Błąd w aplikacji Norsk Tipping kosztował firmę 36 milionów koron
Aż 240 graczy mogło zostać dotkniętych przez awarię, która uniemożliwiła im zablokowanie dostępu do gier hazardowych. Firma przyznaje się do winy, zapewniając jednocześnie, że podjęła kroki, aby podobna sytuacja już się nie powtórzyła.

Zdjęcie: Jeff Chiu / AP / NTB
Lotteritilsynet oszacowało, że 240 graczy mogło zostać dotkniętych błędem telefonicznym. „Będziemy akceptować grzywnę.” – mówi Tonje Sagstuen z Norsk Tipping. „Bardzo żałujemy, że doszło do takiej pomyłki i teraz robimy wszystko, co w naszej mocy, by uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.” – dodaje dyrektor generalna. Firma otrzymała ostrzeżenie o grzywnie wynoszącej nawet 36 milionów koron. Powód to problem, w którym klient nie mógł wyłączyć dostępu do gry w kasynie w aplikacji. Błąd ten występował przez cztery miesiące i dotyczył użytkowników telefonów Apple.
Ochrona wrażliwych graczy
To Lotteritilsynet poinformowało o grzywnie. „Jeśli ktoś wydaje za dużo pieniędzy na gry i czuje, że musi z tym skończyć, powinien mieć możliwość zrobienia tego natychmiastowo.” – mówi Tore Bell, dyrektor w Lotteritilsynet. Brak dostępności funkcji blokady w aplikacji mobilnej doprowadził do znacznego spadku liczby wykluczenia z gier hazardowych w analizowanym okresie. Wszyscy gracze mogli dzwonić na infolinię, ale, jak zauważa Bell, chodzi o to, aby gracz w kryzysowej sytuacji mógł łatwo zablokować dostęp do gry. „Jest niepokojące, że Norsk Tipping nie miało systemu, który wychwyciłby ten błąd i pozwoliłby na jego naprawienie znacznie wcześniej.” – czytamy w ostrzeżeniu.
Błąd spowodowany aktualizacją systemu Apple
„Błąd ten wynikał z aktualizacji systemu iOS w urządzeniach Apple i w zasadzie nie był winą Norsk Tipping” – zauważa Bell. „To jednak odpowiedzialność Norsk Tipping, by narzędzia do wykluczenia działały prawidłowo.” – dodaje.
Chęć zapewnienia bezpiecznej gry
Tonje Sagstuen z Norsk Tipping podkreśla, że firma dąży do zapewnienia bezpiecznej i odpowiedzialnej gry dla swoich użytkowników. „Jednym z działań jest aktywne zachęcanie graczy, o których się martwimy, do wykluczenia się z gier.” – mówi Sagstuen. Funkcja ta jest dostępna poprzez kontakt z obsługą klienta na stronie internetowej i innymi metodami. Problem dotyczył tylko jednego gracza, a usterka została natychmiast naprawiona po 16 stycznia 2024 roku, po aktualizacji systemu iOS dla użytkowników Apple.
Kasynowe gry
Sagstuen informuje, że Norsk Tipping samodzielnie zgłosił problem do Lotteritilsynet w czerwcu ubiegłego roku. „Chcemy jasno powiedzieć, że, podobnie jak Lotteritilsynet, traktujemy tę sprawę poważnie.” – stwierdza Sagstuen. Funkcja umożliwiająca samodzielne wykluczenie się z gry to środek odpowiedzialności, który ma na celu ochronę graczy. Wcześniej w tym roku ujawniono kolejny błąd w Norsk Tipping, który dotyczył losowania Eurojackpot, skutkując wygraną dużych sum przez grupę graczy.
Dział: Firma
Autor:
Anne Jo Lexander | Tłumaczenie: Julia Ćwik – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.nrk.no/innlandet/millionbot-til-norsk-tipping-1.17280081