Srebrna medalistka olimpijska Kim Ye-ji w Paryżu dla Balenciaga. Zdjęcie: Juergen Teller
32-letnia srebrna medalistka olimpijska dołącza do byłego angielskiego piłkarza Romeo Beckham oraz niemieckiej piosenkarki w serii zdjęć wykonanych w Paryżu, na których modele rozkładają się na lub pozują z kanapami i krzesłami, które wyglądają jakby były pozostawione na zewnątrz w dniu wyprowadzki (choć w rzeczywistości są z osobistej kolekcji mebli dyrektora kreatywnego Balenciagi, Demny, według komunikatu prasowego).
“This is a Balenciaga Campaign” (“To jest Kampania Balenciaga”) zostało wykonane przez niemieckiego fotografa Juergena Tellera, którego słynny – i czasami kontrowersyjny – beznamiętny styl pasuje do nieprzeniknionego poczucia chłodu Kim.
Podczas gdy widzowie Igrzysk Olimpijskich reagowali na nonszalancką postawę strzelecką Kim oraz futurystyczne akcesoria optyczne tego lata w Paryżu, wcześniej nagrany filmik, na którym niechcący pobiła rekord świata w Azerbejdżanie, uzyskał miliony wyświetleń. Od tamtej pory Kim zaliczyła kilka występów modowych i aktorskich, w tym sesję dla Louis Vuitton, która ukazała się w magazynie modowym W Korea oraz rolę zabójcy w serialu telewizyjnym “Crush”.
Kim strzelająca podczas finału strzelania pistoletem gazowym na 10 m w kategorii kobiet na Igrzyskach Olimpijskich Paryż 2024, 28 lipca 2024 r. Zdjęcie: Charles McQuillan/GettyImages/File
W kampanii Balenciaga, która podkreśla nowe torebki tej marki, wymienia swoje słynne czarne ubranie wierzchnie Fila na dżinsową bomberkę dopasowaną do sięgających do ud, spodni dżinsowych z wysokim stanem w jednej stylizacji oraz na czarną mini sukienkę w innej. Kim w październiku powiedziała międzynarodowej agencji informacyjnej CNN, że uważa się za “prostą modnisią”, noszącą crop topy i jeansy w jej czasie prywatnym oraz strój drużynowy podczas treningów lub wydarzeń. “Ubieram się bardzo zwyczajnie, prosto. Ale ludzie mówią mi, że wyglądam dobrze” powiedziała.
Kim Ye-ji na jednym z ujęć. Zdjęcie: Juergen Teller
Romeo Beckham pozuje dla marki. Zdjęcie: Juergen Teller
Kampania była kolaboracją między Tellerem i jego żoną, która jest również partnerką kreatywną – Dovile Drizyte. W kampani pojawiąją się zdjęcia Beckhama na białej kanapie modułowej przed Wieżą Eiffla oraz Petras na niebieskiej tapicerce w bocznej uliczce Paryża; połączeni są z innymi modelkami, takimi jak Sua Lee, Khadim Sock i Akolde Meen. We wrześniu Beckham, drugi syn Davida oraz Victorii Beckhamów, niespodziewanie zadebiutował na wybiegu dla domu mody w stolicy Francji.