2024-05-09 14:18:16 JPM redakcja1 K

Turystyka w Chinach rośnie podczas świąt majowych, ale turyści stają się oszczędni

Hong Kong (CNN) – Chiny odnotowały wzrost ruchu turystycznego podczas zakończonego właśnie Święta Pracy, ale podróżni ograniczyli swoje wydatki, co świadczy o tym, że konsumpcja w drugiej co do wielkości gospodarce świata pozostaje powolna.

Turyści licznie odwiedzali malownicze miejsce Hongya Cave w południowo-zachodnich Chinach podczas majowego święta. Zdjęcie: Costfoto/NurPhoto/Getty Images 

Jak podało w poniedziałek Ministerstwo Kultury i Turystyki, podczas pięciodniowego święta, które zakończyło się w niedzielę, turyści odbyli łącznie 295 milionów podróży po Chinach kontynentalnych. Było to o 28% więcej niż liczba podróży odbytych podczas Święta Pracy w 2019 roku, które trwało tylko cztery dni. Kilka miesięcy później, w 2020 roku, pandemia Cocid-19 uderzyła w Chiny i świat, w dużej mierze uniemożliwiając podróże.  

Tegoroczne przychody z turystyki w Święto Pracy wyniosły 166,89 mld juanów (23,6 mld USD), czyli tylko o 13,5% więcej niż w 2019 roku. Oznacza to, że turyści wydawali mniej pieniędzy na podróż w porównaniu do danych sprzed pięciu lat, ponieważ ich średnie wydatki spadły o 6% do 565,73 juanów (80 dolarów). 

Pasażerowie na dworcu kolejowym Nanjing we wschodniochińskiej prowincji Jiangsu 5 maja, ostatniego dnia Święta Pracy. Zdjęcie: Costfoto/NurPhoto/Getty Images 

Podobna sytuacja miała miejsce w chińskim box office. W okresie świątecznym 37,77 mln osób poszło do kina, przekraczając 35,09 mln z 2019 roku. Ale sprzedaż biletów byłą mniej więcej taka sama jak w 2019 roku, osiągając 1,527 miliarda juanów (215,7 miliona dolarów). Chińscy konsumenci ograniczyli wydatki, ponieważ gospodarka słabnie, a perspektywy zatrudnienia pogarszają się. Rekordowy spadek na rynku nieruchomości, który stanowi 70% majątku gospodarstw domowych, wpływa na nastroje konsumentów. 

„[Chińskie] nastroje konsumenckie wydają się chwiejne, sądząc po powolnym tempie wydatków na sprzedaż detaliczną i gwałtownym odwróceniu kwietniowego wskaźnika PMI dla usług” – stwierdzili analitycy TD Securities w niedawnej nocie badawczej. W poniedziałek badanie sektora prywatnego wykazało, że wskaźnik PMI dla usług Caixin/S&P Global spadł w kwietniu do 52,5 z 52,7 w poprzednim miesiącu. 

Subindeks usług w ramach oficjalnego rządowego wskaźnika PMI dla sektora nieprodukcyjnego również gwałtownie spadł do 50,3 w kwietniu z 52,4 w marcu, zgodnie ze statystykami opublikowanymi w zeszłym tygodniu przez Krajowe Biuro Statystyczne. Był to najsłabszy odczyt od stycznia. W marcu wzrost sprzedaży detalicznej zwolnił do 3,1% z 5,5% w lutym. Inflacja konsumencka wzrosła w marcu o 0,1% w porównaniu z rokiem poprzednim, w porównaniu z 0,7% w lutym, co było pierwszym wzrostem od sześciu miesięcy. 

 

 

 

 

Dział: Biznes

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE