Dematerializacja kart kredytowych i lojalnościowych coraz bardziej zyskuje na popularności
Cyfrowe karty lojalnościowe stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów, którzy przekonują się do gromadzenia ich w wirtualnym portfelu.

Zdjęcie: orelphoto / stock.adobe.com
Czy tradycyjne karty lojalnościowe lub bankowe wkrótce przejdą do historii? Według badania Ifop przeprowadzonego dla Captain Wallet, choć 9 na 10 Francuzów nadal korzysta ze zniżek i dedykowanych wyprzedaży, aby obniżyć swoje rachunki podczas zakupów, to format karty online zyskuje coraz większą popularność. Programy lojalnościowe ewoluują w tym samym czasie, co technologia i oczekiwania konsumentów. Stały się one bardziej wyrafinowane, oferując większą personalizację w celu wzmocnienia więzi między klientem a marką. W tym kontekście wirtualny portfel jest prostym i skutecznym kanałem komunikacji pozwalającym na zwiększenie liczby sprzedaży w sieciach handlowych, jak najbliżej oczekiwań ich klientów, twierdzi Axel Detours, współzałożyciel Captain Wallet by Brevo.
Nadejście cyfryzacji
Plastikowa karta z dnia na dzień traci na wiarygodności, czy to jako karta lojalnościowa, czy bankowa. A jednak, według ankiety, tylko jeden na dwóch Francuzów korzysta z portfela cyfrowego. Niemniej jednak 65% ankietowanych uważa za przydatne gromadzenie wszystkich swoich kart lojalnościowych na smartfonie zamiast trzymanie ich w plastikowym formacie w portfelu. Średnio Francuzi posiadają dwa rodzaje kart w formie elektronicznej, a najczęściej są to karty lojalnościowe (86%). Liczba ta gwałtownie rośnie (w 2020 roku wynosiła 46%). Wyprzedzają one karty płatnicze (42%) i bilety lotnicze lub kolejowe (31%). Większość kart lojalnościowych na swoich smartfonach posiadają kobiety, zwłaszcza te w wieku 50-64 lat (94%). Wśród najmłodszej grupy wiekowej, 18-24-latków, najpopularniejsza jest zdematerializowana karta płatnicza (67%).
Francuzi są przywiązani do supermarketów
94% ankietowanych popiera program oferowany przez ich supermarket lub hipermarket, co stawia ten sektor na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o lojalność klientów. Supermarkety i żywność są bardziej popularne wśród osób w wieku powyżej 25 lat, a grupa wiekowa 60-64 lata osiąga najwyższy procent (97%). Dla porównania, ubrania i moda są na drugim miejscu, z 59% klientów. W tym przypadku jednak to grupa wiekowa 25-34 jest na czele (72%).
Dział: Gospodarka
Autor:
Paula Lalevee | Tłumaczenie: Monika Zalewska - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/