2025-02-11 14:17:08 JPM redakcja1 K

POSCO stawia czoła recesji w branży dzięki stali wysokomanganowej

Niezależnie opracowana przez POSCO stal wysokomanganowa (HMS) stała się rozwiązaniem producenta stali na przedłużające się spowolnienie w całej branży, ponieważ materiał ten zyskuje na popularności ze względu na zastosowanie w transporcie i magazynowaniu skroplonego gazu ziemnego (LNG) i innych paliw alternatywnych.

Zbiornik na skroplony gaz ziemny (LNG) zbudowany z wysokomanganowej stali POSCO stoi w terminalu Gwangyang LNG firmy POSCO International w południowej prowincji Jeolla. Zdjęcie: POSCO

HMS to stop stali o zawartości manganu od 10 do 30 procent, opracowany i wprowadzony na rynek przez POSCO w 2013 roku po raz pierwszy na świecie. Jest to odporny na zużycie i niemagnetyczny materiał, który pozostaje wytrzymały nawet w ekstremalnie niskich temperaturach, co czyni go odpowiednim materiałem do budowy zbiorników LNG.

W porównaniu do stali stopowej niklu, która również była używana do budowy zbiorników LNG, HMS jest bardziej opłacalny, ponieważ globalne dostawy manganu są bardziej stabilne niż dostawy niklu, który jest wydobywany głównie na obszarach o ograniczonym dostępie.

POSCO poinformowało, że jego HMS został użyty do budowy piątego i szóstego zbiornika w terminalu Gwangyang LNG w południowej prowincji Jeolla. Obiekt jest zarządzany przez POSCO International, oddział handlowy i energetyczny POSCO Group.

HMS producenta stali został również użyty do budowy siódmego i ósmego zbiornika terminalu, które są obecnie w budowie.

Ponadto koreański stoczniowiec użył HMS firmy POSCO do wyprodukowania 36 zbiorników paliwa na LNG.

Aby użyć HMS do transportu i przechowywania LNG, konieczne jest uzyskanie międzynarodowych certyfikatów bezpieczeństwa i funkcjonalności materiału.

Po tym, jak Amerykańskie Towarzystwo Badań i Materiałów zarejestrowało standard HMS firmy POSCO w 2017 r., a Amerykański Instytut Naftowy w 2023 r., Międzynarodowa Organizacja Morska zarejestrowała standard HMS koreańskiej firmy stosowany w zbiornikach LNG i amoniaku na statkach w maju ubiegłego roku.

Ich rejestracje utorowały drogę firmie POSCO do eksportu jej HMS na rynek globalny.

Firma próbuje używać HMS do rurociągów szlamowych, blach stalowych samochodowych i materiałów na okręty wojenne i opancerzone pojazdy bojowe.

Rurociąg szlamowy to specjalnie zaprojektowany rurociąg służący do transportu rud, w tym piasków roponośnych.

Według POSCO, HMS może chronić rurociągi przed ścieraniem, wydłużając ich żywotność.

W przypadku okrętów marynarki wojennej i pojazdów bojowych niemagnetyczne właściwości materiału mogą zwiększyć ich funkcje związane z dyskrecją.

„Przygotowując się na erę niskoemisyjną, planujemy wykorzystać nasz HMS do budowy zbiorników, które będą transportować i przechowywać większą różnorodność paliw alternatywnych, w tym skroplony amoniak i skroplony wodór, oprócz LNG” – powiedział urzędnik POSCO.

Dział: Biznes

Autor:
Park Jae-hyuk | Tłumaczenie Zofia Stanisławska — praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2025/02/129_391930.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE