2024-03-25 12:39:28 JPM redakcja1 K

HelloFresh zapłaci grzywnę za miliony spamerskich SMS-ów i e-maili

HelloFresh, firma dostarczająca jedzenie, została ukarana grzywną za wysyłanie milionów e-maili i SMS-ów ze spamem do swoich klientów.

ICO odkryło, że HelloFresh wysłało miliony e‑maili i SMS‑ów ze spamem w ciągu siedmiu miesięcy. (Źródło: HelloFresh)

Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) kazało zapłacić 140 tysięcy funtów firmie produkującej żywność pudełkową w następstwie dochodzenia z 2022 roku.

Odkryto wówczas 79 milionów e‑maili i milion SMS‑ów wysłanych w ciągu siedmiomiesięcznej kampanii spamerskiej.

ICO stwierdziło, że jest to „wyraźne naruszenie zaufania”. HelloFresh poinformowało, o wprowadzeniu zmian w swoich zasadach dotyczących wiadomości SMS i e‑maili.

Dochodzenie rozpoczęło się w marcu 2022 roku po złożeniu 14 skarg bezpośrednio do organu regulacyjnego, a kolejne 8729 skarg zostało złożonych za pośrednictwem usługi zgłaszania spamu

ICO stwierdziło, że firma nadal kontaktowała się z niektórymi osobami, nawet po tym, jak poprosiły o zaprzestanie wysyłania wiadomości.

„Zapora tekstów”

Ustalono również, że klientom nie zapewniono wystarczających informacji na temat tego, że ich dane będą wykorzystywane w celach marketingowych przez okres do 24 miesięcy po anulowaniu subskrypcji.

„Oznacza to wyraźne naruszenie zaufania publicznego przez HelloFresh” – powiedział Andy Curry, szef dochodzeń w ICO.

„Klientom nie powiedziano dokładnie, na co się zdecydują, nie było też jasne, jak zrezygnować z subskrypcji. Klienci byli więc zasypywani gradem tekstów marketingowych, których nie chcieli, a w niektórych przypadkach, nawet gdy prosili HelloFresh o zaprzestanie wysyłania wiadomości, ten potop trwał dalej.”

ICO stwierdziło, że grzywna pokazała, że zostaną podjęte „jasne i zdecydowane” działania, jeśli prawo nie będzie przestrzegane w celu ochrony prawa klientów do wyboru sposobu wykorzystania ich danych.

HelloFresh HelloFresh food box
Ekspertka ds. handlu detalicznego żywnością, Teresa Wickham, powiedziała, że renoma firmy ucierpiała, podobnie jak jej wyniki finansowe. (Źródło: HelloFresh)

HelloFresh zapewniło, że klienci są „w centrum wszystkiego, co robimy” oraz, że firma bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki w zakresie ochrony danych.

W przeciwieństwie do 14 skarg, które według ICO wpłynęły bezpośrednio, HelloFresh twierdziło, że organ regulacyjny otrzymał tylko trzy.

„Ściśle współpracowaliśmy z ICO” – oświadczyła firma w oświadczeniu. „Dokładnie przeanalizowaliśmy ich opinie i wprowadziliśmy zmiany w naszych zasadach dotyczących wiadomości SMS i e‑mail.”

Twardy rynek

HelloFresh zostało założone w 2011 roku. Klienci wybierają posiłki ze zmieniającego się menu online, a następnie raz w tygodniu otrzymują gotowe do przygotowania przepisy i świeże składniki w pudełku. Abonentów często przyciągają oferty do 60% zniżki na pierwsze pudełko.

Rynek pudełek z żywnością jest, według ekspertki ds. handlu detalicznego żywnością Teresy Wickham, „bardzo trudny” pod względem konkurencji – w tym Gousto i Mindful Chef.

„To bardzo konkurencyjny biznes” – powiedziała Wickham. „Koszty ogólne, związane z pracą, energią elektryczną i paliwem, są wysokie. Jednak marże w ogrodnictwie i sprzedaży hurtowej są dość niskie. To podstępne.”

Była dyrektor supermarketu powiedziała, że dochodzenie ICO zaszkodzi HelloFresh: „Każda grzywna im zaszkodzi” – stwierdziła. „Wpłynie to na ich markę i wyniki finansowe.”

Wickham powiedziała jednak, że współczuje firmie. „Wszyscy wiedzą, że ich informacje są wszędzie – w takim świecie teraz żyjemy” – dodała.

Dział: Aktualności

Autor:
Jemma Dempsey | Tłumaczenie: Mateusz Misiak

Źródło:
https://www.bbc.com/news/business-67949521

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE