2024-10-16 12:40:29 JPM redakcja1 K

Lufthansa zapłaciła rekordową karę 4 mln dolarów za niedopuszczenie do lotu pasażerów pochodzenia żydowskiego

Niemieckie linie lotnicze zablokowały lot 128 żydowskim pasażerom z powodu rzekomego niewłaściwego zachowania kilku osób, poinformowały władze USA.

Źródło: Michaela Stache/AFP

 

Lufthansa zgodziła się na zapłacenie grzywny w wysokości 4 mln dolarów za incydent, w wyniku którego ponad 100 żydowskim pasażerom odmówiono wejścia na pokład samolotu.

Niemieckie linie lotnicze uniemożliwiły pasażerom – z których wielu miało na sobie charakterystyczne stroje, zwykle noszone przez ortodoksyjnych mężczyzn żydowskich – wejście na pokład samolotu łączonego we Frankfurcie w maju 2022 r. z powodu rzekomego niewłaściwego zachowania kilku pasażerów, poinformował we wtorek Departament Transportu USA.

Pasażerowie przesłuchani przez władze stwierdzili, że linia lotnicza traktowała 128 żydowskich podróżnych podróżujących z Nowego Jorku do Budapesztu jako „pojedynczą grupę”, mimo że wielu z nich nie znało się i nie podróżowało razem, poinformował DOT.

 

Departament poinformował, że jest to najwyższa kara, jaką kiedykolwiek nałożono na linię lotniczą za naruszenie praw obywatelskich.

„Nikt nie powinien być narażony na dyskryminację podczas podróży, a dzisiejsze działanie wysyła jasny sygnał branży lotniczej, że jesteśmy gotowi zbadać sprawę i podjąć działania w przypadku naruszenia praw obywatelskich pasażerów” – powiedział w oświadczeniu sekretarz transportu, Pete Buttigieg.

Lufthansa oświadczyła, że ​​w pełni współpracuje z władzami USA, a jej długotrwałą misją jest „łączenie ludzi, kultur i gospodarek w zrównoważony sposób”.

„Wciąż koncentrujemy się na licznych inicjatywach, w tym na partnerstwie z American Jewish Committee (AJC), cieszącą się dużym szacunkiem i uznaniem na całym świecie, organizacją zajmującą się obroną praw i liderem opinii” – powiedział rzecznik w oświadczeniu.

„Dzięki naszej trwającej współpracy opracowaliśmy pierwszy w swoim rodzaju program szkoleniowy w branży lotniczej dla naszych menedżerów i pracowników, aby zająć się antysemityzmem i dyskryminacją. Lufthansa jest oddana byciu ambasadorem dobrej woli, tolerancji, różnorodności i akceptacji. Jako pierwsza linia lotnicza, która przyjęła roboczą definicję antysemityzmu Międzynarodowego Sojuszu na rzecz Pamięci o Holokauście (IHRA), Lufthansa będzie nadal wspierać przemyślany dialog ze społecznościami i organizacjami żydowskimi na całym świecie”.

Zgodnie z nakazem prawnym wydanym przez departament, w swojej odpowiedzi skierowanej do Departamentu Transportu firma Lufthansa oświadczyła, że ​​żałuje i publicznie przeprosiła za incydent, który był wynikiem „niefortunnej serii niedokładnych komunikatów, błędnych interpretacji i błędnych osądów”. Przewoźnik stwierdził jednak, że personel poradził sobie z sytuacją „nie mając świadomości przynależności etnicznej lub religii pasażerów” i że jego działania, „choć godne ubolewania, nie potwierdzają żadnych ustaleń dotyczących dyskryminacji ani ustaleń Departamentu w tej sprawie”. Lufthansa poinformowała, że ​​niewłaściwe zachowanie części pasażerów polegało na utrudnianiu pracy stewardesom i kłótniach z załogą na temat noszenia masek. Departament Transportu stwierdził w swoim zarządzeniu, że linia lotnicza „doszła do wniosku, że nie byłoby praktyczne zwracanie się do każdego pasażera indywidualnie”.

Dział: Świat

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE