Podróż droższa o 102%, cena biletów wyższa o 300% na platformie podróżniczej w pierwszy dzień wakacji Spring Festival
Konsumpcja w Chinach podczas Święta Wiosny wykazuje oznaki gwałtownego wzrostu, z wyraźnym wzrostem sprzedaży biletów do kina, niespotykanym wzrostem liczby podróży i świątecznymi zakupami w sobotę, pierwszego dnia ośmiodniowego Święta Wiosny.
Zdjęcie: VCG
Oczekuje się, że tegoroczne święta będą charakteryzowały się większą dynamiką konsumpcji, która według przewidywań obserwatorów może osiągnąć poziom sprzed pandemii z 2019 r..
Zgiełk na początku Roku Smoka, który uosabia dynamiczne fundamenty gospodarcze kraju sygnalizują, że druga co do wielkości gospodarka świata otwiera się optymistycznie w chińskim Nowym Roku Księżycowym, twierdzą analitycy. Podkreślili również, że wzrostowy początek zapewni również solidne podstawy dla trwałego ożywienia gospodarczego przez cały rok.
W sobotę liczba zamówień na rezerwację biletów wstępu za pośrednictwem trip.com wzrosła o ponad 300 procent, podczas gdy zamówienia na podróż i na odbiór z lotniska również wzrosły odpowiednio o 102 procent i 75 procent, co odzwierciedla gwałtowny wzrost konsumpcji podróży w czasie wakacji, miejscowości organizują liczne atrakcje, w tym pokaz latarni, jarmark kwiatowy, jarmark świątynny, a także tańce smoka i lwa, jak wynika z danych opublikowanych przez internetowe biuro podróży. Wszystkie te trzy indeksy plasują się „znacznie wyżej” niż w 2019 r.
Oczekuje się, że w sobotę w całym kraju odprawionych zostanie 5,5 mln pasażerów, a tego dnia uruchomiono dodatkowe 176 pociągów pasażerskich – wynika z danych opublikowanych przez China Railway. Dla porównania, w pierwszym dniu Roku Królika, który przypadał 22 stycznia 2023 r., liczba pasażerów podróżujących koleją wyniosła 2,77 mln. W piątek, w noc księżycowego Nowego Roku, koleją wybrało się łącznie 8,26 mln pasażerów.
Według China Railway podczas 40-dniowego szczytu podróży związanego z Festiwalem Wiosny, który rozpoczął się 26 stycznia, krajowy system kolejowy obsłuży 480 milionów pasażerów, co oznacza wzrost o 37,9 procent w porównaniu z „Chunyun” w 2023 r. Według prognozy Ministerstwa Transportu w kraju oczekuje się łącznie 9 miliardów podróży pasażerskich, co prawdopodobnie osiągnie nowy rekord.
Oczekuje się, że gorączka podróżnicza i łączenie rodzin podczas Święta Wiosny w dalszym ciągu będą napędzać rynek konsumencki w całych Chinach, zwłaszcza festiwalowe pudełka z prezentami, produkty związane z podróżami na duże odległości i zimowymi zajęciami na świeżym powietrzu – twierdzą obserwatorzy.
Chińskie Ministerstwo Kultury i Turystyki rozda podczas wakacji kupony konsumpcyjne o wartości ponad 600 milionów juanów (83,4 miliona dolarów), aby jeszcze bardziej pomóc w uwolnieniu potencjalnej mocy konsumpcyjnej.
Oprócz ciągłego szaleństwa wydatków, sprzedaż biletów świątecznych również zapowiada się obiecująco w radosnym, świątecznym nastroju.
Według danych chińskiej internetowej platformy sprzedaży biletów Beacon do godziny 19: 17 w sobotę przychody ze sprzedaży nowych filmów podczas tegorocznego Święta Wiosny – jednego z najważniejszych okresów w roku – przekroczyły 1,5 miliarda juanów (208,52 miliona dolarów). „Pegasus 2”, „YOLO” i „Time Twist” to trzy najpopularniejsze hity kinowe.
W 2023 roku przychody ze sprzedaży biletów podczas wakacji związanych z Festiwalem Wiosny wyniosły 6,76 miliarda juanów.
Analitycy zauważyli, że boom konsumpcyjny podczas świąt związanych ze Świętem Wiosny nada nowy impuls ogólnemu ożywieniu gospodarczemu w Chinach w tym roku. Ponadto wiele miast wdrożyło wiele środków skupiających się na wzmocnieniu innych aspektów gospodarki, a dobrodziejstwo wynikające z polityki będzie również sprzyjać stabilizacji wzrostu i osiągnięciu w tym roku wysokiej jakości rozwoju.
Jak dowiedział się „Global Times”, ekonomiści powszechnie spodziewają się, że chińska gospodarka będzie rosła w tempie powyżej 5 procent w 2024 roku.
Dział: Świat
Autor:
Li Xuanmina | Tłumaczenie: Kacper Sobierajski
Źródło:
https://www.globaltimes.cn/page/202402/1306984.shtml