2024-05-22 01:21:01 JPM redakcja1 K

Dlaczego streamerzy zmniejszają swoje zbiory materiałów?

Każdego dnia krajobraz streamingu coraz bardziej przypomina bestię, którą starano się pokonać - kablówkę.

Zdjęcie: Getty Images 

Zbliżające się rozmowy na temat pakietów platform pojawiają się, gdy główni streamerzy wprowadzają plany obsługiwane przez reklamy, ograniczając udostępnianie haseł i opierając się na relacjach sportowych na żywo. Cel eksponencjalnego wzrostu liczby abonentów, napędzany przez pandemiczne blokady, uległ zmianie. Wall Street chce zysków. 

Kluczem do tego może być głębia, a nie szerokość. 

W ubiegłym roku wiele usług streamingowych zaczęło zmniejszać swoje niegdyś solidne biblioteki materiałów, aby płacić mniejsze opłaty licencyjne. (Streamerzy muszą płacić za licencjonowanie nawet własnych filmów i programów telewizyjnych, tak jak wtedy, gdy NBC wydało ponad 500 milionów dolarów na odkupienie praw do „The Office”, programu NBC, w 2019 roku). W obliczu presji na zyski i rosnącej konkurencji o widzów, streamerzy zaczęli usuwać treści, aby uniknąć pozostałych płatności i opłat licencyjnych. Ta dynamika podzieliła główne firmy streamingowe na dwa obozy: kupujących i sprzedających. 

Po jednej stronie są Netflix, Amazon i Apple - firmy, które agnostycznie licencjonują treści od innych, aby wzmocnić swoje biblioteki streamingowe. Po drugiej stronie znajdują się Disney, Universal, Warner Bros. Discovery i Paramount, które opierają się na starszych treściach od dziesięcioleci, żeby budować własne usługi, a także generować kapitał, sprzedając je na aukcji temu, kto zaoferuje najwyższą cenę. „Marki, które nabywają te tytuły, myślą o tym, jak działać bardziej efektywnie kosztowo, nie tworząc rzeczy, ale kupując licencje”- powiedziała Stephanie Fried, dyrektor ds. marketingu w Fandom, największej na świecie platformie dla fanów rozrywki. Sprzedający otrzymują gotówkę, podczas gdy kupujący otrzymują materiały, które mają udokumentowaną niezawodność i wartość dla konsumentów. Jest to szczególnie ważne dla Netflixa, który jest nowym graczem w Hollywood, a w rezultacie ma mniej długich, nadających się do oglądania seriali. Wystarczy spojrzeć, jak „Suits” NBC wystartował w serwisie w zeszłym roku. 

Warto zauważyć, że Netflix jest już rentowny. Amazon i Apple stwierdziły, że postrzegają streaming jako dodatek do ich ogólnej działalności, a nie jej rdzeń. Pozostali główni gracze streamingowi wciąż pracują nad osiągnięciem rentowności. Zawężanie bibliotek materiałów w naturalny sposób oznacza potrzebę różnicowania. Początkowy rozkwit nowych platform w ciągu ostatnich 15 lat sprawił, że większość uczestników przyjęła podejście „wszystko dla wszystkich” , próbując stać się jedyną usługą streamingową, której potrzebujesz. Oznaczało to, że oprócz interfejsu użytkownika, większość usług streamingowych zaczęła z czasem wyglądać podobnie. 

Fried powiedziała, że ten brak rozróżnienia może ostatecznie okazać się negatywny, ponieważ krajobraz staje się coraz bardziej napięty. Zasugerowała, by streamerzy przyjrzeli się rodzajowi treści konsumowanych przez ich subskrybentów i wybrali uzupełniające programy i filmy, które nie zostały jeszcze licencjonowane. Model ten sprawdził się dobrze w przypadku mniejszych usług streamingowych, takich jak BritBox, który oferuje szeroki wachlarz brytyjskich dramatów, tajemnic i utworów z epoki; i Shudder, który koncentruje się na gatunku horroru. Na przykład Netflix, który odniósł sukces dzięki nostalgicznym sitcomom, takim jak „Przyjaciele”  i „Biuro” , może dodać podobne programy, takie jak „Fairly Odd Parents” i „Hey Arnold” Nickelodeon i Paramount, „Boy Meets World” i „American Dad” Disneya, a także należący do NBC „by the Bell”, według danych Fandom. 

Fandom, który hostuje ponad 50 milionów stron wiki poświęconych rozrywce w telewizji, filmie, grach, komiksach i nie tylko, ma „naprawdę dobre wyczucie pokrywania się wszystkich tych otoczonych murem ogrodów”- powiedział Fried. Oryginalne programy na Apple TV+, takie jak „Severance”, „Defending Jacob”, „Home Before Dark” i „Servant” , zachwyciły i przestraszyły widzów. Ten typ mrocznego thrillera śledczego skupionego na narracji opartej na postaciach dobrze komponowałby się z takimi serialami jak „The Leftovers” Warner Bros. Discovery, „Haunting of Hill House” Netflixa i wczesnymi sezonami „Twin Peaks” Disneya - powiedział Fried. W Amazon Prime Video subskrybenci zdecydowali się na pełne akcji programy, takie jak „The Boys”, „Jack Ryan”, „Reacher” i „Invincible”, a także seriale fantasy „The Rings of Power” i „Wheel of Time”. Dane Fandom sugerują, że programy takie jak „Jupiter's Legacy" Netflixa, „My Adventures with Superman” Warner Bros. Discovery, „Mayor of Kingstown” Paramount i  „The Americans” Disneya jeszcze bardziej zaangażowałyby widzów streamera. Podobnie, dane Fandomu mogą podpowiedzieć streamerom, w jakie rodzaje programów powinni inwestować, gdy chcą stworzyć nowy produkt. 

W Disney+ rodzinna rozrywka jest wszystkim. Fried zauważył, że najlepszą okazją do wyróżnienia się Disneya jest wzmocnienie pozycji lidera w zakresie treści dla dzieci i rodzin. Tymczasem należące do Disneya Hulu odniosło sukces dzięki „dobrym” 30-minutowym sitcomom i prestiżowym dramatom, wynika z danych Fandomu. „Parks and Recreation” NBC i wersja „Fresh Prince of Bel-Air” z lat 90. wraz z „The Nanny” Paramount mogą dobrze służyć widzom Hulu, według Fandom, wraz z „Queen's Gambit”  i „Black Mirror” Netflix oraz serialem BBC „Orphan Black”. Universal's Peacock to przede wszystkim dramaty kryminalne i seriale medyczne, a Paramount+ to miejsce, w którym widzowie mogą znaleźć swoje sci-fi. W Warner Bros.′ Max, wysokiej jakości prestiżowe seriale od dawna są chlebem powszednim HBO, a wysokie pozycje fantasy, takie jak „Gra o tron” i „The Last of Us”, przyciągnęły młodszych widzów. Dobre wyniki i dążenie do osiągnięcia lepszych wyników w niektórych segmentach oznaczają zatrzymanie widzów na dłużej, powiedział Fried: „Kiedy myślą o odcięciu twojej usługi, to jest tak: Nie mogę, ponieważ mają wszystkie moje programy typu X”. 

Komentarz: Peacock to usługa streamingowa NBCUniversal, spółki-matki CNBC. 

 

 

 

Dział: Biznes

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE