2025-02-14 09:50:55 JPM redakcja1 K

APR wzrasta, Aekyung spada pośród globalnej popularności K-beauty

Kluczowe czynniki obejmują sprzedaż kosmetyków i urządzeń kosmetycznych w USA

Kim Hee-seon pozuje do urządzenia technologicznego APR. Zdjęcie: APR

Firma produkująca produkty kosmetyczne APR znalazła się w pierwszej trójce w wysoce konkurencyjnej branży kosmetycznej w Korei, wypychając z podium długoletniego głównego gracza Aekyung Industrial w zeszłorocznych wynikach. Wyniki APR, napędzane przez jej markę firmową Medicube, były znakiem, że branża, w której od dawna dominowały trzy czołowe firmy — Amorepacific, LG Household &Health Care (LG H&H) i Aekyung — teraz przechodzi zmianę w związku z globalną popularnością produktów K-beauty.

Sprzedaż zagraniczna napędzała wyniki APR w zeszłym roku, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z dokumentem regulacyjnym APR z 10 lutego, firma odnotowała 722 miliardy wonów (496 milionów dolarów) sprzedaży i 122 miliardy wonów zysku operacyjnego w zeszłym roku. Jej przychody wzrosły o 38 procent, a zysk operacyjny wzrósł o 17,7 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Był to drugi rok z rzędu, w którym zysk operacyjny APR przekroczył 100 miliardów wonów.

Aekyung Industrial nie prześcignął obu wyników APR w tym samym roku. Sprzedaż osiągnęła 679 miliardów wonów, a zysk operacyjny wyniósł 47,4 miliarda wonów. Jej sprzedaż wzrosła o 1,5 procent, ale zysk operacyjny spadł o 23,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Produkty APR cieszyły się niezmiennie popularnością w Stanach Zjednoczonych. W czwartym kwartale produkty te znalazły się na szczycie list sprzedaży Amazon. Zero Pore Pad zdominowało kategorię Toner & Astringents platformy internetowej z najwyższą sprzedażą, podczas gdy Collagen Night Wrapping Mask i Collagen Jelly Cream zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w kategoriach Facial Masks i Face Moisturizer platformy.

Podsycana popularnością swoich produktów, sprzedaż zagraniczna APR w 2024 r. wzrosła do 400 miliardów wonów, czego firma nigdy wcześniej nie doświadczyła. Prawie 150 miliardów wonów pochodziło z czwartego kwartału, co stanowi wzrost o 135 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż biznesowa firmy (B2B) do firm amerykańskich również przyczyniła się do kwartalnej sprzedaży, odnotowując wzrost rok do roku o 1171 procent.

Zagraniczne filie APR znajdują się obecnie w 10 krajach, w tym w USA, Chinach, Japonii i Hongkongu. „Rosnąca popularność K-beauty na świecie sprawiła, że ​​produkty APR osiągnęły duże wyniki sprzedaży podczas wydarzeń Amazon Prime Day i Black Friday w USA” — powiedział przedstawiciel firmy.

„Rozszerzyliśmy naszą sprzedaż B2B na operatorów sieci detalicznych i innych głównych dystrybutorów poza USA, do krajów w Europie, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie”.

Z drugiej strony, Aekyung Industrial, z markami kosmetycznymi takimi jak Age20 i Luna, wydaje się dotknięta zależnością od Chin. Chociaż firma zaczęła rozszerzać swoje rynki zagraniczne na USA i Japonię, prawie 70 procent jej sprzedaży zagranicznej pochodziło z Chin w zeszłym roku. Chińscy konsumenci coraz bardziej odchodzą od zagranicznych marek z powodu tak zwanej „patriotycznej konsumpcji”.

Amorepacific i LG H&H tymczasem umocniły swoje pozycje nr 1 i nr 2 na koreańskim rynku kosmetycznym w zeszłym roku, odpowiednio. Amorepacific odnotował prawie 4,26 biliona wonów sprzedaży, co stanowi wzrost o 5,9 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i 249 miliardów wonów zysku operacyjnego, co stanowi wzrost o 64 procent w tym samym okresie. Działy kosmetyczne LG H&H odnotowały 2,85 biliona wonów sprzedaży, co stanowi wzrost o 1,2 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i 158 miliardów wonów zysku operacyjnego, co stanowi wzrost o 8 procent rok do roku.

Dział: Biznes

Autor:
Ko Dong-hwan | Tłumaczenie: Zofia Stanisławska - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2025/02/419_392194.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE