2024-07-25 11:45:54 JPM redakcja1 K

Nestle obniża prognozy wzrostu sprzedaży ze względu na rosnącą wśród konsumentów świadomość kosztów

25 lipca (Reuters) - Nestle (NESN.S), największa na świecie firma pakowanej żywności, obniżyła prognozę swoich sprzedaży w czwartek.

Zdjęcie: REUTERS/Phil Noble/Ilustracja

Spółka zorientowała się, że musi zwolnić tempo wzrostu swoich cen wcześniej niż by tego sobie życzyła ze względu na rosnącą wśród konsumentów świadomość kosztów. Udziały firmy spadły o 4,3% we wczesnych godzinach otwarcia giełdy. Obecnie, spółka oczekuje, że całoroczna sprzedaż organiczna wzrośnie o co najmniej 3%, o 1% mniej niż spekulowano wcześniej. Sprzedaż w pierwszym półroczu również nie spełniła do końca oczekiwań analityków, zwiększając  się o 2,1% w porównaniu ze średnim szacunkiem wzrostu o 2,5% w konsensusie dostarczonym przez firmę. „Wśród konsumentów króluje szukanie najlepszej wartości w stosunku do ceny. Istnieje presja, zwłaszcza wśród ludzi z niższymi dochodami”, powiedział dyrektor generalny Mark Schneider w wywiadzie z mediami. Wymienił Północną Amerykę, Europę i Chiny jako miejsca, w których Nestle i inne firmy konsumenckie zaobserwowały ten trend.Szwajcarska spółka zwiększyła swoje ceny o 2%, o 1% mniej niż spodziewali się analitycy, co jest oznaką dalszego spowolnienia podwyżek cen. 

Wzrosty cen w całym sektorze złagodniały po latach podnoszenia ich w celu utrzymania zysku i zaabsorbowania wyższych kosztów materiałów, ponieważ priorytetem dla firm jest odzyskanie liczby sprzedaży, które utraciły na rzecz mniejszych marek. Nietrafione prognozy cenowe najprawdopodobniej sprawią, że inwestorzy będą martwić się o marże w 2025 roku i zrodzą pytania dotyczące „ siły marki”, Nestle i szerszego sektora, powiedział analityk Jefferies, David Hayes, w nocie dla klientów. Producent batonów Kit Kat, kawy Nespresso i przyprawy Maggi zdołał zwiększyć wielkość sprzedaży w pierwszym półroczu a rzeczywisty wzrost wewnętrzny (RIG), będący wskaźnikiem wielkości sprzedaży, wzrósł o 0,1% w porównaniu z konsensusem szacunkowym, który zakładał spadek o 0,5%. „Na całej szerokości kategorii Nestle, pod względem jakości kategorii, ceny wyglądają źle”, przekazał w nocie Bruno Monteyne, analityk Bernstein. „RIG się liczy, ale jakim kosztem?”, powiedział. Dodał, że najniższe wzrosty cen były widoczne w przypadku kawy i jedzeniu dla zwierząt, które są z reguły najsilniejszymi produktami Nestle. Z kolei kategorie ustandaryzowane, takie jak produkty mleczne czy gotowe dania doznały spadku cen w drugim kwartale. Podstawowy zysk operacyjny Nestle wyniósł 7,8 miliarda franków szwajcarskich (8,8 mld dolarów), zgodnie z konsensusem dostarczonym przez firmę. 

 (1 dolar = 0,8828 franka szwajcarskiego) 

Dział: Biznes

Autor:
Agata Rybska | Tłumaczenie: Michał Sawicki - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.reuters.com/business/retail-consumer/nestle-misses-first-half-organic-sales-estimates-lowers-full-year-guidance-2024-07-25/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE