2024-10-24 17:24:41 JPM redakcja1 K

American Airlines ukarane grzywną za złe traktowanie niepełnosprawnych pasażerów

American Airlines ukarano rekordową grzywną w wysokości 50 mln dolarów za traktowanie niepełnosprawnych pasażerów i niszczenie wózków inwalidzkich.

Źródło: Jeff Mitchell/Reuters

 

Linie lotnicze American Airlines zostały ukarane rekordową grzywną w wysokości 50 mln dolarów za sposób traktowania pasażerów niepełnosprawnych wymagających pomocy w poruszaniu się na wózkach inwalidzkich oraz za uszkodzenie tysięcy wózków inwalidzkich.

Grzywny nałożone w środę są konsekwencją dochodzenia Departamentu Transportu w sprawie linii lotniczych, które rzekomo wykazało „przypadki niebezpiecznej pomocy fizycznej, która czasami skutkowała obrażeniami i niegodnym traktowaniem osób korzystających z wózków inwalidzkich”. Departament odkrył również, że linia lotnicza wielokrotnie nie zapewniła odpowiedniej pomocy osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich oraz że w ciągu pięciu lat tysiące wózków inwalidzkich zostało niewłaściwie obsłużonych lub uszkodzonych.

„Era tolerowania złego traktowania osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w samolotach dobiegła końca” – oświadczył reporterom sekretarz transportu, Pete Buttigieg .

Stwierdził, że American Airlines „wydaje się być jednym z najgorszych winowajców”, ale problemy „nie ograniczają się do jednej linii lotniczej”. Buttigieg powiedział, że departament prowadzi podobne dochodzenia w innych liniach lotniczych, ale nie chciał podać ich nazw.

 

Skargi formalne

Częściowo było to spowodowane trzema formalnymi skargami, jakie organizacja Paralysed Veterans of America złożyła przeciwko American Airlines.

Śledczy przyjrzeli się uważnie nagraniu wideo z incydentu na lotnisku międzynarodowym w Miami w zeszłym roku. Pracownicy zsunęli wózek inwalidzki po rampie, która mocno uderzyła w dno zjeżdżalni i zjechała po betonie. Dane Departamentu Transportu pokazują, że w latach 2019–2023 American niewłaściwie obsłużyło ponad 10 760 wózków inwalidzkich i skuterów inwalidzkich. Przepisy federalne nakładają na linie lotnicze obowiązek zwrotu wózków inwalidzkich i innych urządzeń ułatwiających poruszanie się w stanie, w jakim zostały odebrane, a także zapewnienia pasażerom niepełnosprawnym szybkiej pomocy przy wchodzeniu na pokład samolotu i wychodzeniu z niego. Carl Blake, dyrektor generalny Paralysed Veterans of America, pochwalił działania departamentu.

„Cieszymy się, że Departament Transportu wydał tak stanowcze oświadczenie w sprawie tego, w jaki sposób pociągnie linie lotnicze do odpowiedzialności za narażanie dobrostanu pasażerów niepełnosprawnych, w szczególności użytkowników wózków inwalidzkich i skuterów” – powiedział Blake w oświadczeniu.

American Airlines poinformowało, że wprowadza znaczące usprawnienia w obsłudze wózków inwalidzkich, inwestując w tym roku ponad 175 mln dolarów w nowy sprzęt, szkolenia i inne działania mające na celu poprawę jakości podróży osób niepełnosprawnych. Firma American poinformowała, że ​​udało jej się także zmniejszyć liczbę przypadków niewłaściwego obchodzenia się z wózkami inwalidzkimi i skuterami elektrycznymi o ponad 20 procent, a obecnie otrzymuje skargi od mniej niż jednego na 1000 klientów korzystających z pomocy przy korzystaniu z wózków inwalidzkich.

W ramach kary linia lotnicza będzie musiała zapłacić 25 mln dolarów i otrzyma zwrot 25 mln dolarów wydanych na poprawę swoich praktyk, w tym rekompensaty dla klientów. Poprzednia rekordowa kara nałożona na United Airlines w 2016 r. wynosiła 2 mln dolarów. Została ona zmniejszona do 700 tys. dolarów po tym, jak United otrzymało zwrot kosztów rekompensat dla pasażerów i innych wydatków.

Dział: Świat

Autor:
Al Jazeera | Opracowanie: Redakcja Michalina Szostek

Źródło:
https://www.aljazeera.com/news/2024/10/23/american-airlines-fined-50m-for-mistreatment-of-disabled-passengers

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE