12.02.2024 JPM Redakcja

Dlaczego podróżni powinni zwracać uwagę na zbliżającą się ponowną autoryzację FAA

Opóźnienie finansowania FAA (po raz trzeci) może mieć bezpośredni wpływ na podróże. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Zdjęcie: Greg Bajor/ Getty Images

Bezpieczeństwo linii lotniczych – coś, co wielu podróżnych w USA uważa za oczywiste – było w tym roku na pierwszym miejscu. Pasażerowie na całym świecie mogą odczuwać zdenerwowanie po tym, jak panel Boeinga 737 Max 9 eksplodował podczas lotu Alaska Airlines na początku stycznia. Było to szokujące wydarzenie, po którym pojawiły się oskarżenia o problemy z kontrolą jakości na liniach produkcyjnych Boeinga i prawdopodobnie jego wykonawców. .

W przyszłym miesiącu nadejdzie ważny kamień milowy w poprawie bezpieczeństwa linii lotniczych , na który podróżni powinni zwrócić uwagę: 8 marca wygaśnie finansowanie Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA), co doprowadziło do głosowania w Senacie USA w sprawie zwrotu środków i ponownej autoryzacji na pięć więcej lat. Nie zrażajcie się biurokratycznymi szczegółami — ponowne zezwolenie agencji ma kluczowe znaczenie dla poprawy standardów bezpieczeństwa w amerykańskim systemie podróży lotniczych i potencjalnego zapobieżenia kolejnemu kryzysowi, z jakim boryka się obecnie Boeing. „Zapewnienie bezpieczeństwa podróży lotniczych i wsparcie ich wzrostu – oto wszystko, co wchodzi w grę w przypadku ponownej autoryzacji FAA” – powiedział w grudniu Spectrum News sekretarz transportu Pete Buttigieg . „Może to również mieć duży wpływ na doświadczenia pasażerów”.

Ustawa o ponownej autoryzacji FAA to zasadniczo budżet i nowy zestaw priorytetów legislacyjnych, które prawodawcy w Kongresie przekazują agencji co pięć lat. Wśród kwestii ujętych w tegorocznym projekcie ustawy znajduje się rozwiązanie utrzymującego się niedoboru kontrolerów ruchu lotniczego , modernizacja technologii bezpieczeństwa na lotniskach oraz zwiększenie poziomu personelu w FAA, w tym na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem i nadzorem technicznym.

„Ostatecznie FAA jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo lotnicze w Stanach Zjednoczonych, a agencja ma niezliczone obowiązki w zakresie nadzorowania linii lotniczych, lotnisk, stacji napraw, producentów samolotów, takich jak Boeing, oraz wydawania licencji pilotom, mechanikom, dyspozytorom, kontrolerom ruchu lotniczego i więcej” – mówi William McGee, starszy specjalista ds. lotnictwa i podróży w American Economic Liberties Project . Aby wszystkie te systemy działały sprawnie, niezbędne jest finansowanie.

Ustawa o ponownej autoryzacji została po raz pierwszy przyjęta przez Izbę w czerwcu 2023 r. Od tego czasu utknęła w Senacie, gdzie ustawodawcy dwukrotnie przedłużali termin i zamiast zatwierdzić pełną ustawę, uchwalili finansowanie tymczasowe. Jeśli agencja nie otrzyma w odpowiednim czasie ponownej autoryzacji, „dzisiejsze zakłócenia w świadczeniu usług i zmniejszenie przepustowości ulegną dalszemu pogorszeniu” – stwierdziło Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego w piśmie do Kongresu z 23 stycznia , wzywając prawodawców do przyjęcia ustawy w całości. „Po prostu nie możemy sobie pozwolić na to, aby nasz krajowy system lotniczy był w dalszym ciągu tak rozciągnięty. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, musimy iść do przodu, a nie cofać się”.

Jednym z obszarów systemu podróży lotniczych, który niewątpliwie został nadwyrężony, jest sama FAA. „FAA boryka się z żałosnym niedofinansowaniem i niedoborami kadrowymi nie od lat, ale od dziesięcioleci, a początkiem historii obu partii i wielu administracji sięga czasów Reagana” – wyjaśnia McGee. „To mniej kwestia polityczna, a bardziej problem systemowy i długotrwały. Kluczowym sposobem rozwiązania obaw dotyczących bezpieczeństwa związanych z nadzorem FAA nad Boeingiem i liniami lotniczymi jest zapewnienie przez Kongres FAA bardzo potrzebnych zasobów”.

W rzeczywistości największa część środków przeznaczonych na projekt ustawy – 67,5 miliarda dolarów – zostanie przeznaczona na finansowanie kluczowych programów bezpieczeństwa FAA, w tym reform w zakresie certyfikacji nowych samolotów jako zdatnych do lotu. Reformy te ustanowiłyby „nowe wymogi w zakresie przejrzystości, nadzoru i odpowiedzialności w celu promowania pełnej zgodności z normami bezpieczeństwa FAA w zakresie projektowania i produkcji samolotów” – czytamy w komunikacie Komisji Senackiej ds. Handlu, Nauki i Transportu Stanów Zjednoczonych, która przedstawiła projekt ustawy Senatowi. .

Zmiany opierałyby się na reformach bezpieczeństwa, które zostały przyjęte po raz pierwszy w 2020 r. w wyniku katastrof Boeinga 737 Max w 2018 i 2019 r. Będą również wymagać od agencji „obsadzenia kluczowych stanowisk ds. bezpieczeństwa i luk w personelu technicznym związanych z certyfikacją statków powietrznych, ” – czytamy w komunikacie. Inicjatywy te mogą potencjalnie odegrać bezpośrednią rolę w zapobieganiu kolejnym incydentom, takim jak eksplozja panelu Max 9. (Chociaż we wtorek NTSB opublikowało wstępny raport na temat incydentu, w którym stwierdzono, że panel odleciał z powodu brakujących śrub, dokładna przyczyna brakujących śrub nie została jeszcze potwierdzona.)

Kolejnym kryzysem, który powoli rozwija się w całym krajowym systemie lotniczym, jest niedobór kontrolerów ruchu lotniczego, który jest częściowo spowodowany długą przerwą w szkoleniu kontrolerów podczas pandemii Covid-19. Od tego czasu FAA poczyniła postępy w szkoleniu większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego, ale nadal daleko jej do celu, jakim jest zatrudnienie dodatkowych 3000 specjalistów ATC. „Aby zrekompensować niedobory kadrowe, niektórzy kontrolerzy ruchu lotniczego obowiązkowo pracują w nadgodzinach i mają sześciodniowy tydzień pracy, co może prowadzić do wyższego poziomu stresu w i tak już stresującej pracy, a także zwiększonego poziomu zmęczenia” – mówi Hassan Shahidi, prezes i dyrektor generalny Fundacji Bezpieczeństwa Lotów . „Obydwa czynniki mogą negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo. Ponadto niższy niż optymalny poziom zatrudnienia może prowadzić do opóźnień w okresach wzmożonego ruchu i dodatkowo obciążać marginesy bezpieczeństwa”.

Opóźnienia te są już odczuwalne przez pasażerów, zwłaszcza w szczytowym sezonie podróży . „W oczekiwaniu, aż do rurociągu dołączy więcej kontrolerów, FAA słusznie nakazała amerykańskim liniom lotniczym ograniczenie operacji lotniczych, szczególnie na dużych rynkach, takich jak Nowy Jork” – mówi McGee. „W międzyczasie obserwujemy przepełnione kabiny oraz wzrost opóźnień i odwołań lotów. W najlepszym interesie publicznym leży, aby ATC posiadało pełny personel i zasoby.”

Posiadanie w pełni obsadzonych zespołów ATC pomogłoby również poprawić bezpieczeństwo na pasach startowych – kwestia, która stała się pilniejsza w związku z niedawną falą bliskich kolizji między statkami powietrznymi na lotniskach w całym kraju. W 2023 r. liczba wtargnięć na pas startowy (termin branżowy określający sytuację, w której doszło do zdarzenia potencjalnie wypadkowego spowodowanego przez umieszczenie samolotu w niewłaściwym miejscu) wzrosła o 44% rok do roku. Oprócz zatrudniania większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego ustawodawstwo pomogłoby również zapobiegać kolizjom poprzez wdrożenie w większej liczbie portów lotniczych technologii bezpieczeństwa na pasie startowym, które mogą śledzić dokładne położenie statków powietrznych i innych pojazdów na pasie startowym. Inne technologie i systemy FAA, w tym sieć komunikacyjna Notice to All Air Missions, która uległa awarii w styczniu 2023 r. i na krótko spowodowała postój naziemny w całym kraju, również zostaną zmodernizowane.

Obecnie dwupartyjna ustawa przyznaje FAA 107 miliardów dolarów na osiągnięcie tych celów do 2028 r. Według Jeffa Forresta, profesora i kierownika Wydziału Lotnictwa, kwota ta jest stosunkowo standardowa w przypadku modernizacji całego systemu podróży lotniczych w ciągu kilku lat. i nauk lotniczych na MSU Denver. „Opóźnianie niezbędnych modernizacji niezbędnej infrastruktury jedynie zwiększy przyszłe koszty i zmniejszy wydajność” – mówi Forrest. „Bez w pełni zatwierdzonej ustawy wiele systemów pozostanie niestabilnych i podejrzanych o potencjalną awarię, co wymagać będzie środków tymczasowych, które zmniejszą wydajność i skuteczność podróży lotniczych i handlu lotniczego w USA”.

Pozostawienie całości ustawy w spokoju neguje kluczową ideę ponownego zatwierdzania FAA co kilka lat: jej inicjatywy mają mieć charakter wybiegający w przyszłość i zapobiegawczy, a nie reaktywny. „Bardzo ważne jest, abyśmy nigdy nie traktowali stanu bezpieczeństwa lotniczego w tym kraju jako coś oczywistego” – powiedział Buttigieg w grudniu. „Fakt, że minęło ponad 10 lat bez śmiertelnej katastrofy lotniczej, nie oznacza, że ​​dotarliśmy do jakiegoś bezpiecznego miejsca. Oznacza to, że musimy przyspieszyć tę podróż i podchodzić do bliskich rozmów i spraw, które mogły być incydentem, tak samo poważnie, jak traktowalibyśmy następstwa rzeczywistego zdarzenia. I właśnie to robimy.”

Dział: Świat

Autor:
Jessica Pucket Tłumaczenie: Kacper Sobierajski

Źródło:
https://www.cntraveler.com/story/why-travelers-should-care-about-faa-reauthorization

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE