodobnie wygrają.

Podczas gry w Okręty radzi, aby ukrywać swoje okręty w jednym obszarze, zamiast je rozrzucać, co jest najlepszą strategią.

Rozmawiając z hiszpańską gazetą El Pais na początku tego miesiąca, prof. du Sautoy powiedział: ''Gry są bardzo potężnym sposobem na wyjaśnienie, do czego matematyka jest dobra".

"Nie chodzi o długie dzielenie czy procenty, ale o zrozumienie struktury i sposobu poruszania się po niej w najbardziej efektywny sposób".

Dodał, że gry są doskonałym sposobem testowania możliwości sztucznej inteligencji.

"Gry są bardzo sprzyjającymi miejscami do testowania sztucznej inteligencji, przede wszystkim dlatego, że gry mają wyjątkową zaletę: są niezależnymi, przyjemnymi światami" - powiedział.

"Kluczowym aspektem gry jest to, że jest niezależna; to jej własna przestrzeń, a jednocześnie jest to doskonałe miejsce, aby sztuczna inteligencja mogła się bezpiecznie rozwijać i prezentować swoje możliwości... sztuczna inteligencja nauczyła nas lepszego sposobu grania w gry. To ekscytujące".

Dział: Inne typowe

Autor:
Catherine Lough | Tłumaczenie: Sylwia Kohutova

Żródło:
https://www.telegraph.co.uk/news/2023/12/26/monopoly-cleudo-battleships-maths-oxford-don-games/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.