2025-02-04 14:36:19 JPM redakcja1 K

Jak stworzyć silną markę osobistą w erze cyfryzacji

W obecnych czasach wszyscy jesteśmy marką osobistą, nawet jeśli jeszcze o tym nie wiemy. Kluczowe jest to, jak tą marką zarządzamy, co chcemy przekazać i, jak chcemy być postrzegani, zarówno w świecie rzeczywistym jak i cyfrowym. Nie jest to już kwestia dotycząca wyłącznie wielkich firm albo osób publicznych, ale każdego z nas, muszącego wypracować swoją markę personalną i poniżej wytłumaczymy, jak zacząć.

Zdjęcie: GettyImages

  1. Zdefiniuj swoją propozycję wartości
    Zanim rozpoczniesz, musisz sklaryfikować co oferujesz. Zadaj sobie pytania: Jaki problem rozwiązuję? Komu pomagam? Co odróżnia mnie od innych? Posiadanie jasnych odpowiedzi pozwoli ci wyróżnić się i zdobyć pozycję eksperta w twojej dziedzinie.
  2. Zadbaj o skuteczną komunikację
    Nauczenie się jak się komunikować jest kwestią fundamentalną. Nie chodzi tylko o mówienie i pisanie, ale o umiejętność tłumaczenia złożonych spraw w jasny i prosty sposób. Jeśli twoja publiczność szybko zrozumie twój przekaz, możesz bardzo wiele zyskać. Łatwość w komunikacji pomaga zbudować zaufanie i poczucie bliskości.
  3. Zredaguj swoją osobistą historię
    Twoja historia jest wyjątkowa i pomoże ci nawiązać dobry kontakt z twoją publicznością. Wspominanie swoich początków, najważniejszych momentów czy wyzwań, którym udało ci się sprostać wzmacnia więź z twoimi zwolennikami. Wszyscy chcemy wiedzieć, skąd pochodzisz, jakie masz motywy oraz jak udało ci się dotrzeć do miejsca, w którym jesteś teraz.
  4. Twórz kontent w mediach społecznościowych
    Media społecznościowe są twoją wizytówką. Ilość i jakość twoich publikacji jest ważna, ale poleca się zacząć od jednej, wybranej platformy, na przykład YouTube’a, z uwagi na łatwość w wyszukiwaniu. Z czasem możesz rozwinąć działalność także na innych platformach, ale zacznij od opanowania jednej.
  5. Myśl o swoich platformach społecznościowych jak o swoim programie telewizyjnym
    Wyobraź sobie, że twoje media społecznościowe to twój własny program telewizyjny. Każda publikacja jest kolejnym odcinkiem twojego serialu. Każdy fragment treści się liczy i z każdym kolejnym musisz stawać się lepszy. Dowiedz się co działa, a co nie, aby stale się rozwijać.
  6. Skup się na swojej niszy
    Nie staraj się objąć wszystkiego. Skup się na temacie, w którym jesteś ekspertem i to w nim się zagłębiaj. W trakcie budowania autorytetu będziesz mógł rozszerzyć swoją markę na inne kwestie, ale najbardziej efektywnym okazuje się byciem znanym z czegoś konkretnego od samego początku. Z czasem twoja nisza może się poszerzyć i zróżnicować.
  7. Deleguj i skup się na tym co ważne
    W trakcie budowania swojej marki oddeleguj zadania takie jak edycja filmów czy tworzenie obrazów. To pozwoli ci skupić się na stworzeniu silnych i efektywnych scenariuszy, które będą prawdziwym motorem dla twojego rozwoju.
  8. Przyciągaj uwagę od pierwszej sekundy
    Pierwszy punkt zaczepienia w twoim wideo jest kluczowy. Pierwsze sekundy są kluczowe, żeby zdobyć uwagę publiczności. Naucz się pisać skrypty, które będą przyciągać od samego początku i utrzymają zainteresowanie twojej publiczności aż do samego końca.

Tworzenie marki osobistej w mediach społecznościowych jest procesem wymagającym czasu i wysiłku, ale bez wątpienia się opłaca. Jeśli podążysz za tymi krokami, będziesz na dobrej drodze do stworzenia solidnej i rozpoznawalnej marki.

Autor:
Marta Emerson | Tłumaczenie: Karolina Gruca - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.businessinsider.es/teach/como-crear-marca-personal-potente-era-digital-1413814

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE