2024-04-07 13:46:34 JPM redakcja1 K

Sprzedawca szybkiej mody Shein podwaja zyski w oczekiwaniu na zatwierdzenie IPO

Firma założona w Chinach i promowana w mediach społecznościowych rozważa wejście na giełdę w Londynie.

Według raportu Financial Times, Shein odnotował w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 45 mld USD. Zdjęcie: Suzanne Plunkett/Reuters

Shein, internetowy sprzedawca szybkiej mody założony w Chinach, ponad dwukrotnie zwiększył swoje zyski do ponad 2 mld USD, oczekując na zgodę na wejście na giełdę w Nowym Jorku lub Londynie. Firma, która szybko rozwija się na całym świecie, wykorzystując media społecznościowe do promowania swoich towarów, odnotowała w ubiegłym roku sprzedaż w wysokości około 45 miliardów dolarów, zgodnie z raportem Financial Times opartym na informacjach ze źródeł bliskich firmie. Shein, który przeniósł swoją siedzibę do Singapuru, jest jedną z najbardziej dochodowych firm modowych na świecie. Jak sugerują dane, zarabia więcej niż szwedzka firma H&M oraz brytyjskie Primark i Next. Jednak zyski Inditexu, hiszpańskiego właściciela marek Zara, Bershka i Massimo Dutti, pozostają wyższe i wyniosły w ubiegłym roku 7,45 mld dolarów.

Kanclerz Skarbu Wielkiej Brytanii, Jeremy Hunt, podobno przeprowadził w lutym rozmowy z szefem Shein, Donaldem Tangiem, próbując przekonać go do wprowadzenia spółki na londyńską giełdę. Podejrzewa się, że firma rozważa wejście na londyńską giełdę, ponieważ jest przekonana, że amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd prawdopodobnie nie zatwierdzi jej pierwszej oferty publicznej (IPO). Gdyby doszło do debiutu, byłby to jeden z największych w historii londyńskich debiutów korporacyjnych, wyceniany nawet na 90 mld USD. Szybki rozwój firmy Shein, która w zeszłym roku kupiła internetową markę Missguided od Frasers Group należącej do Mike'a Ashleya po odnotowaniu sprzedaży w wysokości około 1,2 mld dolarów w 2022 r. dla swojego brytyjskiego podmiotu, wywarł presję na brytyjskich specjalistów od mody online, w tym Asos i Boohoo. Nowy konkurent zyskuje na popularności w momencie, gdy brytyjskie sklepy internetowe zmagają się ze spadkiem zarobków po pandemicznym wzroście popularności. Shein częściowo czerpie korzyści z wysyłania towarów z Chin bezpośrednio do kupujących, w tym do Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, gdyż wiąże się to z mniejszą ilością podatków. Taktyka ta okazała się kontrowersyjna, skłaniając do wezwań do zmiany przepisów podatkowych.

Firma założona przez przedsiębiorcę Chrisa Xu nadal prowadzi większość swoich działań z Chin, ale sprzedaje wszystkie swoje towary poza granicami kraju. Osiągnęła wycenę 100 mld USD w rundzie pozyskiwania funduszy w kwietniu 2022 r., co czyni ją trzecim najbardziej wartościowym startupem na świecie. Do maja ubiegłego roku wartość firmy spadła do nieco ponad 60 mld USD, ale Shein podobno powiedział inwestorom, że ma nadzieję na wycenę nawet 90 mld USD, jeśli wejdzie na giełdę. Shein odmówił komentarza.

Dział: Firma

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE