2024-02-12 11:59:21 JPM redakcja1 K

Dlaczego podróżni powinni zwracać uwagę na zbliżającą się ponowną autoryzację FAA

Opóźnienie finansowania FAA (po raz trzeci) może mieć bezpośredni wpływ na podróże. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Zdjęcie: Greg Bajor/ Getty Images

Bezpieczeństwo linii lotniczych – coś, co wielu podróżnych w USA uważa za oczywiste – było w tym roku na pierwszym miejscu. Pasażerowie na całym świecie mogą odczuwać zdenerwowanie po tym, jak panel Boeinga 737 Max 9 eksplodował podczas lotu Alaska Airlines na początku stycznia. Było to szokujące wydarzenie, po którym pojawiły się oskarżenia o problemy z kontrolą jakości na liniach produkcyjnych Boeinga i prawdopodobnie jego wykonawców. .

W przyszłym miesiącu nadejdzie ważny kamień milowy w poprawie bezpieczeństwa linii lotniczych , na który podróżni powinni zwrócić uwagę: 8 marca wygaśnie finansowanie Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA), co doprowadziło do głosowania w Senacie USA w sprawie zwrotu środków i ponownej autoryzacji na pięć więcej lat. Nie zrażajcie się biurokratycznymi szczegółami — ponowne zezwolenie agencji ma kluczowe znaczenie dla poprawy standardów bezpieczeństwa w amerykańskim systemie podróży lotniczych i potencjalnego zapobieżenia kolejnemu kryzysowi, z jakim boryka się obecnie Boeing. „Zapewnienie bezpieczeństwa podróży lotniczych i wsparcie ich wzrostu – oto wszystko, co wchodzi w grę w przypadku ponownej autoryzacji FAA” – powiedział w grudniu Spectrum News sekretarz transportu Pete Buttigieg . „Może to również mieć duży wpływ na doświadczenia pasażerów”.

Ustawa o ponownej autoryzacji FAA to zasadniczo budżet i nowy zestaw priorytetów legislacyjnych, które prawodawcy w Kongresie przekazują agencji co pięć lat. Wśród kwestii ujętych w tegorocznym projekcie ustawy znajduje się rozwiązanie utrzymującego się niedoboru kontrolerów ruchu lotniczego , modernizacja technologii bezpieczeństwa na lotniskach oraz zwiększenie poziomu personelu w FAA, w tym na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem i nadzorem technicznym.

„Ostatecznie FAA jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo lotnicze w Stanach Zjednoczonych, a agencja ma niezliczone obowiązki w zakresie nadzorowania linii lotniczych, lotnisk, stacji napraw, producentów samolotów, takich jak Boeing, oraz wydawania licencji pilotom, mechanikom, dyspozytorom, kontrolerom ruchu lotniczego i więcej” – mówi William McGee, starszy specjalista ds. lotnictwa i podróży w American Economic Liberties Project . Aby wszystkie te systemy działały sprawnie, niezbędne jest finansowanie.

Ustawa o ponownej autoryzacji została po raz pierwszy przyjęta przez Izbę w czerwcu 2023 r. Od tego czasu utknęła w Senacie, gdzie ustawodawcy dwukrotnie przedłużali termin i zamiast zatwierdzić pełną ustawę, uchwalili finansowanie tymczasowe. Jeśli agencja nie otrzyma w odpowiednim czasie ponownej autoryzacji, „dzisiejsze zakłócenia w świadczeniu usług i zmniejszenie przepustowości ulegną dalszemu pogorszeniu” – stwierdziło Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego w piśmie do Kongresu z 23 stycznia , wzywając prawodawców do przyjęcia ustawy w całości. „Po prostu nie możemy sobie pozwolić na to, aby nasz krajowy system lotniczy był w dalszym ciągu tak rozciągnięty. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, musimy iść do przodu, a nie cofać się”.

Jednym z obszarów systemu podróży lotniczych, który niewątpliwie został nadwyrężony, jest sama FAA. „FAA boryka się z żałosnym niedofinansowaniem i niedoborami kadrowymi nie od lat, ale od dziesięcioleci, a początkiem historii obu partii i wielu administracji sięga czasów Reagana” – wyjaśnia McGee. „To mniej kwestia polityczna, a bardziej problem systemowy i długotrwały. Kluczowym sposobem rozwiązania obaw dotyczących bezpieczeństwa związanych z nadzorem FAA nad Boeingiem i liniami lotniczymi jest zapewnienie przez Kongres FAA bardzo potrzebnych zasobów”.

W rzeczywistości największa część środków przeznaczonych na projekt ustawy – 67,5 miliarda dolarów – zostanie przeznaczona na finansowanie kluczowych programów bezpieczeństwa FAA, w tym reform w zakresie certyfikacji nowych samolotów jako zdatnych do lotu. Reformy te ustanowiłyby „nowe wymogi w zakresie przejrzystości, nadzoru i odpowiedzialności w celu promowania pełnej zgodności z normami bezpieczeństwa FAA w zakresie projektowania i produkcji samolotów” – czytamy w komunikacie Komisji Senackiej ds. Handlu, Nauki i Transportu Stanów Zjednoczonych, która przedstawiła projekt ustawy Senatowi. .

Zmiany opierałyby się na reformach bezpieczeństwa, które zostały przyjęte po raz pierwszy w 2020 r. w wyniku katastrof Boeinga 737 Max w 2018 i 2019 r. Będą również wymagać od agencji „obsadzenia kluczowych stanowisk ds. bezpieczeństwa i luk w personelu technicznym związanych z certyfikacją statków powietrznych, ” – czytamy w komunikacie. Inicjatywy te mogą potencjalnie odegrać bezpośrednią rolę w zapobieganiu kolejnym incydentom, takim jak eksplozja panelu Max 9. (Chociaż we wtorek NTSB opublikowało wstępny raport na temat incydentu, w którym stwierdzono, że panel odleciał z powodu brakujących śrub, dokładna przyczyna brakujących śrub nie została jeszcze potwierdzona.)

Kolejnym kryzysem, który powoli rozwija się w całym krajowym systemie lotniczym, jest niedobór kontrolerów ruchu lotniczego, który jest częściowo spowodowany długą przerwą w szkoleniu kontrolerów podczas pandemii Covid-19. Od tego czasu FAA poczyniła postępy w szkoleniu większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego, ale nadal daleko jej do celu, jakim jest zatrudnienie dodatkowych 3000 specjalistów ATC. „Aby zrekompensować niedobory kadrowe, niektórzy kontrolerzy ruchu lotniczego obowiązkowo pracują w nadgodzinach i mają sześciodniowy tydzień pracy, co może prowadzić do wyższego poziomu stresu w i tak już stresującej pracy, a także zwiększonego poziomu zmęczenia” – mówi Hassan Shahidi, prezes i dyrektor generalny Fundacji Bezpieczeństwa Lotów . „Obydwa czynniki mogą negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo. Ponadto niższy niż optymalny poziom zatrudnienia może prowadzić do opóźnień w okresach wzmożonego ruchu i dodatkowo obciążać marginesy bezpieczeństwa”.

Opóźnienia te są już odczuwalne przez pasażerów, zwłaszcza w szczytowym sezonie podróży . „W oczekiwaniu, aż do rurociągu dołączy więcej kontrolerów, FAA słusznie nakazała amerykańskim liniom lotniczym ograniczenie operacji lotniczych, szczególnie na dużych rynkach, takich jak Nowy Jork” – mówi McGee. „W międzyczasie obserwujemy przepełnione kabiny oraz wzrost opóźnień i odwołań lotów. W najlepszym interesie publicznym leży, aby ATC posiadało pełny personel i zasoby.”

Posiadanie w pełni obsadzonych zespołów ATC pomogłoby również poprawić bezpieczeństwo na pasach startowych – kwestia, która stała się pilniejsza w związku z niedawną falą bliskich kolizji między statkami powietrznymi na lotniskach w całym kraju. W 2023 r. liczba wtargnięć na pas startowy (termin branżowy określający sytuację, w której doszło do zdarzenia potencjalnie wypadkowego spowodowanego przez umieszczenie samolotu w niewłaściwym miejscu) wzrosła o 44% rok do roku. Oprócz zatrudniania większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego ustawodawstwo pomogłoby również zapobiegać kolizjom poprzez wdrożenie w większej liczbie portów lotniczych technologii bezpieczeństwa na pasie startowym, które mogą śledzić dokładne położenie statków powietrznych i innych pojazdów na pasie startowym. Inne technologie i systemy FAA, w tym sieć komunikacyjna Notice to All Air Missions, która uległa awarii w styczniu 2023 r. i na krótko spowodowała postój naziemny w całym kraju, również zostaną zmodernizowane.

Obecnie dwupartyjna ustawa przyznaje FAA 107 miliardów dolarów na osiągnięcie tych celów do 2028 r. Według Jeffa Forresta, profesora i kierownika Wydziału Lotnictwa, kwota ta jest stosunkowo standardowa w przypadku modernizacji całego systemu podróży lotniczych w ciągu kilku lat. i nauk lotniczych na MSU Denver. „Opóźnianie niezbędnych modernizacji niezbędnej infrastruktury jedynie zwiększy przyszłe koszty i zmniejszy wydajność” – mówi Forrest. „Bez w pełni zatwierdzonej ustawy wiele systemów pozostanie niestabilnych i podejrzanych o potencjalną awarię, co wymagać będzie środków tymczasowych, które zmniejszą wydajność i skuteczność podróży lotniczych i handlu lotniczego w USA”.

Pozostawienie całości ustawy w spokoju neguje kluczową ideę ponownego zatwierdzania FAA co kilka lat: jej inicjatywy mają mieć charakter wybiegający w przyszłość i zapobiegawczy, a nie reaktywny. „Bardzo ważne jest, abyśmy nigdy nie traktowali stanu bezpieczeństwa lotniczego w tym kraju jako coś oczywistego” – powiedział Buttigieg w grudniu. „Fakt, że minęło ponad 10 lat bez śmiertelnej katastrofy lotniczej, nie oznacza, że ​​dotarliśmy do jakiegoś bezpiecznego miejsca. Oznacza to, że musimy przyspieszyć tę podróż i podchodzić do bliskich rozmów i spraw, które mogły być incydentem, tak samo poważnie, jak traktowalibyśmy następstwa rzeczywistego zdarzenia. I właśnie to robimy.”

Dział: Świat

Autor:
Jessica Pucket Tłumaczenie: Kacper Sobierajski

Żródło:
https://www.cntraveler.com/story/why-travelers-should-care-about-faa-reauthorization

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE