Chioma Nnadi przejęła brytyjskiego Vogue’a od Edwarda Enninful’a w ubiegłym roku/ Zdjęcie: Getty Images
Chioma Nnadi zasugerowała, że zmiana, po niedawnym postępie w różnorodności sylwetek, była częściowo napędzana przez wzrost popularności leków odchudzających.
„Myślę, że może Ozempic ma z tym coś wspólnego”, powiedziała programowi BBC Radio 4 Today.
„Jesteśmy w tym momencie, w którym widzimy, jak wahadło wraca do chudosci bycia „na czasie” i często jest to traktowane jak trend i nie chcemy, żeby tak było.”
Zapytana przez prezenterkę Emmę Barnett, co napędza ten trend, Nnadi powiedziała: „Nie sądzę, że możemy przypisać to do żadnej rzeczy.”
„Myślę, że Ozempic ma z tym coś wspólnego, ponieważ widzimy wielu celebrytów, którzy go używają, i myślę, że jest ta zmiana w kulturze wokół tego, jak myślimy o naszych ciałach i jak zwracamy się do nich.”
Nnadi powiedziała, że uważa, że to „ważne, aby wszystkie ciała były reprezentowane” w modzie, dodając, że był to problem, o którym ona i jej koledzy pamiętali.
„Myślenie o modelkach, które możemy mieć na naszych sesjach [zdjęciowych] jest bardzo ważne" - kontynuowała. „I to było bardzo ważne, że uwzględniliśmy modelki, które nie miały standardowych rozmiarów.”
„Ale myślę, że to nie jest coś, co my, jako magazyn, możemy zmienić sami, ponieważ oczywiście projektanci robią ubrania, które są w rozmiarze próbnym."
Odnosząc się do zeszłorocznych tygodni mody, w których projektanci prezentują swoje nowe kolekcje, Nnadi powiedziała: „Nie sądziłam, że jest wystarczająco dużo reprezentacji, jeśli chodzi o różnorodność ciała.
„I wydawało się, że na niektórych pokazach modelki były szczególnie szczupłe.”
„Mam nadzieję, że ten sezon będzie sygnałem alarmowym i nie będzie tak, że zobaczymy tego rodzaju negatywny trend [i] że zobaczymy ten postęp."
Nnadi przejelabrytyjskie wydanie Vogue w październiku zeszłego roku, zastępując poprzedniego redaktora magazynu Edwarda Enninfu’la.
Stanowisko zostało zmienione na kierownika ds. treści redakcyjnych, kiedy dołączyła, ale Nnadi nadal jest ostatecznie główną postacią w magazynie.
Ozempic, który tłumi apetyt, stał się popularny w USA w ostatnich latach, a jego stosowanie rośnie w Wielkiej Brytanii.