Chcesz zachować swoich pracowników? Daj im możliwości rozwoju
Pracownicy cenią przejrzystą ścieżkę kariery ponad wszystko. Niewielu ludzi odnajduje radość w robieniu tego samego przez cały czas. A ponieważ zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin zajmuje ponad jedną piątą czasu pracowników tygodniowo, większość pracowników chce długoterminowej ścieżki kariery, która obejmuje zmiany i postęp. Jest to tylko jeden powód, dla którego powinieneś/powinnaś pracować ze swoimi pracownikami, aby stworzyć ścieżki rozwoju, a przez to przynieść też swojej firmie korzyści. Dowiedz się, dlaczego ważne jest to, aby ustalić te ścieżki kariery oraz jak stworzyć możliwości rozwoju zawodowego dla swojego zespołu.
Zdjęcie: MoMo Productions / Getty Images
Dlaczego możliwości rozwoju zawodowego są ważne
Możliwości rozwoju zawodowego są ważne, ponieważ sprawiają one, że pracownicy są zadowoleni, a zadowoleni pracownicy pozostają dłużej w firmie. Zmniejszenie rotacji pracowników jest zawsze kluczowym celem małej firmy, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze poświęcone na rekrutacji i szkoleniach, zachowując jednocześnie niezbędną wiedzę instytucjonalną, którą posiadają tylko doświadczeni pracownicy.
Badanie przeprowadzone w 2022 r. przez Pew Research Center odkryło, że wysoka rotacja pracowników były skorelowane z ubogimi możliwościami rozwoju zawodowego. Pew Research Center przeprowadziło ankietę wśród 6,627 nieemerytowanych Amerykanów, z których 965 zdecydowało się odejść z pracy w 2021 r. Spośród tych, którzy odeszli z pracy, 33% jako główny powód odejścia podało brak możliwości rozwoju zawodowego. Kolejne 30% stwierdziło, że to był drobny powód, co czyni go drugim najczęściej wymienianym powodem po niskich zarobkach.
Poza rozwiązaniem tego ważnego problemu, oferowanie możliwości rozwoju kariery mogą korzystnie wpłynąć na jakość pracy i wyniki finansowe Twojego personelu. Kiedy szkolisz umiejętności swoich pracowników, których poszukują, a które są również istotne dla Twojej pracy, możesz zatrudnić ich wewnętrznie na nowe stanowiska. Twoi pracownicy będą wspinać się po szczeblach kariery, a Ty drastycznie obniżysz koszty zwykłego procesu rekrutacji. Rozwój zawodowy może być tak samo dobry zarówno dla Ciebie, jak i Twojego zespołu.
Kluczowy wniosek
Możliwości rozwoju zawodowego może zwiększyć retencję pracowników oraz polepszyć jakość pracy Twoich pracowników.
Jak stworzyć możliwości rozwoju zawodowego
Oto kilka pomysłów na stworzenie wewnętrznych możliwości rozwoju zawodowego według firmy rekrutacyjnej Robert Half:
- Współpracuj ze swoimi pracownikami nad celami rozwojowymi. Kiedy Ty oraz członkowie Twojego zespołu pracujecie razem, aby wyznaczyć cele rozwojowe, znajdziecie sensowny kompromis. Pracownik otrzyma możliwości rozwoju zawodowego, które mu się spodobają na tyle, że w najbliższym czasie nie będzie szukać pracy gdzie indziej. Jednocześnie nowe umiejętności Twojego zespołu popchną Twoją firmę do przodu.
- Pokryj koszty szkolenia. Dużym wyzwaniem związanym z wdrażaniem programów rozwoju zawodowego jest znalezienie czasu, , aby nimi zarządzać i je uruchamiać. Jeśli nie jest to możliwe, możesz skierować swoich pracowników na odpowiednie kursy oraz pokryć ich koszty. Robiąc to pokazujesz, że doceniasz obecność swoich pracowników w firmie, co może sprawić, że pracownicy będą szczęśliwi.
- Skonfiguruj program mentorski. Pracownicy na wczesnym etapie kariery zawodowej mogą często bezpośrednio uczyć się od bardziej doświadczonych pracowników. Możesz ustanowić program mentorski, aby kształtować sposób, w jaki twoi przełożeni kierują innymi członkami organizacji. Powinieneś/powinnaś być też mentorem w tym programie, aby Twój zespół mógł się uczyć od Ciebie i nawiązywać z Tobą osobiste kontakty. Takie podejście do budowania zespołu może zwiększyć retencję pracowników.
- Udzielaj i otrzymuj informacje zwrotne. Pracownicy najlepiej się uczą, kiedy wiedzą, że robią coś dobrze, a co nie. Oznacza to, aby się nie bać udzielania konstruktywnej krytyki i chwalić swoich pracowników za wszystkie ich zwycięstwa, gdy się uczą i rozwijają. Powinieneś/powinnaś też jasno dać do zrozumienia, że jesteś otwarty/otwarta na otrzymywanie informacji zwrotnych. Tym sposobem pracownicy mogą czuć się bezpiecznie, dzieląc się obawami dotyczącymi Twojego programu rozwojowego. Pokażesz, że ich cenisz, jeśli szybki wprowadzisz żądane zmiany.
- Zaangażuj wszystkie działy. Być może pracownik w Twoim zespole redakcyjnym naprawdę chce być marketerem.Możesz połączyć tego pracownika z menedżerem w swoim dziale marketingu na długoterminowe szkolenie. Z biegiem czasu ten pracownik może pracować nad pracą, w której rzadziej pisze, ale zawsze może promować pracę, którą tworzy.
Jak zachęcić pracowników do rozwoju zawodowego
Chociaż odkrycia Pewa sugerują, że większość pracowników nie potrzebuje dużo motywacji do dążenia do rozwoju, niektórzy mogą potrzebować dodatkowej zachęty. Część pracowników może być mniej zaangażowana w misję Twojej firmy, a inni mogą myśleć, że są zbyt zajęci na rozwój zawodowy. Jeśli chcesz przekonać niektórych członków zespołu do rozwoju zawodowego, podejmij następujące kroki:
- Stwórz harmonogram rozwoju zawodowego. Twoi najbardziej zabiegani pracownicy mogą być bardziej skłonni do emocjonalnego zaangażowania się w rozwój swojej kariery, jeśli są pewni, że mają na to czas. Włączenie rozwoju kariery do ich harmonogramów jest świetnym sposobem, aby osiągnąć ten cel. Półgodzinne spotkanie na Zoom co drugi czwartek, aby nauczyć się podstaw pracy na wyższym szczeblu, może zainteresować pracownika, który był trochę niezdecydowany.
- Pomaganie członkom zespołu w ubieganiu się o pracę wewnętrzną. W czerwcu 2021 r. firma badawcza Gartner przeprowadziła ankietę wśród 3000 kandydatów do pracy. W tej grupie 33% szukało zatrudnienia w swojej obecnej firmie, ale tylko 17% stwierdziło, że otrzymało pomoc w złożeniu wniosku wewnętrznie. To odkrycie sugeruje, że Twoi pracownicy będą mieli większe szanse na rozwój w Twojej organizacji – i w swojej karierze – jeśli pomożesz im ubiegać się o wewnętrzne wakaty.
Czy wiedziałeś/wiedziałaś?
Gartner również odkrył, że tylko jeden na pięciu pracowników czuje się wspierany przez swoich przełożonych i współpracowników. Priorytetowe traktowanie komunikacji inkluzywnej może pomóc Ci uniknąć tego problemu.
- Zachęcaj do dzielenia się wiedzą. Zachęcaj swoich pracowników, aby od czasu do czasu dzielili się tym, czego się nauczyli z resztą zespołu. Kiedy pracownicy, którzy nie są obecnie objęci Twoim programem rozwojowym, usłyszą, czego uczą się inne osoby, mogą poprosić o dołączenie do Twojego programu. Może to zdziałać cuda dla ogólnej jakości pracy Twojego zespołu.
- Zapewnij dostępne zasoby. Rozwój zawodowy jest łatwiejszy, gdy Twój zespół ma dostęp do harmonogramu nadchodzących wydarzeń programistycznych, takich jak sesje networkingowe lub lunche i nauki. Możesz też stworzyć konta pracowników dla dowolnych platform oprogramowania, które mogą być wykorzystywane w ramach rozwoju zawodowego Twojego zespołu. Ten dostęp sam w sobie może zachęcić Twój zespół do dalszego rozwoju kariery.
- Powiąż rozwoju z promocjami. Pieniądze mówią: Ankieta Pew Research Center wykazała, że niskie płace były głównym powodem odejścia pracowników z pracy. Śmiało więc powiąż swoje ścieżki rozwoju kariery z możliwościami awansu. Już samo to może przekonać członków Twojego zespołu do rozpoczęcia budowania swoich ścieżek kariery.
Korzyści z oferowania możliwości rozwoju zawodowego
Możliwości rozwoju kariery przynoszą korzyści Twojej firmie w następujący sposób:
- Szczęśliwsi pracownicy. Rozwój kariery w firmie często zajmuje wysokie miejsce na listach fajnych dodatków, które sprawiają, że pracownicy są zadowoleni. Im szczęśliwsi są Twoi pracownicy, tum zdrowsza będzie kultura firmy – a kultura jest ważniejsza niż wynagrodzenie dla niektórych pracowników.
- Poprawa umiejętności przywódczych. Udana firma potrzebuje silnego przywództwa, aby dotrzeć tam, dokąd zmierza. Czyniąc rozwój przywództwa częścią swojego programu rozwoju kariery, możesz zbudować bazę doświadczonych myślicieli, którzy popychają Twoją firmę do przodu.
- Wyższe wskaźniki produktywności. Pracownicy z silniejszymi, bardziej wyrafinowanymi umiejętnościami mogą wykonać więcej pracy w tym samym czasie. Będą również o krok bliżej do ideału, kiedy po raz pierwszy podejmą się zadania. Łącząc te ulepszenia, uzyskujesz wyższy wskaźnik produktywności w całym zespole.
- Lepsi kandydaci do pracy. Możesz zareklamować swoją ścieżkę rozwoju kariery w ramach opisów stanowisk. A to jest ważne: z danych Pewa wynika, że kandydaci do pracy poszukują możliwości rozwoju, więc wyraźne stwierdzenie, że im je oferujesz, może dać Ci przewagę konkurencyjną.
- Wyższe zyski. Mniej kosztowne jest szkolenie kogoś z Twojej firmy niż szukanie i zatrudnianie kogoś nowego. Rozwój zawodowy jest również dobrodziejstwem dla produktywności pracowników. Połącz te dwie rzeczy, a wydasz mniej pieniędzy na poprawę wyników swojego zespołu i utrzymanie przepływu przychodów. Jest to zazwyczaj przewodnik do większych zysków.
Czy wiedziałeś/wiedziałaś?
W niektórych firmach marże zysku mogą przekroczyć 100%. W innych od 3% do 5% jest całkowicie normalne i zdrowe.
Rozwój, rozwój, rozwój
Pracownicy, którzy pracują w ustawieniach, gdzie mogą uzyskać dostęp do możliwości rozwoju, są zazwyczaj szczęśliwszymi, lepszymi pracownikami. Firmy, które wdrażają ścieżki rozwoju zawodowego zazwyczaj widzą korzyści takie jak większe pule zatrudnienia i większe zyski. Jeśli znajdziesz sposób na włączenie rozwoju kariery do swoich operacji, skorzystasz na tym zarówno Ty, jak i Twój zespół.
Dział: Wskazówki dla przedsiębiorcy
Autor:
Max Freedman | Tłumaczenie: Daniel Czeleń - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/