2022-09-08 19:43:33 JPM redakcja1 K

Największe hity nie są teraz w kinach — są w telewizji: od „Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy” po „Ród Smoka”

Telewizja osiągnęła szczyt dzięki „Pierścieniom Władzy” i „Rodzie Smoka”. Seriale kosztowały setki milionów dolarów i przyciągnęły miliony widzów. Tymczasem w kinach brakuje nowych filmów...

Morfydd Clark jako Galadriel w „Władca Pierścieni:  Pierścienie Władzy.” Amazon

Nawet gdy branża filmowa powoli wychodzi z pandemii, nie jest to duży ekran, na którym większość akcji to: telewizja.

Przykład: Około 8 milionów ludzi wyszło w sobotę do kin w całych Stanach Zjednoczonych na „Narodowy Dzień Kina”, kiedy tysiące kin w całych Stanach Zjednoczonych oferowało bilety za 3 dolary lub mniej.

Ale sześć dni wcześniej ponad 10 milionów widzów obejrzało drugi odcinek serialu HBO „Ród Smoka”, nowego prequelu „Gry o tron”.

Teatrom udało się w sobotę zwiększyć frekwencję dzięki jednodniowej promocji – imponujące osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że widzowie mieli niewiele opcji do wyboru. Przykładem: „Top Gun: Maverick” zwyciężył w weekendowej kasie w 15. weekend premiery.

Jednak więcej osób wciąż oglądało drugi odcinek serialu HBO „Ród Smoka”.

Liczby pokazują, jak bardzo branża filmowa desperacko szuka nowych filmów. Jedynymi pewniakami franczyzowymi w harmonogramie na pozostałą część roku są „Black Adam” z DC i „Czarna Pantera” Marvela: Wakanda w moim sercu," i "Avatar: Istota wody.” 

W większości przemysł filmowy cierpi z powodu straszliwej suszy filmowej. A szef Krajowego Stowarzyszenia Właścicieli Teatrów, John Fithian, uważa, że podaż filmów nie powróci do poziomu sprzed pandemii przez kolejne 12-18 miesięcy.

Tymczasem żyjemy w epoce hitów telewizyjnych, jak napisał w zeszłym tygodniu Ross Douthat z The New York Times.

house of the dragon„Ród Smoka.” HBO

Przeboje telewizji prawdopodobnie będą kontynuowane

I to nie tylko „Ród Smoka.” Amazon zadebiutował w weekend w swoim drogim serialu „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy”, a firma poinformowała, że 25 milionów ludzi na całym świecie obejrzało dwa pierwsze odcinki pierwszego dnia. (Nie udało się wybić liczb w USA).

Tymczasem Disney+ produkuje niezliczoną ilość programów Marvela i „Gwiezdnych wojen”, w tym „She-Hulk” (obecnie transmitowane), „Andor” (który zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu) i trzeci sezon „The Mandalorian” (który ma zadebiutować pod koniec roku lub na początku 2023 roku).

W rzeczywistości przyszłość „Gwiezdnych wojen” to w dużej mierze telewizja strumieniowa – wielka strata dla kin. Kilka projektów filmowych zostało odłożonych na dalszy plan, a następny film z serii prawdopodobnie będzie za wiele lat. Tymczasem seriale o Obi-Wan Kenobi i Bobie Fette – które byłyby filmami, zanim pojawił się Disney+ już zadebiutowały i trwają prace nad dziesiątkami innych.

W zeszłym roku pisałem, że wieloplatformowa przyszłość budowania franczyzy zaczyna nabierać kształtu, gdy firmy medialne zmieniły priorytety na swoje biznesy streamingowe. Ta walka o treści gatunkowe doprowadziła do zawyżenia budżetów telewizyjnych, które rywalizują z największymi filmami Hollywood.

„Pierścienie Władzy” to najdroższy serial telewizyjny, jaki kiedykolwiek powstał, z budżetem produkcyjnym wynoszącym 465 milionów dolarów na pierwszy sezon. „Ród Smoka” kosztował „poniżej 20 milionów dolarów” za odcinek, według Variety, co wyniosłoby prawie 200 milionów dolarów w pierwszym sezonie.

A w ciągu ostatnich sześciu miesięcy „Ród Smoka” znalazł się na szczycie niektórych z największych filmów angażujących się w mediach społecznościowych, według firmy analitycznej Diesel Labs z „Top Gun: Maverick” aż po „Batmana” do „Thora: Miłość i grom.”

Oznacza to, że popularyzacja telewizji prawdopodobnie będzie trwała tak długo, jak długo będzie przynosiła rezultaty.

Przykłady: Apple tworzy serial telewizyjny, którego akcja rozgrywa się w tym samym wszechświecie, co „Godzilla vs. Kong”, a Disney przygotowuje własną serię King Kong. 

Reżyserzy „Avengers”: Koniec gry” i Netflix „The Gray Man” tworzą globalny thriller szpiegowski zatytułowany „Cytadela”, który ma zaowocować lokalnymi spin-offami – a jego wyprodukowanie kosztuje ponad 200 milionów dolarów, jak podał w zeszłym tygodniu The Hollywood Reporter, co czyni go drugim najdroższym serialem telewizyjnym w historii, za „Pierścieniami Władzy”.

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE