Sieci telewizyjne Paramountu załamują się w 6-miliardowej dziurze
W środę Warner Bros. Discovery poinformowało inwestorów, że jego biznes telewizyjny znajduje się w swobodnym spadku i dokona odpisu w wysokości 9 miliardów dolarów na tych aktywach.
Alex Millauer/ Shutterstock; BI
- Warner Bros. Discovery właśnie poinformowało inwestorów, że ich sieci telewizyjne są warte o 9 miliardów dolarów mniej, niż firma sądziła.
- Teraz kolej na Paramount: firma dokonuje odpisu w wysokości 6 miliardów dolarów na swoim biznesie telewizyjnym.
- Duża różnica: Paramount ma już zostać przejęty, więc inwestorzy nie będą się przejmować rozpadającym się biznesem.
W czwartek przyszła kolej na Paramount: konglomerat rozrywkowy, który ma zostać wkrótce przejęty przez Davida Ellisona i konsorcjum inwestorów, właśnie dokonał odpisu w wysokości 6 miliardów dolarów na swoim biznesie telewizyjnym.
Dla kontekstu: publiczni inwestorzy wyceniają cały kapitał własny Paramountu na 7 miliardów dolarów.
Komunikat prasowy Paramountu ledwo wspomina o odpisie – jest on po raz pierwszy wspomniany w małym przypisie.
Podczas rozmowy o wynikach, kierownictwo Paramountu stwierdziło, że część odpisu jest koniecznością księgową, aby wyrównać to, co firma wcześniej uważała za wartość swojego biznesu telewizyjnego, z wartością implikowaną przez oczekujące przejęcie Ellisona. Jednak ogólne zarysy powtarzają to, co sugerowało WBD wcześniej: sieci telewizji kablowej, które kiedyś napędzały Paramount – MTV, Comedy Central itp. – znajdują się w trwałym spadku, nawet jeśli nadal generują dużo gotówki.
Sieci telewizyjne Paramountu (w tym CBS, który nie był objęty odpisem) odnotowały ogólny spadek przychodów o 17% w ostatnim kwartale. Reklamy spadły o 11%, opłaty afiliacyjne i abonamentowe o 5%, a opłaty licencyjne o połowę. Jednakże jednocześnie ten biznes nadal wygenerował ponad 1 miliard dolarów zysku operacyjnego.
Tymczasem Paramount twierdzi, podobnie jak WBD, że robi postępy w swoim biznesie cyfrowym, który rośnie.
Duża różnica między WBD a Paramountem polega na tym, że Paramount zgodził się już na sprzedaż – najprawdopodobniej Ellisonowi, chyba że (prawdziwy) oferent pojawi się w ciągu najbliższych kilku tygodni. Za tym idzie to, że ludzie, którzy posiadają akcje Paramountu, nie będą się przejmować tymi wynikami – w najbliższej przyszłości będzie to problem Ellisona.
Dział: Aktualności
Autor:
Peter Kafka | Tłumaczenie: Emilia Rogowicz - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.businessinsider.com/paramount-6-billion-loss-tv-networks-david-ellison-2024-8?IR=T