2025-04-22 22:15:19 JPM redakcja1 K

Slogan Coca Coli: Jakie są najbardziej rozpoznawalne slogany?

Slogan Coca Coli na przestrzeni lat stał się marketingowym punktem odniesienia na światowym poziomie, ze względu na to, że pozwolił marce połączyć się ze swoją publiką, zbudować więzi z nowymi klientami i poprowadził markę w kierunku nowych trendów w angażowaniu użytkowników. Chcesz dowiedzieć się jakie były główne hasła tej wielkiej firmy? To jest post, który musisz przeczytać!

Zdjęcie: Rock Content

Slogan Coca Coli na przestrzeni lat stał się marketingowym punktem odniesienia na
światowym poziomie, ze względu na to, że pozwolił marce połączyć się ze swoją
publiką, zbudować więzi z nowymi klientami i poprowadził markę w kierunku nowych
trendów w angażowaniu użytkowników. Chcesz dowiedzieć się jakie były główne
hasła tej wielkiej firmy? To jest post, który musisz przeczytać!

Przez lata slogan Coca Coli był globalnym standardem marketingowym, jako
największej marki na świecie.

Całkiem możliwe, że czytając tę treść pamiętasz kilka reklam Coca Coli w okresie
Bożego Narodzenia i slogan, który utkwił Ci w pamięci.

Ale czy wiesz, że slogan Coca Coli zmieniał się wiele razy od 1892 roku, kiedy to
firma została założona w Atlancie w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych?

Cóż, w tym poście opowiemy o 7 sloganach, które miały największy wpływ na
konsumentów i które zasiały najwięcej wspomnień na rynku.

Gotowy? Zaczynajmy!

1. „Pij Coca Colę”
Był rok 1886 i choć były to zupełnie inne czasy, marka zdawała sobie sprawę, że
musi odróżnić się od innych firm sprzedających napoje o smaku coli na rynku.

Postanowili więc stworzyć jeden z najbardziej zapadających w pamięć sloganów
Coca Coli wszechczasów z prostym zwrotem: „Pij Coca Colę”.

Bardzo prosty slogan, który jest zgodny z tożsamością firmy: prostota i łatwość.

2. „Jedyną rzeczą podobną do Coca Coli jest Coca Cola.”

Oczywiste jest, że Coca Cola jest jedną z największych firm na świecie i jako taka ma
setki konkurentów, którzy chcą ukraść jej miejsce.

W 1942 r. marka zdała sobie sprawę, że wielu próbuje być jak ona, ale postanowiła
wykorzystać sytuację, wyjaśniając swoim konsumentom, że „jedyną rzeczą podobną
do Coca Coli jest Coca Cola”.

3. „Odkryj szczęście”

Całkiem możliwe, że jest to najbardziej pamiętny z naszej listy dla Ciebie. W 2009
roku marka wzmocniła branding, który robiła od 1969 roku, łącząc swoją tożsamość
korporacyjną ze szczęściem i radością.

Właśnie dlatego zdecydowali się na wprowadzenie sloganu Coca Coli, który do dziś
jest aktualny i przekazuje, że wszystko, czego potrzebujesz do szczęścia, to
odkorkować butelkę.

4. „Iskra życia”

Mówiąc o 1969 roku, warto przypomnieć slogan Coca Coli, który oznaczał przed i po
w strategiach komunikacyjnych marki.

„Iskra życia” to odpowiedź na genialną inicjatywę marketingową: skojarzenie
szczęścia z Coca Colą.

W ten sposób firma zaczęła odnosić się do jednej z najbardziej pozytywnych emocji
człowieka i wypełniła świat tym nowym sloganem, w którym produkt stracił swój
protagonizm, a ludzie zaczęli zajmować centralne miejsce.

5. „Po radosnej stronie życia”

To kolejny slogan Coca Coli, który z pewnością pamiętasz, jeśli masz 20 lat. W 2006
roku firma wykorzystała rozpoznawalność marki zdobytą przez dziesięciolecia
wysiłków, aby wykorzystać swój związek ze szczęściem.

„Życie po stronie Coca Coli” jest tym samym, co powiedzenie „Po radosnej stronie
życia”. Sugeruje to konsumentowi, że zakup tego produktu sprawi, że poczuje się
szczęśliwy.

Czy nie uważasz, że ta strategia marketingowa jest genialna?

6. „Rozprzestrzenianie szczęścia od 1896 roku”

Kontynuujemy pokazywanie sloganów Coca Coli, którym udało się wykorzystać
ludzkie emocje jako produkt.

Ten slogan wprowadzony na rynek w 2008 roku nie tylko kontynuował dziedzictwo
innych wielkich sloganów związanych ze szczęściem, ale także wzmocnił autorytet
marki z jej rokiem założenia i ponad 110-letnią obecnością.

7. „Uszczęśliw kogoś w te święta”

Jak moglibyśmy zapomnieć o kampanii marketingowej Coca Coli podczas Świąt
Bożego Narodzenia.

Czy wiesz, że Święty Mikołaj w czerwono-białym stroju z długą białą brodą jest
dziełem Coca Coli?

Przez wiele Świąt Bożego Narodzenia marka przejmowała rynek i wykorzystywała to
święto obchodzone niemal na całym świecie, aby pozycjonować się na rynku.

Tak jest w przypadku sloganu „Uszczęśliw kogoś w te święta”, który został
wprowadzony w 2014 roku, zwłaszcza w przestrzeni cyfrowej w formie strategii
marketingu cyfrowego.

Cel był jasny: pokazać konsumentom, że marka, oprócz bycia komercyjnym
symbolem szczęścia, jest organizacją zaangażowaną w szerzenie tego uczucia
wśród innych.

3 klucze do sukcesu sloganów Coca Coli

Jeśli jednak przestudiujemy „sekretną formułę” Coca Coli na tworzenie i promowanie
jej sloganów, będziemy w stanie rozpoznać pewne wzorce, które możemy
wykorzystać w naszych własnych kampaniach.

Odkryj 3 klucze do sukcesu tych sloganów:

Opowiadają historię
Każdy z tych sloganów wykorzystuje techniki opowiadania historii w reklamach
telewizyjnych, radiowych lub cyfrowych, które pokazują główny punkt tożsamości
marki.

Obecność wszędzie
Nie da się uciec od Coca Coli; gdziekolwiek spojrzysz, na pewno natkniesz się na
reklamę, sklepy, automaty, billboardy lub reklamę związaną z tą wspaniałą marką i
oczywiście jednym z jej najnowszych sloganów.

Branding emocji
Oczywiste jest, że Coca-Cola znalazła sposób na wykorzystanie emocji. Każdy wie,
że Coca-Cola oznacza szczęście, a przesłanie zawarte w każdym ze swoich haseł
nawiązuje do jednego z największych pragnień każdego człowieka: bycia
szczęśliwym.

Dział: Aktualności

Autor:
Jesús Cárdenas, Rock Content | Tłumaczenie: Karolina Gruca — praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://rockcontent.com/es/blog/slogan-de-coca-cola/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się