2023-09-29 12:45:28 JPM redakcja1 K

Czym zajmuje się UX Designer?

Przewodnik po karierze UX designera przygotowany przez platformę BrainStation ma na celu pomóc ci podjąć pierwsze kroki w kierunku dochodowej pracy w projektowaniu UX. Przeczytaj, aby zapoznać się z zakresem codziennych obowiązków projektantów UX.

 

Projektant UX koncentruje się na wszystkich aspektach rozwoju produktu, w tym na projektowaniu, użyteczności, funkcjonalności, a nawet na budowaniu marki i działaniach promocyjnych. Ich praca dotyka całej kompleksowej podróży interakcji użytkownika z produktem i obejmuje identyfikowanie nowych możliwości dla produktu i firmy.

Ze względu na ich szeroki zakres, nie jest zaskoczeniem, że projektanci UX wykonują bardzo różne rodzaje pracy, w zależności od firmy i projektu. Według jednej z ankiet, w ramach projektowania UX istnieje ponad 200 różnych nazw stanowisk - nie wspominając o szerokim zakresie obowiązków. Ale czym dokładnie zajmują się projektanci UX?

Czym na co dzień zajmuje się projektant UX?

Istnieje kilka kluczowych aspektów procesu projektowania UX - grupa podstawowych działań i obowiązków - które stanowią większość codziennej pracy UX designera. Jak wynika z badania BrainStation Digital Skills Survey 2020, projektanci UX spędzają znaczną ilość czasu pracując w każdej z poniższych kategorii.

Analiza użytkowników

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele badań wymaga projektowanie UX. W rzeczywistości badania rynkowe, produktowe i konsumenckie są głównymi elementami tej pracy, ponieważ są kluczowe dla zrozumienia odbiorcy i jego indywidualnych potrzeb. Często badania skupiają się na zachowaniach, motywacjach i potrzebach użytkowników, aby pomóc projektantowi określić, jakie są możliwości na konkretnym rynku dla danego produktu. Do metod badawczych powszechnie stosowanych przez projektantów UX w celu zebrania informacji i spostrzeżeń na temat docelowych użytkowników należą: gromadzenie danych, ankiety, wywiady z użytkownikami i grupy dyskusyjne.

Rozwój personalny

Opracowanie osobowości użytkownika jest kolejną kluczową fazą procesu projektowania UX. Na tym etapie UX designerzy zbierają i interpretują swoje odkrycia, aby skonstruować reprezentatywne typy użytkowników oparte na wzorcach i podobieństwach w swoich badaniach. Każda z nich przekazuje informacje demograficzne, motywacje, potrzeby, potencjalne reakcje i wszystko inne, co programiści będą musieli wziąć pod uwagę - przydatne narzędzie, które pomaga organizacji uzyskać jaśniejszy obraz tego, dla kogo budują produkt.

Architektura informacji (Information Architecture - IA)

Architektura informacji opisuje sposób, w jaki informacje są mapowane i organizowane w celu przekazania jasnego celu - jednym słowem: sposób nawigacji po informacjach. Według definicji firmy Adobe, architektura informacji to "tworzenie struktury witryny internetowej, aplikacji lub innego produktu, która pozwala użytkownikom zrozumieć, gdzie się znajdują i gdzie znajdują się potrzebne im informacje w odniesieniu do ich bieżącej pozycji". Ten plan ma ostatecznie na celu optymalizację sposobu, w jaki ludzie napotykają, poruszają się i wchodzą w interakcję z produktem lub witryną; mając to w ręku, zespół projektowy może rozpocząć tworzenie szkieletów i prototypów.

Tworzenie szkielet projektu (Wireframing)

Jako jeden z pierwszych kroków w kierunku stworzenia ostatecznego produktu, projektanci UX tworzą szkielety - szkice projektowe o niskiej wierności, które reprezentują różne ekrany lub fazy produktu podczas podróży użytkownika. Szkielety zawierają proste odwzorowania elementów interfejsu użytkownika, które służą jako wskazówki do dalszego rozwoju i tworzenia produktu.

Prototypowanie i projektowanie o wysokiej dokładności

W porównaniu do szkieletów, prototypy są bardziej wiernym projektem produktu, który można wykorzystać do testowania przez samych odbiorców oraz do zilustrowania produktu zespołowi programistów. Projektanci UX tworzą te prototypy, aby miały wygląd, styl i zakres możliwości bardzo podobny do przewidywanego produktu końcowego. Klikalne prototypy pozwalają testującym użytkownikom wchodzić w interakcje z produktem - co pozwala projektantom UX przetestować praktyczne warianty interfejsu i zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Przeprowadzenie testów z udziałem użytkowników

Projektanci UX mogą testować produkty na wiele sposobów. Testowanie przez potencjalnych konsumentów jest jednym z najbardziej powszechnych i polega na umożliwieniu użytkownikom interakcji z końcowym prototypem projektu w celu przeanalizowania jego przystępności, użyteczności i intuicyjności. Istnieją jednak również inne metody; grupy dyskusyjne, testy z moderacją i testy bez moderacji dostarczają cennych informacji zwrotnych na temat tego, co działa, a co nie. Testowanie produktu jest jednym z ostatnich, kluczowych kroków w kierunku określenia, jakie zmiany powinny nastąpić w trakcie rozwoju.

Dział: Aktualności

Autor:
BrainStation | Tłumaczenie: Kornelia Poddębniak

Żródło:
https://brainstation.io/career-guides/what-does-a-ux-designer-do

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE