2024-05-16 15:07:18 JPM redakcja1 K

P&G planuje pominąć nazwę swojej firmy w reklamach podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Czego brakuje Igrzyskom Olimpijskim w Paryżu 2024? Wzruszająca kampania reklamowa firmy Procter & Gamble (PG.N) otwiera nową zakładkę składającą hołd matkom sportowców.

Artykuły gospodarstwa domowego produkowane przez Procter & Gamble Co na półkach w Dollar Tree w Newburgh, Nowy Jork, USA, 14 maja 2023 r. Zdjęcie: REUTERS/Jessica DiNapoli/File Photo.

Producent produktów konsumenckich, jeden z największych na świecie wydawców reklam i sponsor Igrzysk Olimpijskich, koncentruje swój marketing na swoich indywidualnych markach zamiast na Igrzyskach, w tym pieluchach Pampers, maszynkach do golenia Gillette i detergencie Ariel.

Posunięcie to stanowi skokową zmianę dla firmy P&G, której wcześniejsze kampanie reklamowe związane z igrzyskami olimpijskimi podkreślały wartości firmy z Cincinnati, wywołały emocje i według strony internetowej agencji, która pracowała nad reklamami Wieden+Kennedy należały do najskuteczniejszych pod względem sprzedaży i liczby wyświetleń.

„W przeszłości skupialiśmy się zarówno na P&G, jak i na marce, ale tym razem naprawdę zdecydowaliśmy, że nie w 100%, ale w znacznie większym stopniu skupimy się na markach” – powiedział dyrektor ds. marki P&G Mark Pritchard. „Tych znanych przez konsumentów, których obsługujemy.”

W zeszłym miesiącu firma Procter & Gamble zmniejszyła swoje wydatki na reklamę Igrzysk Olimpijskich w Stanach Zjednoczonych o 50% po wydaniu wcześniej dziesiątek milionów dolarów na rzecz amerykańskiego nadawcy NBCUniversal.

Firma jest jednym z największych światowych sprzedawców produktów konsumenckich pod względem przychodów, a w roku finansowym kończącym się 30 czerwca 2023 r. sprzedała produkty o łącznej wartości około 82 miliardów dolarów.

Co roku wydaje na reklamę około 8 miliardów dolarów.

Pritchard powiedział, że z okazji nadchodzących Igrzysk firma P&G uruchomi reklamy ponad 30 swoich marek, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej.

„Nasze przesłanie naprawdę służy sportowcom olimpijskim i paraolimpijskim, ich rodzinom i fanom na całym świecie” – powiedział. „Znajduję się w nim szczypta codzienności”.

Na przykład działania marketingowe P&G prowadzone wśród europejskich sprzedawców detalicznych będą podkreślać pogląd, że według firmy jej produkty są „mistrzami codziennego użytku” w pracach domowych. Pritchard powiedział, że największe działania marketingowe firmy mają miejsce w Europie, ponieważ jest to region będący gospodarzem Igrzysk.

Z raportu Reuters wynika, że sponsorzy Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), w tym firma P&G, płacą ponad 100 milionów dolarów za prawo do wykorzystywania słynnych kół olimpijskich w swoich materiałach marketingowych.

Według Wieden+Kennedy, firma P&G uruchomiła pierwszą w historii korporacyjną kampanię reklamową, w której z okazji Igrzysk Olimpijskich w Vancouver w 2010 roku przedstawiła samą firmę, a nie produkty gospodarstwa domowego, które produkuje.

Globalna, wieloletnia kampania zatytułowana „Dziękuję, mamo” pokazała poświęcenia, jakie ponoszą matki na całym świecie, aby pomóc swoim dzieciom zostać mistrzami olimpijskimi, oraz lekcje, których je uczą, np. sportowej rywalizacji.

Sprzedaż produktów P&G w Stanach Zjednoczonych, ich największym rynku, oraz w Europie była w tym roku wysoka, mimo że konsumenci borykają się z rekordową inflacją. Jednak niższa sprzedaż w Chinach przyćmiła te zyski.

Dział: Europa

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE