2023-11-18 20:09:55 JPM redakcja1 K

Amazon wchodzi w sprzedaż samochodów

Od początku swojej działalności celem Amazonu było stanie się „sklepem, w którym można kupić wszystko”. Dlatego też, w 2024 roku, firma Jeffa Bezosa planuje rozszerzyć swoją ofertę o sprzedaż samochodów.

Amazon poinformował, że od przyszłego roku, na ich stronie dealerzy będą mogli sprzedawać samochody. GETTY IMAGES

 

Amazon ogłosił, że na ich stronie od 2024 roku klienci będą mogli kupować i przeglądać samochody od dealerów. 

Prezes Amazonu zaznaczył, iż celem tego ruchu jest „usprawnienie dla klientów procesu zakupu pojazdów online”.

W ramach współpracy Amazonu i Hyundai, na początku będą sprzedawane tylko modele koreańskiej marki.

Sprzedaż samochodów online stanowi mały fragment rynku samochodowego, ale gwałtowny wzrost takich transakcji w czasie pandemii obalił przekonanie, że klienci będą unikać dokonywania tak wielkich zakupów przez internet.

Według prognoz, tego typu sprzedaż ma znacząco wzrosnąć w nadchodzących latach.

„Jest zdecydowanie grupa ludzi, której liczba, moim zdaniem wzrasta, a która ma ogromne zaufanie do Amazonu i innych sprzedawców online. Mogą oni preferować unikanie kontaktu z innymi ludźmi podczas zakupu pojazdu” - powiedział Alan Haig, prezes firmy Haig Partnership z siedzibą na Florydzie, która zajmuje się doradztwem przy kupnie samochodów.

„Włączenie się Amazonu - już ogromnej marki i gracza w zakupach online - to właśnie to, co czyni to ogłoszenie 'transcendentne'” - dodał. „To już nie jest nowa aplikacja, którą ktoś musiałby pobrać... ona już znajduje się na ich telefonie”.

Amazon na początku swojej działalności (od 1994) zajmował się sprzedażą książek online. Przez te wszystkie lata, firma Jeffa Bezosa rozszerzyła swoją działalność na inne obszary, takie jak usługi chmurowe, usługi finansowe i medyczne.

Kilka lat temu Amazon razem z Hyundai uruchomił „wirtualną wystawę samochodową”, która umożliwiała ludziom przeglądanie samochodów. Do tej pory ostateczna sprzedaż samochodu miała miejsce w salonie, a nie na stronie.

Prezydent Hyundai Motor Co, Jaehoon (Jay) Chang, powiedział, że współpraca z Amazonem pomoże „rozwinąć naszą sieć sprzedaży, przejść na ‘elektryki’ oraz zrealizować cele związane z inteligentną mobilnością miejską”.
W ramach umowy, wirtualny asystent Amazona - Alexa, zostanie zintegrowany z nowymi samochodami od roku 2025. Ponadto Hyundai podpisał wieloletnią umowę na korzystanie z usług chmurowych Amazona.

Amazon nie ujawnił szczegółów dotyczących liczby dealerów, którzy zgodzili się wziąć udział, ani nie dostarczył dalszych informacji na temat ustaleń z nimi. Zapowiedział, że spodziewa się rozpoczęcia zakupów w „pod koniec 2024 roku”.

Według ogłoszenia, klienci będą mogli wyszukiwać dostępne pojazdy w swojej okolicy na platformie Amazon, bazując na różnorodnych preferencjach, w tym modelu, wersji wyposażenia, kolorze itd., a następnie dokonać zakupu online, wybierając preferowane opcje płatności.

„To pomoże dealerom samochodów zyskać nowych klientów oraz zapewni im wygodę”.
Pan Haig powiedział, że niektóre salony mogą być ostrożne obawiając się ile Amazon może żądać prowizji od ich biznesu i jak korzystanie z platformy może stworzyć dystans między ich firmami, a klientami.
Jednakże korzystanie z Amazona ułatwi sprzedaż, a co za tym idzie, będzie ona częstsza albo umożliwi dealerom zaoszczędzenie na reklamie.

Dział: Aktualności

Autor:
BBC | Tłumaczenie: Mateusz Bujnowski

Żródło:
https://www.bbc.com/news/business-67445642

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE