01.01.2025 JPM Redakcja

YouTube wezwane do promowania „wysokiej jakości” telewizji dla dzieci

Rząd wezwał platformy wideo, takie jak YouTube, do bardziej wyraźnego eksponowania „wysokiej jakości” treści dla dzieci na swoich stronach internetowych.

Zdjęcie: Getty Images

Sekretarz ds. Kultury Lisa Nandy ostrzegła, że młodzi ludzie rzadziej oglądają programy edukacyjne lub wspierające „dobrostan emocjonalny i psychiczny”, ponieważ coraz częściej korzystają z platform internetowych zamiast tradycyjnej telewizji.

Nandy poinformowała, że wysłała list do YouTube i podobnych platform, a także do regulatora Ofcom, apelując o zwiększenie widoczności odpowiednich treści dla dzieci.

Rzecznik YouTube stwierdził, że platforma „zapewnia dzieciom i nastolatkom bezpieczne, odpowiednie do wieku doświadczenia online, które pozwalają im uczyć się, rozwijać i odkrywać”.

Ale Nandy, która ma dziewięcioletnie dziecko, powiedziała, że platformy internetowe nie promują „najszerszej gamy” materiałów. „[To] coś, co dotyka mojej rodziny, jak każdej rodziny w kraju”, dodała.

Rozmawiała z BBC Radio 4 w programie Today, który w poniedziałek był gościnnie redagowany przez aktorkę i członkinię Liberalnych Demokratów, baronessę Floellę Benjamin. Benjamin, mająca za sobą wieloletnią karierę w programach dla dzieci, wystąpiła w kilku z nich.

Nandy pochwaliła brytyjską telewizję dziecięcą, mówiąc, że „pomaga [dzieciom] zrozumieć świat”, ale zauważyła, że użytkownicy online często jej nie widzą, ponieważ nie jest promowana na popularnych stronach internetowych.

Powiedziała, że rząd jest gotowy wspierać przemysł telewizji dziecięcej w Wielkiej Brytanii, określany jako „klejnoty koronne”, ale poprzedni rządowy program finansowania pokazał, że choć stworzono więcej wysokiej jakości treści, dzieci „niekoniecznie je oglądały, a my uważamy, że dzieje się tak dlatego, że dzieci nie mogły ich znaleźć”.

Według Nandy rząd dąży do dobrowolnego porozumienia z platformami internetowymi. Zasugerowała, że w przypadku braku takiego porozumienia rząd będzie gotów podjąć dalsze działania.

„Naszym zamiarem jest, aby platformy współpracowały z nami, by zapewnić, że dzieci mogą znacznie łatwiej oglądać i odnajdywać wysokiej jakości treści”, kontynuowała.

„YouTube ma w sobie coś wspaniałego. To demokratyzujące, ludzie mogą rozpocząć swoje kariery we własnych sypialniach, i jesteśmy tego świadomi, ale tutaj trzeba znaleźć równowagę”.

Wezwała Ofcom do „priorytetowego traktowania telewizji dziecięcej” w ramach ich przeglądu nadawania publicznego, który ma zostać przedstawiony latem.

Benjamin stwierdziła, że „telewizja wpływa na sposób myślenia i zachowanie dzieci”, ale ostrzegła, że jej „jakość i ilość” zmniejsza się.

Wykorzystała swoją gościnny występ w programie Today, by zaapelować o większy nacisk na zapewnienie dzieciom odpowiedniej rozrywki. Powiedziała, że przemysł jest w „kryzysie” i „zamieszaniu” spowodowanym przechodzeniem dzieci na platformy internetowe.

Dział: Problematyka

Autor:
Hafsa Khalil | Tłumaczenie: Julia Nawrocka - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.bbc.com/news/articles/cgrwpvp9z4wo

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE