Jaguar prezentuje pierwszy prototyp samochodu po kontrowersyjnym przebranżowieniu
Brytyjski luksusowy producent samochodów Jaguar zaprezentował prototyp samochodu Jaguar Type 00, będący pierwszym spojrzeniem na nowy pojazd elektryczny po kontrowersyjnym przebranżowieniu, który podzielił opinię publiczną.
Prototyp samochodu Jaguar Type 00. Zdjęcie: Jaguar Land Rover
W oświadczeniu opublikowanym we wtorek, po tym jak samochód został zaprezentowany podczas Miami Art Week, producent powiedział, że „wprowadza niepowtarzalną, nieoczekiwaną i pełną dramatyzmu fizyczną interpretacje Jaguara, podkreślając ciągłą transformacje marki”.
Type 00 ma długą maskę (kaptur w angielskim amerykańskim) i profil fastback, a także 23-calowe felgi aluminiowe. Prezentowany jest w dwóch kolorach: Miami Pink i London Blue.
„Pierwszy z nich odzwierciedla kultowe otoczenie Art Deco, a drugi nawiązuje do brytyjskiego dziedzictwa” - powiedział Jaguar w komunikacie prasowym.
Prototyp ten wzbudził intensywne emocje w sieci. Zdjęcie: Jaguar Land Rover
Chociaż Type 00 jest prototypem i dlatego nigdy nie wejdzie do produkcji, opinie w Internecie są podzielone. Jeden z komentatorów X powiedział, że samochód „wygląda elegancko", ale inny powiedział, że „00 to liczba którą sprzedacie. Koszmarnie brzydki”. Jaguar powiedział, że stanie się marką wyłącznie elektryczną, skoncentrowaną na pojazdach luksusowych, ale ewolucja idzie dalej niż ta idea.
„Ta transformacja wykracza poza produkty projektowane i konstruowane przez Jaguara; Reprezentuje to ponowne wyobrażenie sobie całej marki” – powiedział producent samochodów. Ta nowa tożsamość marki również wzbudziła kontrowersje, gdy została ujawniona w listopadzie.
Type 00 na zdjęciu w kolorach London Blue (po lewej) i Miami Pink (po prawej). Zdjęcie: Jaguar Land Rover
Pod hasłem „copy nothing” Jaguar opublikował film promocyjny przedstawiający różnorodną obsadę modeli pozujących i poruszających się po nieziemskim krajobrazie, co wywołało gniew tradycjonalistów. „Gdzie są samochody w tej reklamie? Czy to wybieg mody?”, napisał jeden z komentujących na X.
102-letni luksusowy producent samochodów zastępuje swoje poprzednie logo, pełne wielkich liter, nowym, które ma być „potężną celebracją modernizmu”, ogłosiła firma 18 listopada. Inne zmiany w kreowaniu marki Jaguara obejmują przeprojektowane logo skaczącego kota, zwane „Leaper”, oraz nowy monogram, który zawiera litery „J” i „R” w nazwie marki. Car and Driver donosi, że Leaper, który zdobił samochody przez kilka dekad, zostanie wyeliminowany na rzecz odznaki.
„Jest to ponowne wyobrażenie, które odzyskuje istotę Jaguara, przywracając mu wartości, które kiedyś sprawiły, że był tak kochany, ale czyniąc go istotnym dla współczesnego odbiorcy” - powiedział Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover, w komunikacie prasowym z zeszłego miesiąca. Pierwszym samochodem produkcyjnym pod nowym kierownictwem Jaguara będzie czterodrzwiowy elektryczny grand tourer, który będzie produkowany w Wielkiej Brytanii. Zostanie on zaprezentowany pod koniec 2025 roku. Jaguar planuje również otworzyć szereg sklepów firmowych na całym świecie, z których pierwszy zostanie otwarty w 8. dzielnicy Paryża.
Jordan Valinsky z CNN przyczynił się do powstania tego raportu.
Dział: Wiadomości
Autor:
Jack Guy, CNN | Tłumaczenie: Wiktoria Derylak — praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/12/03/style/jaguar-type-00-electric-car-scli-intl/index.html