2024-06-09 17:59:18 JPM redakcja1 K

Dorośli gromadzą się w alejce z zabawkami jeszcze częściej niż przedszkolaki

Nowy Jork (CNN) – Dorośli kupili dla siebie więcej zabawek niż dla jakiejkolwiek innej grupy wiekowej w ostatnim kwartale, przewyższając nawet historycznie dominujący rynek przedszkolaków.

Squishmallows należą do najbardziej poszukiwanych zabawek w różnych grupach wiekowych. Zdjęcie: Maggie Shannon dla „Washington Post”/Getty Images

Konsumenci w wieku 18 lat i wyżej wydają 1,5 miliarda dolarów na związane z zabawkami zakupy w okresie od stycznia do kwietnia, prześcigając grupę wiekową trzy- do pięciolatków jako najważniejszą grupę dla branży zabawek, według nowego raportu firmy badawczej Circana.

Patrząc wstecz na dłuższy okres, raport stwierdza, że aż 43% dorosłych kupiło sobie zabawkę w ciągu ostatniego roku, a głównymi powodami były osobista zabawa, socjalizacja i kolekcjonowanie.

Karty przetargowe, Squishmallows (które są hitem we wszystkich grupach wiekowych), zestawy Lego i zabawki sportowe znajdowały się wśród najbardziej poszukiwanych produktów zabawkowych w tym okresie, jak mówi raport.

W miarę jak dorośli bawią się zabawkami więcej i więcej, trend dobrze wróży ogólnemu spadkowi zakupu zabawek. Circana podała, że sprzedaż zabawek w dolarach spadła o 1% przez kwiecień, w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, ale wciąż jest o 38% wyższa w porównaniu do 2019 roku.

„Czynniki sprzyjające, takie jak rosnący rynek zabawek skierowanych do dorosłych oraz siła nabywcza gospodarstw domowych o wyższych dochodach i dziadków, napędzają pozytywne trendy”. Juli Lennett, wiceprezes i doradca ds. branży zabawek w Circana, w raporcie powiedziała: „Jednak czynniki przeciwdziałające, takie jak rosnące zadłużenie gospodarstw domowych, spowolnienie wzrostu PKB i zmienne zaufanie konsumentów, wskazują na potencjalne wyzwania.”

Kluczową częścią „dorosłości” są zabawki

Kiedy dorośli zawsze kupowali dla siebie zabawki, napędzani przez rynek kolekcjonerski marek takich jak Barbie i Hot Wheels, eksperci branżowi twierdzą, że ten niszowy rynek stał się nurtem głównym w ciągu ostatnich pięciu lat.

Pandemia była tego ważnym katalizatorem.

Coraz więcej dorosłych kupuje dla siebie więcej zestawów do budowania Lego. Zdjęcie: Aaron Lavinsky/Star Tribune/Getty Images

„Podczas pandemii, kiedy ludzie mieli więcej gotówki i czas na spędzanie w domu, czy to z rodzinami, czy samemu, chcieli ponownie połączyć się z zabawkami, które sprawiały im radość jako dzieciom” - powiedział James Zahn, redaktor naczelny branżowego magazynu The Toy Book, w wywiadzie dla CNN.

Ale osoby, które już wtedy były kolekcjonerami zabawek, zwiększyły swoje zainteresowanie. „Mówimy o wszystkim: lalkach, figurkach i pojazdach odlewanych” - powiedział. „Poza kolekcjonowaniem, gry planszowe, zestawy do budowania Lego i karty do gry, które znów są niezwykle popularne, również rozpalają zainteresowanie dorosłych”.

Niektórzy producenci zabawek, jak twierdzi, wprowadzają teraz nowe produkty bezpośrednio dla dorosłych odbiorców.

„Od stycznia do kwietnia, w kategorii figurek akcji, dwa najnowsze produkty to przedmioty, których dzieci nie będą kupować” - powiedział Zahn. „Produkt numer jeden to kolekcja figurek akcji X-Men 97 Marvel Legends od Hasbro, inspirowana serialem animowanym skierowanym do dorosłej publiczności”.

Drugim najpopularniejszym nowym produktem w tym okresie jest hełm do zabawy Star Wars The Black Series Clone Caption Rex od Hasbro. „To kolekcjonerski przedmiot za 130 dolarów, który zasadniczo wygląda jak rekwizyt z filmu” - powiedział.

W międzyczasie tradycyjne zestawy do modelowania, które kiedyś były popularne wśród starszych kupujących, zostały zastąpione przez zestawy Lego.

„Ta bardzo terapeutyczna idea siadania, żeby stworzyć coś własnego jako dorosły, ma nowy format, od tradycyjnego zestawu modelarskiego do zestawu budowlanego” - powiedział Zahn. „Lego zdobywa mnóstwo na rynku osób powyżej 18 roku życia”

Dział: Styl życia

Autor:
Parija Kavilanz | Tłumaczenie: Klaudia Krupa

Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/06/07/business/adults-preschoolers-toy-buying/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE