Internetowy supermarket Temu podwaja wysiłki na Super Bowl dzięki reklamie telewizyjnej i 15 milionom dolarów w darmowych produktach
Rok po debiucie reklamowym na Super Bowl, wspierana przez Chiny platforma zakupowa Temu, zwiększa wysiłki na swoim najważniejszym rynku poprzez drugą reklamę na największej scenie Ameryki i 15 milionom dolarów w kuponach i innych darmowych produktach.
Logo Temu na ekranie smartfona. Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket/Getty Images
Firma z siedzibą w Bostonie, należąca do PDD (PDD), grupy stojącej za chińskim gigantem zakupów internetowych Pinduoduo, zapłaciła za trzy reklamy podczas meczu i dwie po zakończeniu meczu. Rzecznik odmówił komentarza na temat całkowitych wydatków na reklamę. Reklamy na Super Bowl 2024 sprzedawano po wyższych stawkach niż podczas zeszłorocznej gry, w zakresie od 6,5 do 7 milionów dolarów za 30-sekundowy spot emitowany na kanale telewizyjnym CBS, powiedziały dwie osoby zaznajomione z tegoroczną sprzedażą reklam CNN. Z hasłem zachęcającym konsumentów do „zakupów jak miliarder”, reklama Temu przedstawia animowaną klientkę tańczącą po przecenach sięgających od 99 centów do 9,99 dolarów.
„Reklama stanowi punkt kulminacyjny kampanii Super Bowl, która obejmowała ponad 15 milionów dolarów w kuponach i darmowych produktach”, powiedziała Temu w oświadczeniu. Skupienie się na szybkim zdobywaniu udziałów w rynku, z mniejszym zmartwieniem o marże zysku, które są centralne dla strategii Temu, wcześniej dobrze sprawdziło się w przypadku gigantów handlowych Amazon (AMZN) i Wayfair (W), według Seemy Shah, wiceprezesa ds. badań i analiz w firmie danych rynkowych Sensor Tower.
„Pozycjonowanie wartości Temu, grywalizacja aplikacji, wzrost wydatków na reklamę, szeroki asortyment i bliskie relacje z dostawcami są tym, co według nas napędza wzrost firmy”, powiedziała Shah. „Biorąc pod uwagę wielkość firmy macierzystej, Temu może być niezwykle konkurencyjne cenowo przez cały rok i szybko dostarczać produkty, nawet gdy poszerza się na nowe terytoria”.
Firma rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych we wrześniu 2022 roku, kilka miesięcy przed pierwszą reklamą na Super Bowl, i od tego czasu rozszerzyła swoją działalność na ponad 15 krajów, w tym Wielką Brytanię, Meksyk, Niemcy i Australię. Sensor Tower twierdzi, że aplikacja Temu była ósmą najczęściej pobieraną na świecie w zeszłym roku i numerem jeden w Stanach Zjednoczonych. Firma zajmująca się danymi powiedziała CNN, że Temu „całkowicie urzekło konsumentów w ciągu ostatniego roku”, zdobywając 51 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w samym styczniu, o prawie 300% więcej niż 13 milionów w tym samym miesiącu w zeszłym roku. Agresywnie wydała na reklamę i była drugim największym wydawcą na Facebooku w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2024 roku, po Amazonie, podał Sensor Tower.
Te wysiłki wydają się przynosić efekty. Earnest Analytics twierdzi, że nowicjusz wstrząsnął amerykańskim sektorem sprzedaży, przyciągając klientów ze sklepów Dollar General (DG) i Dollar Tree (DLTR). Sukces Temu jest również uważany za główny czynnik ostatniego wzrostu akcji jego macierzystej firmy PDD, która nie ujawnia zysków ze swojego międzynarodowego przedsięwzięcia. PDD zgłosiło rewelacyjne wyniki za trzeci kwartał w listopadzie, przewyższając oczekiwania analityków. W rezultacie kapitalizacja rynkowa PDD wzrosła w tamtym miesiącu, przewyższając starszego rywala w e-handlu, Alibabę (BABA), po raz pierwszy. W odpowiedzi współzałożyciel Alibaby, Jack Ma, wezwał do „zmiany” w swojej firmie.
Dział: Aktualności
Autor:
Juliana Liu | Tłumaczenie: Dominik Brzózka
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/02/12/tech/china-temu-super-bowl-ad-hnk-intl/