Jak sprawić, żeby Twój produkt stał się sławny (prawie za nic)
Pokazanie produktu w filmie lub programie telewizyjnym może wydawać się niemożliwe, jeśli jesteś właścicielem małej firmy, ale te wskazówki mogą pomóc Ci zacząć.

Źródło: tvtropes.org
Sprawienie, by produkt stał się sławny, jest celem większości właścicieli firm, a osiągnięcie tego nie jest tak daleko poza zasięgiem, jak mogłoby się wydawać. Istnieją sposoby, aby zapewnić, że Twoje produkty i oferty zyskają rozgłos, na jaki zasługują – a te strategie są zazwyczaj niedrogie. Oto kilka pewnych sposobów, aby sprawić, że Twój produkt będzie dobrze znaną opcją na swoim rynku.
Jak sprawić, aby Twój produkt stał się sławny za małą opłatą
Lokowanie produktu
Wielu przedsiębiorców posiadających produkt do sprzedania fantazjowało o zobaczeniu go w filmie, programie telewizyjnym lub viralowym poście w mediach społecznościowych. Jest to nie tylko ważny etap, aby zobaczyć swoje towary na ekranie, ale może również wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów.
Alexander Mendeluk, Chase Hamilton, Ashley Haber oraz Marley Marotta są założycielami SpiritHoods, kolekcji inspirowanych zwierzętami zabawnych futrzanych nakryć głowy. Wysiłki firmy w zakresie lokowania produktu nie kosztowały założycieli wiele więcej niż ich czas i kilka gratisów. Mendeluk wykorzystali lokalizację firmy w Los Angeles, docierając do wszystkich, których znali, aby spróbować dostarczyć produkt w ręce celebrytów. Strategia zadziałała, a SpiritHoods pojawiły się w „Late Night With Conan O’Brien” oraz „Keeping Up With the Kardashians”.
Sarah Shaw także produktywnie wykorzystała lokowanie produktu. Produkt byłej projektantki torebek pojawił się w filmie „Legally Blonde” i został wykorzystany również na plakacie promocyjnym. Zanim się zorientowała, torebka Shaw została zabrana przez sprzedawców, w tym Nordstrom, którzy promowali ją z kopią plakatu filmowego jako darmowy prezent.
Shaw, obecnie właścicielka Sarah Shaw Consulting, zaoferowała czytelnikom Business News Daily wskazówki, jak radzić sobie z lokowaniem produktu:
- Najłatwiejsze produkty, które mogą dostać się do filmów lub telewizji to ubrania, akcesoria oraz buty. Aktor noszący Twój produkt zapewni Ci również większy huk, gdy zbliżysz się do prasy lub sklepów. Drugim najłatwiejszym rozwiązaniem jest rekwizyt lub zestaw do ubierania.
- Skontaktuj się z biurem produkcji, aby dowiedzieć się, kim jest projektant kostiumów, mistrz nieruchomości lub dekorator (w zależności od Twoich potrzeb), a następnie wyślij im swoje katalogi lub arkusze linii z notatką, że chciałbyś/chciałabyś pokazać im swoją linię i możesz zaoferować im sprzedaż hurtową lub nawet przekazać produkty.
- Jeśli zdecydują się wykorzystać Twój produkt, upewnij się, że dostarczysz go na czas; jeśli nie, możesz trafić na czarną listę.
- Jeśli uda Ci się je ulokować, skontaktuj się, aby zrobić zdjęcie. Nie zawsze będą w stanie ci go zrobić, więc zapytaj raz, a potem poczekaj. Kiedy film lub program telewizyjny zostanie wydany, wykorzystaj ten moment, aby zdobyć dla siebie PR, tworząc jeden arkusz przedstawiający produkt, celebrytę i program. Wyślij go do wszystkich pras i sklepów, do których sprzedajesz, a następnie obserwuj, jak pieniądze spływają!
Konkursy w mediach społecznościowych
Promowanie swoich produktów w mediach społecznościowych jest świetnym sposobem, aby przyciągnąć klientów. Media społecznościowe pozwalają Ci zarzucić szeroką sieć, jednocześnie prowadząc marketing produktów do docelowych klientów. Dzięki konsekwentnemu publikowaniu i angażowaniu się w kontakty z obserwującymi możesz zbudować bazę lojalnych klientów, którzy łączą się z Twoją firmą i produktami na bardziej intymnym poziomie.
Świetnym sposobem, aby zyskać obserwujących jest organizowanie konkursów i prezentów w mediach społecznościowych. Dzięki tym możliwościom możesz stworzyć zasady dla uczestników, takie jak „Musisz obserwować naszą stronę i oznaczyć trzech znajomych", co oczywiście zwiększy Twoją ekspozycję.
Kluczowy wniosek
Dzięki odpowiedniej strategii mediów społecznościowych Twoja strona prawdopodobnie utrzyma odpowiednich obserwujących/klientów.
Znani influencerzy
Założyciele SpiritHoods widzieli, jak ich produkty są noszone przez celebrytów, takich jak raper Snoop Dogg i rockman Pete Wentz. Pracując z influencerami - nawet mikroinfluencerami z mniejszymi, bardziej niszowymi odbiorcami – mogą pomóc Twoim produktom zyskać ekspozycję, na jaką zasługują.
Zazwyczaj małe firmy korzystające z marketingu w mediach społecznościowych docierają do znanych influencerów w celu nawiązania współpracy, która promuje ich produkty wśród milionów obserwujących. Jednak to tylko połowa sukcesu. Celebryci i influencerzy muszą faktycznie polubić ten produkt, aby miał on jakikolwiek wpływ na biznes. Są również bardziej skłonni do angażowania się w marki, które mają większe znaczenie za produktem, według Mendeluk, który jest również współzałożycielem The LightForce Center.
„Filantropijna strona firmy jest niezwykle ważna” – mówił dla Business News Daily. „Przyciąga to celebrytów, ponieważ są aktywni w różnych sprawach”.
Podkreśl to, co sprawia, że Twój produkt jest wyjątkowy
Eric Fleet, założyciel firmy zajmująca się zrównoważoną modą Threads for Thought, mówi, że dobra historia może pomóc w umieszczaniu Twoich produktów przed kamerą. Produkty Threads for Thought, zwłaszcza koszulki z grafiką, cieszą się popularnością wśród stylistów od początku istnienia firmy.
Koszulki pojawiły się w „90210”, „How I Met Your Mother”, „Parks and Recreation” oraz „The Walking Dead”. Jednak Threads for Thought nic nie zrobiło, aby wypromować produkt, mówił Fleet. Styliści kupili je wszystkie w sprzedaży detalicznej.
Fleet uważa, że styliści inspirują się historią firmy; tworzy swoje produkty przy użyciu zrównoważonych praktyk biznesowych i pomaga swoim dostawcom pracować na rzecz bardziej ekologicznych i czystszych celów.
„Niektórzy z nich wiedzą o społecznym aspekcie firmy” – mówił. „Styliści, którzy cały czas kupują, lubią naszą historię i chcą ją wspierać”.
Jednak Fleet wie, że historia jest tak dobra, jak produkty. Bez świetnego produktu, jego firma nie zostałaby zauważona – niezależnie od tego, jak wspaniałe są jej praktyki biznesowe. „Musisz postawiać modę na pierwszym miejscu” – mówił dla Business News Daily. „Sama Twoja wiadomość nie sprzeda Twojego produktu”.
Czy wiedziałeś/wiedziałaś?
Ważne jest to, aby mieć zarówno skuteczny produkt, jak i historię, która się za nim kryje, aby klienci byli zaangażowani i chętni do inwestowania w Twoją firmę.
Jak tworzyć produkty znane w mediach społecznościowych
Platformy mediów społecznościowych takie jak Facebook, Twitter, Instagram oraz TikTok oferują miejsce do interakcji z odbiorcami w każdym wieku i tworzą angażujące treści, aby promować swoje produkty.
Z powodu algorytmów platform, nie istnieje konkretny klucz, aby stać się znanym. Jednak istnieją strategie, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć świadomość produktu w mediach społecznościowych i zaangażowanie użytkowników w treści firmowe.
Dla Twojej informacji
Ze względu na dużą liczbę użytkowników na każdej platformie mediów społecznościowych post może szybko stać się viralowy; oznacza to, że szybko rozprzestrzenił się wśród ogromnej publiczności i zyskał tysiące wyświetleń lub więcej.
1. Dowiedz się, gdzie szukać swoich odbiorców.
Przeprowadź badania, zanim spróbujesz promować swój produkt w mediach społecznościowych. Każda platforma mediów społecznościowych różni się danymi demograficznymi użytkowników. Poświęć trochę czasu na platformie jako użytkownik, aby dowiedzieć się, jakie treści są publikowane, kto i w jaki sposób wchodzi z nimi w interakcję. Badania immersyjne to najskuteczniejszy sposób na upewnienie się, że lokowanie produktu i treści będą widoczne dla tych, których chcesz, aby kupili produkt lub opublikowali o nim posty.
2. Korzystaj z funkcji każdej platformy.
Każda platforma mediów społecznościowych ma zestaw funkcji, które pozwalają użytkownikom angażować się na różne sposoby. Dostępne są funkcje publikowania tekstu z angażującymi przyciskami reakcji i możliwością używania hashtagów do kategoryzowania posta lub łączenia go z większą rozmową odbywającą się online; Ponadto oferują udostępnianie zdjęć i filmów, a także funkcję "na żywo", która pozwala użytkownikom prowadzić rozmowy ze swoimi obserwatorami w czasie rzeczywistym.
Regularne publikowanie w mediach społecznościowych jest jednym sposobem, aby zwiększyć świadomość produktu. Posty mogą zawierać sesję pytań i odpowiedzi na żywo z obserwującymi, zapowiedź nowych produktów lub post z prezentem, który prosi użytkowników o zaangażowanie się w celu zdobycia wpisów.
Wskazówka
Zanim uruchomisz jakikolwiek konkurs na prezent lub promocję, zapoznaj się z przepisami dotyczącymi konkursów w mediach społecznościowych.
3. Korzystaj z influencer marketingu.
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie świadomości produktu jest influencer marketing – a influencerzy to nie tylko aktorzy filmowi i telewizyjni. Istnieje wiele rodzajów influencerów, od nano-influencera, który ma co najwyżej 10 000 obserwujących, do mega-influencera, który ma milion lub więcej obserwujących.
Większość influencerów, znanych również jako twórcy treści, mieć niszową publiczność, która może być niezwykle przydatna dla marek, które chcą wprowadzić swoje produkty na określony rynek. W zamian za jakąś formę płatności uzgodnioną przez obie strony, influencer stworzy treści promujące produkt marki, linki do jej stron w mediach społecznościowych lub strony internetowej oraz wystawi uczciwą recenzję.
Treści sponsorowane mogą dotrzeć do tysięcy osób w ciągu kilku godzin, co sprawia, że influencer marketing jest jedną z najmądrzejszych strategii budowania świadomości produktu.
Utrzymanie znanego produktu
Sprawienie, by Twój produkt stał się sławny jest oczywiście świetnym sposobem, aby przyciągnąć lojalnych klientów. Na szczęście nie musisz rozbijać banku, aby to osiągnąć. Od prezentów w mediach społecznościowych po lokowanie produktu, istnieje wiele darmowych oraz niedrogich opcji, które pomogą zwiększyć ekspozycję produktu.
Jednak musisz utrzymać jakość produktu - a także dobrą obsługę klienta - aby czerpać długoterminowe korzyści. Słynny produkt nie zagwarantuje ciągłego sukcesu, jeśli nie będziesz gotów włożyć w to pracy.
Sammi Caramela i Jeanette Mulvey przyczyniły się do powstania tego artykułu. Wywiady źródłowe zostały przeprowadzone na potrzeby poprzedniej wersji tego artykułu.
Dział: Biznes
Autor:
Sean Peek | Tłumaczenie: Daniel Czeleń - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/