2024-05-05 09:30:17 JPM redakcja1 K

Miasto Drammen może zostać „zmuszone” do wprowadzenia opłat drogowych

„Wszystkie” partie są temu przeciwne. Niemniej jednak w Drammen mogą obowiązywać opłaty drogowe i miasto nie będzie już wyróżniać się na tle innych miast.

Drammen jest podzielone na dwie części przez rzekę, ale także na poglądy na temat opłat drogowych. ZDJĘCIE: LISE ÅSERUD / NTB.

Płatne opłaty są pobierane lub planowane we wszystkich 10 największych miastach Norwegii lub w ich pobliżu – z wyjątkiem jednego.

Drammen to inne miasto, w którym większość partii biorących udział w kampanii wyborczej obiecała 104 000 mieszkańcom, że będą walczyć o oczyszczenie miasta z fotoradarów.

Nieco ponad sześć miesięcy po wyborach, burmistrz Kjell Arne Hermansen (H) złożył roszczenie wzajemne: „Zbadają system poboru opłat” - pisze Drammens Tidende.

Inkluzywny minister

Partie stanowiące większość w mieście (Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti i Pensionistpartiet) głosowały przeciw wprowadzeniu opłat. To samo zrobiły Partia Pracy i Partia Centrum.

Teraz burmistrz czuje się „zmuszony” do wszczęcia śledztwa wobec ministra transportu Jona-Ivara Nygårda (Ap).

 – „Jako burmistrz muszę wysłuchać, co mówi minister transportu z Partii Pracy, który twierdzi, że musimy zbadać finansowanie przez użytkowników, aby rozpocząć dialog na temat porozumienia w sprawie rozwoju obszarów miejskich” - mówi Hermansen w rozmowie z NRK.

Umowa dotycząca rozwoju miejskiego wywoła kilka działań, mających na celu ograniczenie ruchu samochodowego w tzw. Obszarze Miejskim Buskerud, który obejmuje Drammen, Lier, Øvre Eiker i Kongsberg. To może okazać się bardzo opłacalne, a Nygård zakłada, że ​​gminy przeanalizują opłaty drogowe, zanim przystąpią do negocjacji.

– „Po naszym procesie pytanie trafi do rad gmin na ostateczne rozpatrzenie, co dalej.” – wyjaśnia Hermansen.

– „Czy wolałbyś uniknąć mówienia tego na głos?”

- „Nie, moim zadaniem jest podjęcie działań istotnych dla Drammen, aby zachować fundusze nagradzające lub osiągnąć umowę dotyczącą rozwoju miejskiego. Zarówno z opłatami drogowymi, jak i bez nich, należy to rozważyć. Nie można być burmistrzem i nie podjąć działań w odpowiedzi na tak jednoznaczną wypowiedź ministra transportu."

Drogo dla wielu osób

Ludzie, których NRK spotyka na ulicach Drammen, są sceptyczni wobec śledztwa i mają nadzieję, że możliwe będzie osiągnięcie porozumienia w sprawie rozwoju obszarów miejskich bez opłat za przejazd.

– „Wizyta w Drammen nie powinna nic kosztować” – mówi Hege Lill Bakken.

- „Tak to w każdym razie bywa. Można to zobaczyć w innych miastach”. - mówi Tor Edvard Roll.

– „Dla wielu osób staje się to kosztowne w codziennym życiu” – mówi Aleksander Listhaug.

Komentatorka polityczna w Drammens Tidende, Hege Breen Bakken, prosi mieszkańców, którzy trzymają kciuki za uniknięcie opłat drogowych, aby nie pokładali zbyt wielkich nadziei.

Pobór opłat drogowych będzie wprowadzony w przyszłości, bez względu na wszystko

- „Uważam, że pozytywnym sygnałem jest to, że burmistrz otrzymał informację od ministra, że ​​muszą zbadać opłaty drogowe, jeśli w ogóle mają szansę na rozpoczęcie negocjacji w sprawie umowy dotyczącej rozwoju miast, nawet jeśli ich głównym celem jest osiągnięcie umowy bez opłat drogowych" - mówi Bakken dla NRK.

- „Czy można uzyskać umowę na rozwój miasta bez opłat drogowych?”

- „Bardzo niewielu w to wierzy”.

Celem jest zerowy wzrost ruchu miejskiego. Porozumienie na rzecz rozwoju obszarów miejskich jest rodzajem wspólnego przedsięwzięcia pomiędzy państwem, czterema gminami w Buskerudbyen, radą hrabstwa, Szwedzkim Zarządem Dróg i Norweskimi Kolejami. Umowa zapewni rozwój biznesu, rynku mieszkaniowego i populacji.

- „W rezultacie na drogi, ścieżki rowerowe i usługi transportu publicznego mogą zostać wydane dziesiątki miliardów NOK”. - mówi Bakken.

- „Jaka jest szansa, że ​​skończymy na pobieraniu opłat?”

- „W dłuższej perspektywie mówimy o wielu latach, nie da się tego uniknąć. Wcześniej jeszcze więcej ludzi musi zdać sobie z tego sprawę, zgodzić się na to i stać przy tym, niezależnie od tego, czy za rok, dwa czy trzy lata odbędą się wybory”.

Dział: Europa

Autor:
Jan-Erik Wilthil, Stian Haraldsen, Tina Brock, Hans-Kristian Rangnes | Tłumaczenie: Agnieszka Wierzycka

Żródło:
https://www.nrk.no/buskerud/annerledesbyen-drammen-_tvunget_-til-bompengegrep-1.16867745

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE