2022-09-05 08:27:39 JPM redakcja1 K

Zajęcia szkolne w Stanach Zjednoczonych zaczynają się zbyt wcześnie. Rozpoczynanie nauki o późniejszej porze poprawiłoby obecność, wskaźniki ukończenia i wyniki w nauce

Okres dojrzewania przynosi wiele zmian w nawykach spania, włączając w to naturalną zmianę rytmu dobowego znaną jako “opóźnienie fazy snu”. Ta zmiana często dla nastolatków czyni trudniejszym zaśnięcie przed 23:00 i może sprawić, że wstawanie wcześnie do szkoły będzie uciążliwe.

Hong nie jest osamotniony. W całym kraju ponad 40% publicznych szkół wyższych zaczyna pracę przed 8:00 ‒ niektóre nawet od 7:15 ‒ eksperci zgłaszają, że znacząco przyczynia się to do rozpowszechnionych niedoborów snu.

,,Zmagałem się z lękiem w szkole średniej i wczesne pory rozpoczynania zajęć pogarszały sprawę. Konieczność pobudki około 5:30 ‒ w zimie było wciąż ciemno, gdy opuszczałem dom, ‒ była bardzo trudna i stresująca”, powiedział Gael Hong teraz 19-letni student w Nowym Jorku.

,,Gdy dostałem się na uczelnię i miałem możliwość zaplanowania zajęć trochę później była to bardzo pozytywna zmiana. Teraz nie muszę denerwować się wstawaniem na czas”, powiedział Hong.

Sen jest ważny dla dzieci w każdym wieku, jednak nastolatki mogą szczególnie odczuwać wczesne pory odbywania lekcji. Okres dojrzewania przynosi wiele zmian w nawykach spania, włączając w to naturalną zmianę rytmu dobowego znaną jako “opóźnienie fazy snu”. Ta zmiana często dla nastolatków czyni trudniejszym zaśnięcie przed 23:00 i może sprawić, że wstawanie wcześnie do szkoły będzie uciążliwe.

 

Dzieci w wieku szkolnym nie wysypiają się wystarczająco

Amerykańska Akademia Medycyny Snu raportuje, że dzieci w wieku od 6 do 12 lat potrzebują od 9 do 12 godzin snu co noc, a dzieci w wieku od 13 do 18 lat potrzebują od 8 do 10 godzin snu, jednak ilość osiągalna dla uczniów może być znacznie niższa. Centra Kontroli Chorób zgłaszają, że blisko 75% uczniów szkół średnich sypia mniej niż 8 godzin każdej nocy, a prawie 58% uczniów gimnazjów sypia mniej niż 9 godzin.

Brak snu ma różny wydźwięk, wliczając w to szkodliwy wpływ na zdrowie mentalne. Lęk i depresja, ‒ których odsetek wzrastał wśród młodzieży nawet przed pandemią ‒ mogą nasilać się znacznie wraz z niewystarczającym czasem spania.

Niedosypiający nastolatkowie są bardziej narażeni na myśli samobójcze, kontuzje, uzależnienia od substancji i wypadki samochodowe.

“Niedobory snu wpływają na wiele aspektów zdrowia mentalnego nastolatka”, powiedziała Dr Ross Goodwin psychiatra dzieci i nastolatków w Kaiser Permanente w Virginii. Goodwin powiedziała, że braki snu mogą mieć wpływ na koncentrację, kontrolę impulsów, pewność siebie i podejmowanie decyzji. “Deprywacja snu może mieć efekt domina, ‒ oddziaływać na wszystko od przyziemnych do zmieniających życie konsekwencji.

 

Niektórzy rodzice nawołują do zmian

Jenifer Rosen Heinz matka dwójki dzieci zamieszkała w Wisconsin mówi, że gdy najstarsze z dzieci zaczynało szkołę średnią, była zmartwiona tym, że szkoła zaczynała się o tej samej porze, co za jej czasów ‒ uczniowie wciąż musieli być na przystanku autobusowym o 6:45.

Rosen Heinz zauważyła, że schematy spania jej dzieci się zmieniają, ‒ dłużej zajmowało im zaśnięcie w nocy i ciężej było im wstać rankiem.

Rosen Heinz podołała zadaniu i z powodzeniem obroniła przed radą szkoły zmianę rozpoczynania zajęć szkolnych w swojej społeczności. “Było wiele natychmiastowych skutków zaczynania zajęć o późniejszej godzinie. Moje dzieci były bardziej wypoczęte i mniej rozdrażnione. Rodzina czerpała przyjemność z przebywania razem, ponieważ było mniej tarć”, powiedziała Rosen Heinz.

Pora rozpoczynania zajęć może być szeroko zmieniana przez okręg szkolny i różne stany, wielokrotne badania pokazały, że późniejsze zajęcia poprawiają frekwencję, wskaźniki ukończenia i wyniki w nauce.

Jednak obawy logistyczne mogą ograniczyć zmiany w niektórych społecznościach.

Lisa L. Lewis matka dwójki dzieci w Californii i autorka książki ,, The Sleep-Deprived Teen : Why Our Teenagers Are So Tired, and How Parents and Schools Can Help Them Thrive" zgłasza, że może być opór w sprawie zmiany czasu rozpoczynania zajęć szkolnych często z powodu zmartwień o harmonogram autobusów i zajęć sportowych oraz pozaszkolnych aktywności.

,,Może być automatyczna reakcja na zmianę pory rozpoczynania, jednak jest to krytyczny problem zdrowia publicznego”, powiedziała Lewis.

W 2019 roku Kalifornia przegłosowała prawo zabraniające publicznym i czarterowym szkołą średnim zaczynania zajęć przed 8:30, a gimnazjom przed 8:00. Prawo weszło w życie 1 Lipca 2022 roku. Podobne ustawy oczekują na rozstrzygnięcie w innych stanach.

Lewis, która popierała tę ustawę, powiedziała, że te zmiany są najbardziej pomyślne, gdy rady szkoły wprowadzą je w całym stanie wraz z okresem wdrażania dającym społeczności czas na zaadaptowanie się. ,,Problemy logistyczne można rozwiązać. Zostało to już zrobione i społeczności wprowadziły późniejsze pory startu z powodzeniem”, mówi.

Eksperci informują, że dodatkowe od 30 do 60 minut snu może mieć znaczące zdrowotne korzyści.

Kathy Radigan matka trójki dzieci w Nowym Yorku powiedziała, że trochę dodatkowego snu rano zrobiłoby prawdziwą różnicę. Radigan mówi, że kiedy jej dzieci zaczęły szkołę średnią, musiały być na przystanku autobusowym o 6:55, ‒ była zauważalna zmiana w ich śnie i poziomie stresu.

,,Gdy dotarły do domu, zjadły obiad, odrobiły pracę domową, ‒ potem próbowały wpasować w czas przestoju robienie czegoś dla przyjemności, ‒ była już pora, by kłaść się do łóżka. Dodatkowa godzina spania rano naprawdę zrobiłaby różnicę”, powiedziała Radigan.

American Academy of Pediatrics poleca gimnazjom i szkołom średnim rozpoczynanie zajęć o 8:30 lub później. W miarę, gdy więcej społeczności i ustawodawców zdaje sobie sprawę z wpływu braków snu na nastolatków, wiele rodzin ma nadzieję, że ich okręg szkolny to zauważy.

,,Efektywne zaspokajanie potrzeb nastolatków szczególnie w odniesieniu do zdrowia psychicznego wymaga od decydentów potraktowania priorytetowo rozpoczynania zajęć później”, powiedziała Radigan.

 

Autor:
Autor: Misha Valencia | Tłumaczenie: Eliza Gorzelak

Żródło:
https://www.insider.com/schools-in-us-should-started-later-itd-improve-academic-performance-2022-9

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE