Fenomen Jellycat – dlaczego ludzie mają taką obsesję na punkcie tych pluszaków?
W dzisiejszych czasach nie można otworzyć telefonu bez bycia bombardowanym przez ekscentryczne stoiska Jellycat w domach towarowych w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jedną z ich najbardziej wyszukanych ekspozycji można znaleźć w Selfridges w Londynie i jest to makieta codziennego sklepu z rybami i frytkami. Personel jest nawet ubrany w typowy uniform z fartuchem!
Zdjęcie: Jellycat at Selfridges, Fish & Chips London Experience\ Jellycat
W londyńskim sklepie klienci są traktowani jako ciekawe doświadczenie, w którym udają, że pluszak z rybą i frytkami, którego kupujesz, jest prawdziwy. Zasadniczo, jeśli kupisz rybę Jellycat, „obleją” ją misiami z solą i octem, a następnie zapakują w papier do chipsów.
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego ludzie, w szczególności millenialsi, kupują je, skoro zawsze narzekają na brak pieniędzy – być może odpowiedź tkwi w pytaniu. Podczas gdy ludzie czują, że kupno domu jest nieosiągalne (co jest dla większości), pieniądze po prostu stają się pieniędzmi, a oszczędzanie wydaje się daremne. Może to brzmieć niedorzecznie, ale może to wyjaśniać aż 83-procentowy wzrost popularności Jellycat w tym roku, zgodnie z badaniem opublikowanym przez „Glimpse” w czerwcu 2024 roku.
Zdjęcie: Jellycat at Selfridges, Fish & Chips London Experience\ Jellycat
Londyńska marka zabawek nie jest nowym tworem, Jellycat produkuje luksusowe zabawki od 1999 roku, ale dzięki ciągłemu strumieniowi nowych pluszaków, marka zyskała lojalnych fanów i ogromny wzrost sprzedaży. Od uśmiechniętej filiżanki kawy po gotowane jajko, pierścionek z brylantem, napój lub jedzenie, Jellycat stworzył ich puszystą wersję.
Przy cenach wahających się od 24 euro do ponad 120 euro, luksusowy element misiów znajduje odzwierciedlenie w kosztach. Wydaje się jednak, że stroma cena została przeoczona przez klientów kochających trendy, ponieważ #jellycat zyskuje na popularności w mediach społecznościowych. Na TikToku znajduje się ponad 113 000 filmów, a na Instagramie ponad 729 000 postów - można więc śmiało powiedzieć, że jest to fenomen.
Marka nie pozwoliła, by jej popularność przeminęła, nieustannie wymyślając nowe pomysły, z których najlepiej sprzedającym się są akcesoria do torebek. Jellycat sprzedaje teraz mini wersje swoich misiów, które można przymocować do torebek, które można zobaczyć wszędzie. Marka, która co roku wprowadza na rynek dwie kolekcje, ugruntowała swoją pozycję w Wielkiej Brytanii, a następnie podbiła rynki w USA, Kanadzie, Europie, Azji i Australii.
Dział: Biznes
Autor:
Saoirse Hammond | Tłumaczenie: Karolina Łukowska – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://evoke.ie/2024/10/09/style/what-are-jellycat-teddies