2024-02-12 10:16:10 JPM redakcja1 K

Joe Biden wzywa firmy produkujące przekąski do zaprzestania praktyki „kurczflacji” przed finałem Super Bowl

Joe Biden nie chce, by korporacyjna chciwość wpłynęła na przekąski podczas Super Bowl. W filmie opublikowanym w niedzielę na platformie X, prezydent zaapelował do firm, aby zatrzymały „kurczflację”. „Kupując przekąski na mecz, mogliście zauważyć jedno: butelki z napojami sportowymi są mniejsze, paczki chipsów zawierają mniej chipsów, ale wciąż płacicie tyle samo”, powiedział.

Zdjęcie: Od Prezydenta Bidena/X

„Kurczflacja” to powszechna praktyka, w której firmy oferują mniej produktu, nie obniżając odpowiednio ceny. Jest to powszechna taktyka oszczędności kosztów w okresach presji inflacyjnej. Chociaż inflacja spadła do najniższego poziomu od trzech lat, ceny nadal są wyjątkowo wysokie dla wielu amerykanów, którzy kupując podstawowe produkty, takie jak produkty spożywcze, dostają coraz mniej za swoją gotówke.

„Nie ma wątpliwości, że „kurczflacja” istnieje i ma wymierny wpływ na budżety rodzinne”, podsumował grudniowy raport opublikowany przez demokratycznego senatora Boba Caseya z Pensylwanii. Raport wykazał, że powszechnie stosowane artykuły gospodarstwa domowego i spożywcze znacznie zmniejszyły swoje rozmiary między styczniem 2019 roku a październikiem 2023 roku, podczas gdy ceny jednostkowe wzrosły o ponad 20%. Na przykład paczka podwójnie nadziewanych ciastek Oreo waży teraz 6% mniej, butelki Gatorade zawierają o 12% mniej płynu, a rolka kuchennych ręczników papierowych Walmart's Great Value Ultra Strong ma o 28% mniej arkuszy, według raportu.

„Amerykańska opinia publiczna ma dość bycia oszukaną”, powiedział Biden w filmie. Wezwał firmy „położenia temu kresu”, ale nie wspomniał o żadnych konkretnych krokach, jakie podjęłaby jego administracja. Biden nie wymienił również nazw firm, choć w filmie pojawiły się przekąski takie jak Doritos, Wheat Thins i Gatorade, które zostały wymienione w raporcie Caseya.

Ponieważ do wyborów prezydenckich w 2024 roku pozostało mniej niż dziewięć miesięcy, gospodarka jest jednym z głównych problemów dla wyborców, a ich opinie na ten temat są silnie uwarunkowane przynależnością partyjną. Sondaż CNN przeprowadzony przez SSRS w zeszłym miesiącu wykazał, że tylko 26% Amerykanów uważa, że gospodarka zaczyna się odradzać po problemach, z którymi się borykała w ostatnich latach, o 9 punktów procentowych więcej niż w grudniu 2022 roku.

Wzrost ten jest głównie wynikiem opinii Demokratów i niezależnych wyborców, zwłaszcza tych powyżej 45. roku życia. Tylko 6% Republikanów twierdzi, że widzi początki odbudowy gospodarczej. Większość amerykanów, którzy uważają, że gospodarka nadal się pogarsza, wskazuje na inflację i ogólny koszt życia (50%) lub cenę konkretnych produktów, takich jak żywność (9%) lub mieszkanie (7%), z wieloma wskazującymi na swoją własną sytuację finansową. Kolejne 13% respondentów, którzy uważają, że gospodarka nadal się pogarsza, powołuje się na Bidena lub politykę Demokratów.

Dział: Świat

Autor:
Eva Rothenberg | Tłumaczenie: Dominik Brzózka

Żródło:
https://edition.cnn.com/2024/02/11/business/biden-shrinkflation-super-bowl-toblerone/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE