Tesco twierdzi, że kupujący kupują więcej, ponieważ wraca zaufanie
Największy brytyjski detalista, Tesco, powiedział, że zaufanie zaczyna wracać do kupujących po tym, jak odnotował „silny" wzrost sprzedaży.
Zdjęcie: PA Media
Supermarket odnotował wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii o prawie 5% w ciągu ostatnich trzech miesięcy, twierdząc, że kupujący wkładają więcej do swoich koszyków i przechodzą do Tesco od konkurencji.
Tesco odnotowało silną sprzedaż w zakresie żywności premium, twierdząc, że konsumenci częściej decydują się na posiłki w restauracji.
Szef Tesco, Ken Murphy, znalazł się pod ostrzałem za swój pakiet wynagrodzeń w wysokości 10 milionów funtów w zeszłym roku, który podwoił się po przyznaniu nagrody w postaci akcji.
Według grupy nacisku ShareAction jest to 430 razy więcej niż przeciętny pracownik Tesco.
Rozmawiając z dziennikarzami po aktualizacji danych handlowych, pan Murphy powiedział: „Absolutnie akceptuję fakt, że jestem dobrze opłacany".
Pan Murphy stanie przed akcjonariuszami na dorocznym walnym zgromadzeniu spółki w piątek.
Tesco stwierdziło, że nastąpiła „delikatna" poprawa nastrojów konsumenckich i ma nadzieję na ożywienie latem sportu, kiedy to rozpocznie się turniej piłkarski Euro 2024.
Detalista planuje duży popyt w dni meczowe i zaobserwował wzrost zaufania konsumentów i pozytywne nastawienie do lata.
Tesco stwierdziło, że sprzedaż żywności premium „Finest" była szczególnie wysoka i wzrosła o 12,5%.
„Kontynuowaliśmy budowanie dynamiki w biznesie, z silnym wzrostem wolumenu w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii i Europie Środkowej, wspieranym przez obniżającą się inflację" - powiedział Murphy.
„Odzwierciedla to nasz udział w rynku, który wzrósł bardziej niż w jakimkolwiek innym okresie w ciągu ostatnich dwóch lat, a klienci przechodzą do nas od innych detalistów, robią u nas zakupy częściej i kupują więcej w swoich koszykach".
Dział: Inne zagadnienia
Autor:
Charlotte Edwards | Tłumaczenie: Aleksandra Cyparska