Dyrektorzy linii lotniczych przewidują rekordowe lato i jeszcze większy popyt na pierwszą klasę
Podczas gdy przemysł lotniczy znalazł się ostatnio w centrum uwagi ze względu na szereg kwestii związanych z bezpieczeństwem, dyrektorzy linii lotniczych mówią, że nie ma oznak na to, by popyt na loty miał się zmniejszyć.
Podróżni na lotnisku LaGuardia w Nowym Jorku 30 czerwca 2022 r. Leslie Josephs/CNBC
Kluczowe punkty:
- Dyrektorzy linii lotniczych spodziewają się rekordowego sezonu letnich podróży
- Popyt rośnie pomimo utrzymującej się inflacji i obaw o bezpieczeństwo
- Popyt na podróże lotnicze jest odporny pomimo utrzymującej się inflacji i szeregu głośnych kwestii bezpieczeństwa, które wywołały przesłuchania w Kongresie
Zjednoczone linie lotnicze ,,jako linie lotnicze i przedsiębiorstwo’’ przewiozą tego lata rekordową liczbę pasażerów, mówił dyrektor handlowy przewoźnika Andrew Nocella podczas spotkania dotyczącego wyników w środę. Linie lotnicze Alaska w czwartkowych prognozach w 2024 roku podają, że zyski będą powyżej szacunków, ponieważ linia lotnicza zwiększa przepustowość o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. „Popyt nadal jest silny i widzimy rekordowy wiosenny i letni sezon podróży, z 11 najwyższymi dniami sprzedaży w naszej historii, które miały miejsce w tym roku kalendarzowym”, powiedział dyrektor generalny Linii Lotniczych Delta Ed Bastian podczas spotkania swojej firmy tydzień wcześniej. Amerykańskie Linie Lotnicze i Południowo-wschodnie Linie Lotnicze opublikują wyniki 25 kwietnia.
Popyt na podróże lotnicze był stabilny pomimo utrzymującej się inflacji, która obciążyła budżety gospodarstw domowych, a także szeregu głośnych kwestii związanych z bezpieczeństwem, które wywołały przesłuchania w Kongresie i stały się przedmiotem żartów od telewizji późnym wieczorem po TikToka. Nadzór publiczny i regulacyjny nad branżą wzrósł wraz z wybuchem zatyczki w drzwiach Boeinga 737 Max 9 w styczniu. Wywołało to nowy kryzys bezpieczeństwa dla Boeinga i spowolniło dostawy nowych samolotów dla linii lotniczych. Same Zjednoczone Linie Lotnicze są poddawane obecnie przeglądowi bezpieczeństwa przez Federalną Administrację Lotnictwa po kilku incydentach w tym roku, wliczając w to również upadek opony z jednego ze starszych Boeingów 777. Linie lotnicze, które zarabiają większość swoich pieniędzy wiosną i latem, zmagają się również z wyższymi kosztami paliwa i pracy, a nowe kontrakty dają pilotom i innym pracownikom duże podwyżki po latach stagnacji płac.
Niemniej jednak, popyt na zagraniczne wyjazdy i ożywienie podróży korporacyjnych pomogły globalnym przewoźnikom. Zarówno Delta jak i Zjednoczone Linie przekroczyły prognozy Wall Street za drugi kwartał. Klienci wydają się być skłonni płacić za pierwszą klasę i inne kabiny o wyższym standardzie, mówią dyrektorzy. Nocella na środowym spotkaniu dotyczącym wyników powiedział, że linie lotnicze mogą dalej segmentować przednią część samolotu, podobnie jak Zjednoczone linie i inne zrobiły to z autokarami. „Mamy wiele zespołów ludzi pracujących nad tym, jak dalej wprowadzać innowacje i zapewniać coraz większy wybór oraz zarabiać na nim w naszym imieniu, oczywiście w przyszłości” - powiedział.
Tymczasem Delta twierdzi, że wzrost przychodów z biletów premium od lat przewyższa sprzedaż ze standardowych biletów autokarowych. Delta, Zjednoczone i Amerykańskie linie ogłosiły modernizację kabin w pierwszej i biznes klasie, a także powiększenie liczby saloników, aby pomieścić rosnącą liczbę podróżnych skłonnych zapłacić więcej za droższe bilety, status elitarny lub wysokopłatne karty kredytowe z nagrodami. Jeszcze w tym roku Delta ma otworzyć nowy, bardziej ekskluzywny poziom saloników lotniskowych. Linie krajowe i tanie linie lotnicze mają przedstawić wyniki w nadchodzących tygodniach. Niektórzy z tych przewoźników zmagali się w ostatnich miesiącach z większą przepustowością, ograniczoną dostępnością samolotów i wyższymi kosztami.
Dział: Biznes
Autor:
Leslie Josephs | Tłumaczenie: Paulina Jędrzejczak