Prezes McDonald's twierdzi, że średnia pozycja menu kosztuje o 40% więcej niż w 2019 r
Wkrótce firma będzie również oferować posiłek o wartości 5 dolarów przez mniej więcej miesiąc, począwszy od 25 czerwca.
Zdjęcie: Lisa Cherkasky dla The Washington Post za pośrednictwem Getty Images
Czołowy dyrektor McDonald’s odpiera twierdzenia, że firma podniosła ceny. Joe Erlinger, prezes McDonald's USA, powiedział w liście otwartym, że średnia cena pozycji z menu McDonald's wzrosła o około 40% od 2019 r. Podział ten jest odpowiedzią na twierdzenia w mediach społecznościowych m.in. Republikanów Izby Reprezentantów, że fast food -firma spożywcza podniosła ceny o ponad 100%. „Amerykanie w całym kraju podejmują trudne decyzje dotyczące tego, na co wydać ciężko zarobione pieniądze”– powiedział Erlinger. „I choć ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić naszym fanom doskonałe ceny, aby nas odwiedzić, jasne jest, że my – wraz z naszymi franczyzobiorcami – musimy nadal skupiać się na zarobku i przystępności cenowej”. Erlinger powiedział, że średnia cena posiłku typu Big Mac wynosi obecnie 9,29 dolara, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z 7,29 dolara w 2019 r. Cena 10-częściowego posiłku McNuggets wzrosła w tym samym okresie o 28%, a cena średnich frytek wzrosła o 44% .
Erlinger dodał, że wzrost kosztów jest powiązany z podobnym wzrostem kosztów nakładów, takich jak wynagrodzenia pracowników i koszt towarów. „W przypadku marki, która co roku z dumą obsługuje prawie 90% populacji USA, czujemy się odpowiedzialni za udostępnienie faktów” – powiedział Erlinger. Według najnowszych danych Biura Statystyki Pracy, ceny konsumpcyjne wzrosły w ciągu ostatniego roku o 3,4%. W odpowiedzi na stale rosnące koszty część konsumentów wycofuje się z branży restauracyjnej, a trend ten nie oszczędził giganta fast foodów. Niedawno w swoim raporcie zysków za pierwszy kwartał McDonald’s podał, że sprzedaż w tym samym sklepie była niższa od oczekiwań. Wkrótce firma będzie również oferować posiłek o wartości 5 dolarów przez mniej więcej miesiąc, począwszy od 25 czerwca. Oferta ta obejmie McChicken lub McDouble, cztery nuggetsy z kurczaka, frytki i napój, jak wcześniej informowało CNBC. Analitycy z BTIG scharakteryzowali promocję jako związaną bardziej z postrzeganiem wartości niż czynnikiem zysku.
„Naszym zdaniem ta nowa umowa dotyczy bardziej postrzegania wartości i ma na celu zmianę narracji medialnej na temat ostatnich podwyżek cen McDonald’s, aby skupić się na ofercie o większej wartości. Uważamy, że nowa umowa na miesięczne posiłki może faktycznie zaszkodzić sprzedaży (spadek kontroli) i marży, ale pomóc przywrócić McDonald’s jako lidera wartości w branży” – stwierdzili analitycy w notatce dla inwestorów. Niezależna grupa franczyzobiorców McDonald’s naciska, aby oferta ze zniżkami była zrównoważona dla operatorów, twierdząc, że będzie wymagać od firmy większych inwestycji, jeśli będzie się ona opierać na menu wykraczającym poza początkowy miesięczny okres. „Po prostu nie ma wystarczającego zysku, aby zdyskontować 30%, aby ten model był zrównoważony. Wymaga to wkładu finansowego ze strony McDonalds” – napisał zarząd Krajowego Stowarzyszenia Właścicieli w liście do członków, który obejrzało CNBC.
Dział: Firma
Autor:
Ece Yildirim | Tłumaczenie: Maciej Płóciennikowski