2024-02-08 11:25:23 JPM redakcja1 K

Dzięki Taylor Swift reklamy skierowane do kobiet szturmem zdobywają Super Bowl

Kobiety też oglądają Super Bowl, prawda? I w tym roku wielu reklamodawców się tego spodziewa.

Zdjęcie: CNN

Firmy zajmujące się zdrowiem i urodą, niektóre po raz pierwszy, dołączają do grona marek napojów, technologii i samochodów, które od dawna są podstawą tego hitowego wydarzenia sportowego. Co więcej, kilku długoletnich reklamodawców Super Bowl, takich jak M&M'S, ma spoty z udziałem kobiet, które dla odmiany nie tylko popijają napoje gazowane w obcisłych spodniach.

Winić – albo dziękować – można za to piosenkarkę Taylor Swift. Jej szeroko nagłośniony związek z gwiazdą Kansas City Chief, Travisem Kelce, daje przynajmniej szansę na zwiększenie oglądalności niedzielnego meczu w Las Vegas. Już teraz przypisuje się jej wzrost oglądalności futbolu, odkąd ich związek został upubliczniony w październiku ubiegłego roku.

„Obecność Taylor Swift na Super Bowl prawdopodobnie będzie miała znaczący wpływ nie tylko na wielkość widowni, ale także na jej skład demograficzny”, twierdzi Paul Hardart, profesor kliniczny marketingu na New York University's Stern School of Business.

„Swift może pochwalić się ogromną, oddaną bazą fanów, a jej związek z Kelce dodaje intrygującego i romantycznego elementu do wydarzenia, czyniąc go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla marek, które chcą kojarzyć się z jej obecnością” – powiedział wcześniej CNN.

Oczekuje się, że co najmniej 110 milionów widzów (a prawdopodobnie więcej) obejrzy tegoroczne starcie San Francisco 49ers z broniącymi tytułu Kansas City Chiefs.

Cardi B promuje błyszczyk Duck Plump dla L'Oreal NYX Professional Makeup, po raz pierwszy reklamując markę podczas Super Bowl. Firma twierdzi, że spot „podkreśla silne kobiety” i będzie „przezabawny”. W międzyczasie kosmetyki e.l.f., również po raz pierwszy reklamujące się na Super Bowl, ponownie łączą (część) obsady „Suits” w swoim spocie, gdy prawnicy zaciągają różnych celebrytów do sądu.

Ceny za 30-sekundową reklamę kosztują od 6,5 do 7 milionów dolarów, według źródła zaznajomionego ze sprzedażą reklam, a CBS powiedział w zeszłym tygodniu, że są wyprzedane. Cena jest wysoka, ale analitycy branżowi zauważają, że reklamy Super Bowl zyskują znacznie większy rozgłos oraz znacznie więcej dyskusji i komentarzy w mediach społecznościowych niż standardowe.

Oczywiście obecni są również tradycyjni reklamodawcy Super Bowl: State Farm Insurance, Oreos, TurboTax i DoorDash. W przypadku piw Anheuser-Busch (w tym Bud Light), Clydesdales ponownie wjeżdżają do Budweisera.

Ale w tym roku trendem są inteligentne i zabawne kobiety.

Aktorka Scarlett Johansson promuje M&M'S jako pocieszenie po przegranym (dwukrotnie) wyścigu po Oscary. Jennifer Aniston nosi torbę Uber Eats na hollywoodzkim planie, żartobliwie zapominając o byłym koledze z „Przyjaciół”, Davidzie Schwimmerze. A komiczka Kate McKinnon w uroczej reklamie Hellman's z udziałem „Mayo Cat” z troską rozmawia o marnowaniu żywności.

Frito-Lay's, częsty reklamodawca Super Bowl, przedstawia gwiazdę „Wednesday” Jennę Ortegę w supermarkecie na zakupach z dwiema babciami. Wywiązuje się walka z innymi kupującymi o nowe pikantne chipsy Doritos Dinamita. (Babcie wygrywają.)

Jeśli chodzi o przynajmniej jedną z potencjalnych gwiazd show, pomimo występu w Japonii poprzedniego dnia, Swift prawdopodobnie weźmie udział w Super Bowl. Przynajmniej Ambasada Japonii w USA wydała komunikat prasowy potwierdzający, że uda jej się dotrzeć na czas.

Dział: Biznes

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE