Branding, czyli kluczowa rola dobrego logotypu twojej firmy
Podczas tworzenia nowego biznesu, należy przemyśleć różne akcepty. Zadania takie jak zatrudnienie firmy, która oferuje usługi rozwoju spersonalizowanej strony internetowej, czy potrzebna jest strona w wersji mobilnej czy zaplanowanie strategii marketingowych zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, które doprowadzą do zapewnienia marce widoczności są tylko kilkoma z wielu zadań, których musi podjąć się nowy przedsiębiorca.
Zdjęcie: Grdar
Żeby rozwinąć adekwatną do nowego biznesu strategię marketingową, jednym z najważniejszych kroków jest zaprojektowanie logotypu. Logotyp jest fundamentalnym aspektem w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości.
Z jednej strony, dobry logotyp gra kluczową rolę w tworzeniu wizerunku marki firmy, pomagając przy tym w tworzeniu jej osobowości, która przekaże swoje wartości klientom. Z drugiej, trzeba mieć na uwadze, że logo będzie elementem wyróżniającym, poprzez który klienci będą pamiętać i rozpoznawać firmę na rynku.
Cechy, które powinien posiadać dobry logotyp:
Musi być łatwy do zapamiętania dla klientów
Firmy powinny dążyć do zaprojektowania logo, które nie będzie trudne do zidentyfikowania przez odbiorcę. Na tak zróżnicowanym rynku, z jakim mamy aktualnie do czynienia, sprawienie, że klienci będą rozpoznawać markę na pierwszy rzut oka jest kluczowe.
Dobre logo musi być oryginalne. Trzeba je uważnie zaprojektować i upewnić się, że różni się od tego używanego przez konkurencję. Innym istotnym czynnikiem jest opracowanie logo, które będzie atrakcyjne dla potencjalnych klientów marki. Trzeba przeprowadzić badanie odnośnie tego kto jest docelowym klientem firmy i zaprojektować logo, dzięki któremu będzie można się z nim połączyć.
Musi być ponadczasowy
Chociaż marketing i rynek stale się zmieniają, wybierając adekwatny projekt, który spełnia wcześniej wspomniane wymagania, marki mogą mieć logo, które będzie towarzyszyło im przez całe życie.
Na koniec, chcemy przypomnieć jak ważne jest zrealizowanie licznych prób przed wyborem logotypu. Powinien dobrze pasować do wszystkich rozmiarów, aby można go było włączyć do dowolnej kampanii marketingowej, zarówno online i offline, co pomoże rozwinięciu widoczności produktów i usług marki.
Mamy nadzieję, że te porady pomogły w poznaniu ważności jaką posiada dobry logotyp dla marki i cech jakie powinien posiadać. Zawsze pamiętaj, że
logotyp będzie znakiem rozpoznawczym twojej marki.
Dział: Świat
Autor:
Grdar | Tłumaczenie: Karolina Gruca — praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.grdar.com/es/blog/branding-la-importancia-de-un-buen-logotipo-para-tu-empresa