2025-02-17 12:01:57 JPM redakcja1 K

Sprzedaż firm modowych spada w 2024 r. z powodu zmian klimatycznych

Przystępne cenowo marki fast-fashion odnotowują wzrost

Zdjęcie: Yonhap

Najwięksi producenci produktów modowych w kraju odnotowali spadek sprzedaży w zeszłym roku w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ zmiany pogody spowodowane zmianami klimatycznymi doprowadziły do ​​zmniejszenia wydatków na drogie artykuły zimowe. Gwałtowny wzrost cen na rynku detalicznym w kraju w zeszłym roku również zniechęcił do zakupów, co wpłynęło na sprzedaż firm.Z kolei marki fast-fashion cieszyły się dużą popularnością, ponieważ coraz więcej konsumentów zwracało uwagę na ceny w obliczu spowolnienia gospodarczego.

Cztery największe firmy modowe w kraju odnotowały spadek sprzedaży i zysków operacyjnych w 2024 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dział mody Samsung C&T, który w zeszłym roku odnotował najwyższą sprzedaż wśród firm, takich jak Beanpole i Menswear, odnotował spadek sprzedaży o 3 procent z 2,05 biliona wonów (1,42 miliarda dolarów) w 2023 roku. Zysk operacyjny spadł z 194 miliardów wonów w 2023 roku do 170 miliardów wonów, co stanowi spadek o 12 procent. F&F, która odnotowała drugą najwyższą sprzedaż i najwyższy zysk operacyjny wśród czterech firm w 2024 r. z markami takimi jak MLB i Discovery, odnotowała 1,89 biliona wonów sprzedaży w zeszłym roku, co oznacza spadek o 4 procent w porównaniu z 1,98 biliona wonów w 2023 r. Zysk operacyjny pozostał na poziomie 450 miliardów wonów w zeszłym roku, co stanowi spadek o 18 procent w porównaniu z 552 miliardami wonów w 2023 r.

W tym samym okresie Handsome dział mody Hyundai Department Store, odnotował 3-procentowy spadek sprzedaży do 1,48 biliona wonów, podczas gdy zysk operacyjny spadł o 36 procent do 63,4 miliarda wonów. Shinsegae International, z markami luksusowymi takimi jak Giorgio Armani i Brunello Cucinelli, odnotował spadek sprzedaży o 3 procent do 1,3 biliona wonów, a zysk operacyjny spadł o 45 procent do 28,6 miliarda wonów.

Sklep SPAO w dzielnicy Myeongdong w Seulu jest zatłoczony przez odwiedzających na tym zdjęciu z listopada 2023 r. Zdjęcie: Korea Times

Eksperci rynkowi twierdzą, że firmy, które polegały na zmianach temperatury i sezonowych stylach w celu uzyskania przychodów, odnotowały słabą sprzedaż w czwartym kwartale ubiegłego roku. Wraz z rozpoczęciem sezonu zimowego ostatnie cztery miesiące roku są uważane za najbardziej dochodowy okres dla firm modowych, ponieważ sprzedają drogie zimowe płaszcze i artykuły termoizolacyjne.

Jednak w zeszłym roku sezon zimowy nadszedł później niż zwykle, a temperatury poniżej zera zaczęły uderzać w kraj w grudniu. Doprowadziło to do opóźnienia zimowych potrzeb konsumentów, spowalniając sprzedaż firm w 2024 r. Spowolnienie konsumpcji krajowej z powodu wzrostu cen na rynku detalicznym w 2024 r. również przyczyniło się do zmniejszenia sprzedaży firm. Moda jest znana jako jedna z kategorii detalicznych, które ludzie uważają za najmniej niezbędne, zwłaszcza podczas zamrożenia rynku.

Według Statistics Korea wskaźnik sprzedaży detalicznej w kraju w 2024 r. spadł o 2,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, a kategoria odzieży i obuwia odnotowała spadek o 3,7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Z kolei wyniki marek fast-fashion odnotowały wzrost sprzedaży w tym samym okresie. FRL Korea, która prowadzi tutaj japońskie sklepy Uniqlo, odnotowała wzrost sprzedaży w 2024 r. o 15 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 1,06 biliona wonów, podczas gdy zyski operacyjne wzrosły o 5,4 procent do ponad 148 miliardów wonów.

Przewiduje się, że koreańska firma Topten10 osiągnie dwucyfrowy wzrost sprzedaży do 1 biliona wonów w 2024 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż firmy w 2023 r. wyniosła 900 miliardów wonów, co stanowi wzrost o 15,4 procent w porównaniu z 780 miliardami wonów w roku poprzednim. SPAO, spółka zależna koreańskiego konglomeratu Eland Group, szacuje również, że jej sprzedaż od 2024 r. osiągnie 600 mld wonów, w porównaniu z 480 mld wonów w 2023 r. i 400 mld wonów w 2022 r.

Dział: Biznes

Autor:
Ko Dong-hwan | Tłumaczenie: Zofia Stanisławska - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2025/02/419_392239.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE