Sprzedaż Gucci spadnie o 20% z powodu spowolnienia w Azji
Oczekuje się, że sprzedaż Gucci spadnie o 20% w pierwszym kwartale z powodu spowolnienia w Azji, według paryskiego właściciela Kering.
Ostrzeżenie kontrastuje z rywalami LVMH i Hermès, których sprzedaż pozostała stabilna.
Rynek dóbr luksusowych wzrósł w ciągu ostatniej dekady, ale w ostatnich latach sprzedaż nie była tak imponująca.
Szacuje się, że ponad jedna trzecia sprzedaży Gucci pochodzi z Chin, których gospodarka boryka się z trudnościami.
Kering powiedział w oświadczeniu, że ostrzeżenie o zyskach „odzwierciedla gwałtowny spadek sprzedaży Gucci, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku”. Firma ma przedstawić swoje wyniki finansowe 23 kwietnia.
Gucci odpowiadał za dwie trzecie dochodu operacyjnego grupy w ubiegłym roku. Inne marki Kering obejmują Yves Saint Laurent, Balenciaga i Bottega Veneta.
W ubiegłym miesiącu Kering poinformował, że jego zysk netto w ubiegłym roku spadł o 17%. Akcje firmy spadły o ponad 23% w ciągu ostatniego roku.
Dla porównania, jego większy rywal LVMH, który jest właścicielem Louis Vuitton, Moët & Chandon i Hennessy, odnotował wyższą niż oczekiwano sprzedaż w 2023 roku.
Hermès świętował również swoją rekordową roczną sprzedaż w ubiegłym roku, planując nagrodzić wszystkich pracowników na całym świecie premią. Podczas gdy ich wyniki wykazały odporność na rynku luksusowym, Gucci jest znany z tego, że celuje w młodszych, aspirujących klientów, którzy są bardziej podatni na presję ekonomiczną.
W ubiegłym roku Kering zmienił najwyższe kierownictwo Gucci, mianując Jean-François Palusa dyrektorem generalnym, a Sabato De Sarno dyrektorem kreatywnym.
Pierwsze elementy jego kolekcji Ancora zostały udostępnione w połowie lutego.
Kolekcja spotkała się z „bardzo pozytywnym przyjęciem” – czytamy w oświadczeniu Kering.
Dział: Świat
Autor:
Mariko Oi | Tłumaczenie: Aleksandra Cyparska