W restauracjach Taco Bell i KFC obok zapachu jedzenia można też wyczuć niechęć klientów spowodowaną rosnącymi cenami
Amerykańskie przedsiębiorstwo w ramach którego działają restauracje Taco Bell, KFC i Pizza Hut mierzy się z tym samym problemem co ich konkurencja. Fast food staje się zbyt drogi, a konsumenci odchodzą.
Zdjęcie: Michael Nagle/Bloomberg/Getty Images
Yum Brands, które posiada wszystkie trzy restauracje, ogłosiło przychody na niższym poziomie niż się spodziewano w pierwszym kwartale 2023 roku. Pomimo tego ciosu, firmie udało się odkuć, a akcje odbiły się dzięki posiłkom oferowanym do południa i odnotowano wzrost przychodu o ponad 3%.
Jednak sprawy nie idą w dobrym kierunku, widać to szczególnie w przypadku Taco Bell. Najpopularniejsza sieć firmy, odnotowała bowiem wzrost sprzedaży o 3% w tym kwartale. Dla porównania w tym samym czasie w zeszłym roku był to wzrost o 11%. Hitem sprzedaży w ofercie śniadaniowej była wtedy meksykańska pizza.
Podczas gdy sprzedaż w Pizza Hut na terenie Stanów Zjednoczonych spadła o 4% w czwartym kwartale w KFC nie odnotowano różnicy. Oba podmioty jednak zawiodły oczekiwania ekspertów. Ostatecznie wszystkie sieci włączając w to Habit Burger zaliczyły wzrost o 1% w sprzedaży, co jest niższym wynikiem niż zakładali analitycy, bowiem ich przewidywania mówiły o wzroście o 3,9%.
David Gibbs, który jest szefem Yum Brands, powiedział w rozmowie z ekspertem: „Na nasz biznes wpłynął konflikt na Bliskim Wschodzie, a jego wpływ jest zróżnicowany”. Yum Brands odnotowało spadek sprzedaży w kilku innych krajach. „Trend miał swoją ciągłość w pierwszym kwartale, ale oczekujemy, że będzie on tracił na sile wraz z upływem czasu w 2024 roku” dodał szef firmy.
KFC na Bliskim Wschodzie doświadczyło spadku w sprzedaży o 5%, a Pizza Hut o 3%. Wszystkie dane pochodzą z pierwszego kwartału 2023 roku.
Yum Brands to trzecia firma sprzedająca fast food, która zgłasza rozczarowanie przychodami. Powodem tego jest wzrost świadomości konsumentów w kwestii cen.
Część problemu stanowi również to, że mimo iż ceny artykułów spożywczych są wysokie, wzrosły zaledwie o 1,3% w 2023 roku, natomiast ceny jedzenia w restauracjach fast food ogólnie wzrosły o 5,2% według raportu indeksu cen konsumpcyjnych. W ten sposób generowana jest presja na konsumentów o niższych zarobkach, a tacy klienci to fundament restauracji fast food.
Jednakże, David Gibbs twierdzi, że Taco Bell to główny motor napędowy firmy Yum Brands. Jak sam twierdzi: „W zasadzie wygląda na to, że poradzimy sobie polegając głównie na Taco Bell”.
Dział: Aktualności
Autor:
Jordan Valinsky | Tłumaczenie: Jarosław Badura
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/02/07/investing/yum-brands-fourth-quarter-2023-earnings/index.html