2024-06-17 05:59:13 JPM redakcja1 K

Akcje Lululemon rosną o 10% pomimo niezadowalającego raportu finansowego i prognoz

Wzrost Lululemon w Ameryce, jego największym rynku, wydaje się hamować po tym, jak w środę detalista zgłosił stabilne sprzedaże porównywalne w regionie i słabe prognozy na bieżący kwartał.

Pracownik trzyma termometr, aby zmierzyć temperaturę klienta przy wejściu do sklepu Lululemon po wybuchu epidemii Covid-19, w Szanghaju, Chiny, 21 czerwca 2022 roku. Zdjęcie: Aly Song | Reuters

KLUCZOWE PUNKTY

  • Lululemon przekroczył oczekiwania Wall Street dotyczące zysków i przychodów, ale wydał słabe prognozy na drugi kwartał, ponieważ zmaga się ze spowolnieniem w obu Amerykach, swoim największym rynku.
  • W zeszłym kwartale firma popełniła błąd, nie posiadając odpowiednich rozmiarów ani kolorów w sklepach w USA, co wpłynęło na sprzedaż.
  • CEO Calvin McDonald chwalił międzynarodowy wzrost Lululemon i zaznaczył, że firma ma jeszcze wiele do zrobienia na rynku amerykańskim.

Sprzedawca odzieży sportowej zdecydowanie przewyższył oczekiwania Wall Street dotyczące zysków, ale tylko nieznacznie przekroczył oczekiwania dotyczące przychodów. Prognozy Lululemon na cały rok fiskalny sugerują, że firma liczy na poprawę warunków w drugiej połowie roku.

Oto, jak Lululemon wypadł w pierwszym kwartale fiskalnym w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, bazującymi na ankiecie analityków LSEG:

  • Zysk na akcję: 2,54 dolarów vs. 2,38 dolarów oczekiwane,
  • Przychody: 2,21 miliarda dolarów vs. 2,19 miliarda dolarów oczekiwane.

Pomimo letniego wzrostu, akcje Lululemon wzrosły o 10% w rozszerzonym handlu w środę. Firma ogłosiła również, że doda 1 miliard dolarów do swojego programu skupu akcji.

Zgłoszony dochód netto firmy za trzymiesięczny okres zakończony 28 kwietnia wyniósł 321 milionów dolarów, czyli 2,54 dolarów na akcję, w porównaniu z 290 milionami dolarów, czyli 2,28 dolarów na akcję, rok wcześniej. 

Sprzedaż wzrosła do 2,21 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o około 10% w porównaniu z 2 miliardami dolarów rok wcześniej.

W komunikacie prasowym CEO Calvin McDonald chwalił „silny impuls” firmy na rynkach międzynarodowych i zasugerował, że firma musi podjąć dalsze działania, aby ponownie rosnąć na rynku amerykańskim.

„Jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie osiągamy w optymalizacji naszego asortymentu produktów w USA”, powiedział McDonald. „Patrząc w przyszłość, nadal mamy znaczące możliwości wzrostu i jesteśmy pewni w zdolności naszego zespołu do silnego działania”.

W zeszłym kwartale McDonald powiedział, że firma zauważa zmiany w dynamice konsumentów w obu Amerykach, ale również zaznaczył, że Lululemon popełnił błąd, nie posiadając odpowiednich rozmiarów i kolorów w swoich sklepach, co uderzyło w sprzedaże. Podczas rozmowy z analitykami w środę McDonald powiedział, że te problemy utrzymywały się w pierwszym kwartale fiskalnym.

Powiedział, że asortyment kolorów Lululemon był zbyt wąski w przypadku legginsów i firma ponownie nie miała na stanie rozmiarów, których chcieli klienci. McDonald dodał, że firma nie zakupiła wystarczającej ilości produktów, które cieszyły się zainteresowaniem konsumentów, co prowadziło do braku towaru. Powiedział, że oczekuje lepszej sytuacji z zapasami w drugiej połowie roku.

Lululemon nadal rośnie w Amerykach, ale znacznie wolniej niż w zeszłym roku. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż w obu Amerykach wzrosła o 3%, w porównaniu ze wzrostem o 17% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż porównywalna była na poziomie ubiegłorocznym.

W całym biznesie sprzedaż porównywalna Lululemon wzrosła o 6%, poniżej 7% wzrostu oczekiwanego przez analityków, według StreetAccount.

W miarę spowolnienia wzrostu w obu Amerykach, Lululemon wydał słabe prognozy na bieżący kwartał. Spodziewa się przychodów w przedziale 2,40 miliarda dolarów do 2,42 miliarda dolarów, nieco poniżej oczekiwań na poziomie 2,45 miliarda dolarów, według LSEG. Prognozowane zyski na akcję wynoszą od 2,92 dolarów do 2,97 dolarów, w porównaniu z oczekiwaniami na poziomie 3,02 dolarów, według LSEG.

Firma wydaje się oczekiwać poprawy warunków w drugiej połowie roku. Na cały rok Lululemon spodziewa się zysku na akcję w przedziale 14,27 dolarów do 14,47 dolarów, co przewyższa oczekiwania analityków na poziomie 14,11 dolarów. Spodziewa się przychodów w przedziale 10,7 miliarda dolarów do 10,8 miliarda dolarów, co jest zgodne z oczekiwaniami, według LSEG.

Lululemon, nadal uważany za najlepszego detalistę i lidera rynku, napotyka ostatnio pewne trudności. Jego akcje spadły o 40% od początku roku do zamknięcia w środę, ponieważ inwestorzy zaczęli martwić się o jego perspektywy wzrostu.

Firma niedawno ogłosiła, że jej długoletnia dyrektor ds. produktów, Sun Choe, zrezygnuje, co spowodowało spadek akcji. Lululemon może również wkrótce znaleźć się po drugiej stronie trendów. Denim cieszy się obecnie dużą popularnością wśród konsumentów, a inwestorzy obawiają się, że klienci mogą wymieniać odzież sportową na dżinsy, co może wpłynąć na przychody Lululemon.

Dział: Aktualności

Autor:
Gabrielle Fonrouge | Tłumaczenie: Klaudia Krupa

Źródło:
https://www.cnbc.com/2024/06/05/lululemon-lulu-earnings-q1-2024.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE