01.11.2024 JPM Redakcja

Ryanair zwraca pieniądze za „potencjalnie ponadgabarytowy” bagaż

Pasażerka linii lotniczych oświadczyła, że uzyskała zwrot pieniędzy od Ryanair po sporze dotyczącym rozmiaru jej powiększanej walizki.

Catherine Warrilow powiedziała, że ​​otrzymała zwrot ponad 100 funtów. Zdjęcie: Catherine Warrilow

 

45-letnia Catherine Warrilow powiedziała prezenterowi Radia 2 Jeremy’emu Vine’owi, że oprócz biletu lotniczego wynoszącego 170 funtów została obciążona dodatkową opłatą w wysokości 100 funtów za loty do Hiszpanii i z powrotem. Powiedziała, że ​​pracownik Ryanair zasugerował, że jej torba podręczna jest potencjalnie za duża, mimo że „pasuje” do klatki pomiarowej linii lotniczej.

Konsultant branży turystycznej z Abingdon w hrabstwie Oxfordshire powiedział, że linia lotnicza zwróciła jej dodatkowe opłaty w ramach „gestu dobrej woli”, podkreślając jednocześnie, że są one prawidłowe. Warrilow powiedziała wcześniej, że była „zdezorientowana i sfrustrowana” po sporze na lotnisku Stansted, który miał miejsce 22 października. Oznajmiła, że ​​kiedy dotarła do bramki lotniska, musiała wyjąć wszystkie przedmioty i dodać pasek bagażowy, aby zmieścić się w limicie bagażu linii lotniczej.

 

Warrilow stwierdziła, że ​​jej rozszerzalna torba „pasuje” do klatki pomiarowej Ryanair. Zdjęcie: Catherine Warrilow

 

Konsultantka stwierdziła: „Postawiłam bagaż na stojaku i był zgodny z rozmiarem. Kiedy jednak puściłam walizkę, przechyliła się lekko do przodu, ponieważ spód nie był szczególnie stabilny i wtedy okazało się, że jest za duży”. „Przykro mi, nie mogę cię wpuścić na pokład z tą walizką, bo nie mogę dopuścić do tego, żebyś musiała na niej klękać, żeby zmieścić ją do schowka nad głową”, powiedziała konsultantka.

Warrilow oznajmiła, że ​​została zmuszona zapłacić dodatkowe 75 funtów za lot powrotny i 33 funty za podróż powrotną do Wielkiej Brytanii. Powiedziała Vine, że kultura „dodatkowego” bagażu w branży lotniczej powoduje u ludzi „dodatkowy stres”.

Warrilow dodała, że ​​wysłała list ze skargą do Ryanair po zasięgnięciu porady eksperta do spraw konsumentów. „W ciągu 24 godzin otrzymałam e-mail z informacją, że w geście dobrej woli zwrócili mi oba zestawy opłat. Twierdzą jednak, że słusznie zostałam ukarana grzywną”.

W poprzednim oświadczeniu Ryanair wyznał: „Ta pasażerka wykupił taryfę priorytetową, która pozwala na wniesienie małej torby osobistej i bagażu o wadze 10 kg”. „Ponieważ torba tej pasażerki przekraczała wymiary dozwolone dla bagażu podręcznego o wadze 10 kg, słusznie miała ona obowiązek uiszczenia standardowej opłaty za bagaż przy bramce”.

W 2023 roku dochodzenie BBC wykazało, że trzy najpopularniejsze linie lotnicze w Wielkiej Brytanii – Ryanair, easyJet i Wizz Air – od 2018 roku zmniejszyły o połowę limit bezpłatnego bagażu kabinowego.

 

Dział: Świat

Autor:
Marcus White | Tłumaczenie: Anastasiia Slyvko – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.bbc.com/news/articles/c4gvlnyrw8ko

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE