2024-03-14 10:09:50 JPM redakcja1 K

Chiny, naród miłośników herbaty, mają teraz więcej markowych kawiarni niż Stany Zjednoczone

Według raportu World Coffee Portal, Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone pod względem liczby punktów sprzedaży na rynku markowych kawiarni na świecie.

Barista nalewa kawę do filiżanki w Starbucks Reserve Roastery w Szanghaju 3 czerwca 2022 r. Luckin Coffee outlet/Getty Images.

Liczba markowych kawiarni w drugiej co do wielkości gospodarce świata wzrosła o 58% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, osiągając 49 691 punktów sprzedaży, podała w tym tygodniu firma badawcza.

Starbucks otworzył w tym okresie 785 punktów sprzedaży w kraju i jest drugim co do wielkości operatorem markowej kawy pod względem liczby punktów sprzedaży, dodał World Coffee Portal. Luckin Coffee, chiński startup, który trzy lata temu pogrążył się w skandalu związanym z oszustwami i został wyrzucony z Wall Street, jest największą siecią kawiarni w kraju z ponad 13 000 punktów sprzedaży.

„Ponad 90% z 4000 ankietowanych chińskich konsumentów kawiarni pije ciepłą kawę co tydzień, podczas gdy 64% pije mrożoną kawę przynajmniej raz w tygodniu" - podał World Coffee Portal we wtorkowym oświadczeniu.

Prawie 90% ankietowanych konsumentów przynajmniej raz w tygodniu odwiedza lub zamawia kawę w kawiarni.

Chiny stały się światową potęgą w branży kawowej, mimo że w ostatnich latach borykały się z licznymi problemami gospodarczymi.

Na początku tego roku Starbucks wyłożył ponad 200 milionów dolarów na nowy kampus we wschodniej części kraju. W momencie otwarcia we wrześniu, producent napojów powiedział, że była to największa inwestycja, jaką kiedykolwiek poczynił w centrum produkcji i dystrybucji kawy poza Stanami Zjednoczonymi.

Chiny od dawna są jednym z najważniejszych motorów wzrostu dla Starbucks, służąc jako drugi co do wielkości rynek na świecie i największy rynek zagraniczny.

Dyrektor generalny Laxman Narasimhan twierdzi jednak, że firma „wciąż jest na początku swojej działalności w Chinach", zauważając, że konsumpcja kawy w tym historycznie pijącym herbatę kraju pozostaje na stosunkowo niskim poziomie.

Amerykańska sieć kawiarni zamierza otworzyć 9 000 sklepów w Chinach do 2025 r., podał World Coffee Portal.

Dział: Świat

Autor:
Diksha Madhok | Tłumaczenie: Iga Samojłow

Źródło:
https://edition.cnn.com/2023/12/14/food/china-coffee-shops-overtakes-us-intl-hnk

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE