2024-12-13 17:38:04 JPM redakcja1 K

Czym jest Google for Small Business?

Google for Small Business dostarcza zasoby, które pomogą właścicielom przedsiębiorczości osiągnąć ich cele.

Zdjęcie: smallbusiness.withgoogle.com

Rozpoczynając działalność gospodarczą, przedsiębiorcy szybko odkrywają długą listę rzeczy do zrobienia, w tym znalezienie powierzchni do wynajęcia, zatrudnienie pracowników oraz identyfikacja sprzedawców i dostawców. Pokonywanie wyzwań związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej nie jest dla osób o słabym sercu, a zasoby oraz wsparcie są mile widziane i doceniane. 

Google for Small Business jest nieocenionym źródłem informacji i wsparcia dla przedsiębiorców oraz właścicieli małych przedsiębiorstw. W zasadzie sprzedawcy, usługodawcy, restauratorzy, lokalne firmy, organizacje non-profit, szkoły i organizacje społeczne mogą korzystać z zasobów cyfrowych, narzędzi i przewodników w portalu Google dla małych firm. 

Czym jest Google for Small Business?

Google for Small Business to bezpłatny portal internetowy zaprojektowany, aby zapewnić firmom zasoby do rozwoju i sukcesu. Google uruchomił tę ofertę w Międzynarodowym Dniu Małych Firm w 2019 roku, aby gigant technologiczny mógł pomóc małym firmom rozwinąć swoją obecność w Internecie i poznać tajniki marketingu cyfrowego za pomocą narzędzi Google.

Google for Small Business powstało jako punkt kompleksowej obsługi dla małych firm, który zapewnia dostęp do narzędzi Google dla firm. Portal ten oferuje teraz bardziej specjalistyczne rekomendacje według rodzaju działalności – restauracja, handel detaliczny i usługi.

Czy wiedziałeś/wiedziałaś?

Wiele firm korzysta z Google Ads, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. W celu optymalizacji Google Ads, starannie dobieraj słowa kluczowe, utrzymuj je lokalnie, jeśli to możliwe oraz upewnij się, że Twoja witryna jest gotowa do obsługi generowanego ruchu. 

Jak działa Google for Small Business?

Google for Small Business służy jako portal dla narzędzi I usług giganta technologicznego skierowanych do małych firm. Jest podzielony na trzy połączone ze sobą sekcje obejmujące wszystko, co cyfrowe. Użytkownicy mają do dyspozycji trzy punkty wejścia:

  • Podstawowe narzędzia cyfrowe Google, które są istotne dla przedsiębiorczości i własności małych firm
  • Szczegółowe poradniki dla sklepów detalicznych, restauracji oraz małych firm opartych na produktach
  • Lekcje wideo wspierające wszystkie narzędzia cyfrowe portalu

1. Przewodnik Digital Essentials Google for Small Business

Gdy właściciele małych firm wejdą na portal Google for Small Business, mogą wybrać link Get the essentials, aby zyskać dostęp do przewodnika Digital Essentials. Niektóre narzędzia na portalu są bezpłatne, podczas gdy inne oferują bezpłatny okres próbny lub podają proste, niedrogie ceny. 

Przewodnik prowadzi właścicieli firm przez cztery podstawowe elementy obecności cyfrowej:

  • Uzyskanie adresu internetowego: Poradnik wyjaśnia, jak uzyskać adres internetowy poprzez Google Domains - wraz z przekierowaniem poczty e-mail i ochroną prywatności – w cenach, które zaczynają się od 12 USD rocznie. 
  • Otrzymanie firmowego adresu e-mail: Przewodnik oferuje bezpłatny okres próbny Google Workplace z niestandardowym firmowym adresem e-mail.
  • Tworzenie strony internetowej: Poradnik wyjaśnia, jak stworzyć stronę internetową dla swojej firmy za pomocą łatwych kreatorów stron internetowych. Google Sites jest bezpłatne, podczas gdy inne opcje obejmują Shopify, BigCommerce, WooCommerce i GoDaddy.
  • Wyświetlanie się w Google: Z przewodnika dowiesz się, jak zgłosić prawa do bezpłatnego profilu Google Business, który będzie się pojawiał, gdy użytkownicy będą szukać Twojej organizacji w wyszukiwarce Google i Google Maps.

Właściciele małych firm mogą bez problemu zacząć korzystać z któryś z tych narzędzi, aby rozwijać swoje przedsiębiorstwa. 

2. Specjalistyczne przewodniki biznesowe Google for Small Business

Sprzedawcy detaliczni, firmy oparte na produktach i restauracje mogą zapoznać się ze szczegółowymi przewodnikami dla każdego rodzaju działalności, w tym wskazówkami i poradami dostosowanymi do ich unikalnych potrzeb biznesowych.

  • Przewodnik biznesowy dla handlu detalicznego: Przewodnik biznesowy dla handlu detalicznego Google for Small Business oferuje informacje o tym, jak zwiększyć widoczność firmy w Google i skonfigurować witrynę pod kątem handlu elektronicznego. Przedstawiono w nim również i wyjaśniono narzędzia Google Workspace, Google Analytics i Alerty Google. Wreszcie omawia, jak dotrzeć do klientów poprzez marketing cyfrowy, media społecznościowe, reklamy wideo i online.
  • Przewodnik biznesowy dla usług: Przewodnik biznesowy dla usług Google for Small Business oferuje informacje dla działalności świadczących usługi na temat odnajdowania się w Google, prowadzenia działalności online, korzystania z zakulisowych narzędzi i nawiązywania kontaktu z klientami.
  • Przewodnik dla restauracji: Przewodnik dla restauracji Google for Small Business porusza te same tematy – znalezienie firmy, prowadzenie biznesu online, korzystanie z inteligentniejszych narzędzi i angażowanie klientów – z naciskiem na restaurację.

Wskazówka

Google Forms jest przydatnym narzędziem, które pozwala działalnościom stworzyć proste formularze RSVP, skomplikowane ankiety i wiele więcej.

3. Biblioteka lekcji wideo Google for Small Business

Właściciele małych firm z każdej branży mogą uzyskać dodatkowe wsparcie z biblioteki lekcji wideo portalu. Tematy są następujące, ale na stronie jest o wiele więcej lekcji wideo:

  • Reklamowanie online
  • Sprzedawanie online
  • Strategie marketingowe
  • Pozycjonowanie
  • Gromadzenie informacji
  • Analiza danych online
  • Porady dotyczące odpowiadania na recenzje online
  • Bezpłatne szkolenia z umiejętności cyfrowych

Te pomocne wskazówki oraz praktyczne lekcje są nieocenionymi zasobami dla właścicieli małych firm.

4. Zasoby Google for Small Business dotyczące sytuacji kryzysowych i klęsk żywiołowych

Każdy właściciel firmy prawdopodobnie będzie musiał poradzić sobie z kryzysem i przeprowadzić swój zespół przez trudny okres. Aby pomóc właścicielom firm się przygotować, Google for Small Business zawiera wskazówki dotyczące przygotowania się na klęski żywiołowe i zarządzania firmą podczas klęski żywiołowej. Zawiera również zaktualizowane wytyczne oraz zasady dotyczące COVID-19.

  • Przygotowanie się na klęski żywiołowe: Wskazówki Google dotyczące przygotowania się na klęski żywiołowe zawierają informacje o tym, jak być na bieżąco, być przygotowanym, skonfigurować ubezpieczenie dla małych firm i utworzyć plan gotowości na wypadek klęski żywiołowej.
  • Reagowanie na klęski żywiołowe: Wskazówki Google dotyczące reagowania na klęski żywiołowe zawierają informacje na temat szacowania szkód, komunikowania się, poszukiwania funduszy i dalszych działań.
  • COVID-19: Wskazówki Google dotyczące COVID-19 zawierają informacje dotyczące informowania klientów, pracy zdalnej, dotarcia do większej liczby klientów i uzyskania pomocy finansowej.

Czy wiedziałeś/wiedziałaś?

Właściciele firm najprawdopodobniej zmierzą się z wieloma wyzwaniami, więc odporność i zdolność adaptacji są kluczem do udanej działalności w ogóle, a przedsiębiorczości w szczególności.

Więcej zasobów Google dla startupów

Google for Small Business zawiera wiele innych zasobów, w tym inicjatywy Grow with Google, których celem jest wspieranie przedsiębiorczości na całym świecie. Oto kilka z nich:

  • Finansowe wsparcie małych firm: Google for Small Business co jakiś czas zapewnia stypendia, finansowanie, szkolenia i zniżki dla małych firm na całym świecie. Na przykład małe firmy z siedzibą w Niemczech, Hiszpani oraz Irlandii miały możliwość złożenia wniosku o bezpłatne korzystanie z Google Workspace przez trzy miesiące, nowe Chromebooki ze zniżką i inne wsparcie finansowe.
  • Google for Startups: Google kontynuuje inwestowanie swoich zasobów w społeczności, które w przeszłości nie były obsługiwane, a także w społeczności znajdujące się w kryzysie na całym świecie poprzez Google for Startups.

Środki te obejmują następujące elementy:

  • The Google for Startups Latino Founders Fund
  • Rozszerzenie Google for Startups, który wspiera czarnoskórych założycieli, fundatorów i przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Europie i Afryce
  • Wsparcie dla startupów w ogarniętej wojną Ukrainie za pośrednictwem Google for Startups Ukraine Support Fund

Inwestowanie w małe firmy, aby pomóc im się rozwijać

Google for Small Business posiada cenne narzędzia dla każdej małej firmy, która chce zwiększyć swoją obecność w internecie. Portal zapewnia cyfrowe zasoby, narzędzia oraz okresowe możliwości finansowania, aby pomóc właścicielom małych firm i przedsiębiorcom nie tylko przetrwać, ale także rozwijać się.

Dział: Aktualności

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE