2024-07-05 20:21:51 JPM redakcja1 K

Saks Fifth Avenue, spółka rodzic HBC, przejmie Neiman Marcus Group w ramach transakcji o wartości 2,65 miliarda dolarów

W czwartek HBC, spółka matka Saks Fifth Avenue, ogłosiła przejęcie Neiman Marcus Group w ramach transakcji o wartości 2,65 miliarda dolarów, łącząc te znane detaliczne marki. Połączenie utworzy Saks Global, obejmujący Saks Fifth Avenue, Saks OFF 5TH, sieć domów towarowych Neiman Marcus oraz Bergdorf Goodman.

Sklep Saks Fifth Avenue w centrum handlowym Waterside Shops. Zdjęcie: John Greim/Lightrocket/Getty Images

KLUCZOWE PUNKTY

  • Spółka rodzic Saks Fifth Avenue, HBC, ogłosiła w czwartek, że kupi Neiman Marcus Group w ramach transakcji o wartości 2,65 miliarda dolarów.
  • Połączenie utworzy Saks Global, który będzie obejmować Saks Fifth Avenue, Saks OFF 5TH, sieć domów towarowych Neiman Marcus oraz Bergdorf Goodman.
  • Transakcja ma miejsce w czasie burzliwego okresu dla tradycyjnego handlu detalicznego w związku z boomem na e-commerce.

Jesteśmy podekscytowani tym krokiem w połączeniu tych ikonicznych luksusowych marek – powiedział dyrektor generalny HBC, Richard Baker, w oświadczeniu. Przez lata wielu w branży oczekiwało tej transakcji i korzyści, jakie przyniesie klientom, partnerom i pracownikom.

To ekscytujący czas w detalu luksusowym – dodał Baker, wskazując na postępy technologiczne, które mogą „redefiniować” doświadczenie klienta. Technologia została wymieniona jako jeden z kluczowych punktów koncentracji przez kilku wykonawców z obu firm.

W ramach transakcji, CEO Saks.com Marc Metrick przejmie rolę dyrektora generalnego w biznesie Saks Global. Ian Putnam, prezes i CEO HBC Properties and Investments, zostanie dyrektorem generalnym działu nieruchomości i inwestycji Saks Global. Obydwaj będą podlegać Bakerowi, który pełnić będzie funkcję przewodniczącego wykonawczego Saks Global.

CEO Neiman Marcus Group, Geoffroy van Raemdonck, nazwał tę partnerską decyzję „proaktywnym wyborem w zmieniającym się krajobrazie handlu detalicznego”.

Transakcja ma miejsce w burzliwym okresie dla tradycyjnego handlu stacjonarnego w wyniku boomu e-commerce. To napięcie zostało zaostrzone przez popyt po pandemii na doświadczenia, co skłoniło konsumentów do wydawania na restauracje lub podróże zamiast na towary, którymi zaopatrywali się podczas lockdownu.

Szczególnie segment domów towarowych boryka się z trudnościami w przyciąganiu młodszych klientów w wyniku ogólnego ograniczenia wydatków na rzeczy niewymagające pilnej potrzeby.

Dział: Aktualności

Autor:
Alex Harring | Tłumaczenie: Klaudia Krupa - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.cnbc.com/2024/07/04/saks-fifth-avenue-parent-hbc-to-acquire-neiman-marcus-group.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE