United Airlines przeprasza matkę, która oskarżyła załogę o próbę zmuszenia jej do wyłączenia respiratora jej niemowlęcia
United Airlines przeprosiło matkę, która oskarżyła członków załogi o wielokrotne żądanie usunięcia respiratora jej syna przed startem samolotu.

Melissa Sotomayor opisała swoje doświadczenia z lotu United 1349 z 8 marca w prawie 10-minutowym filmie opublikowanym na TikToku w zeszłym tygodniu.
W swoim nagraniu powiedziała, że podróżowała ze swoim 21-miesięcznym synem z Tampy na Florydzie do Newark w stanie New Jersey.
„Mój syn ma skomplikowane problemy zdrowotne. Jest zależny od rurki tracheostomijnej i respiratora. Ma problemy ze wzrokiem i słuchem. Ma także sondę żołądkową (G-tube)” – powiedziała Sotomayor w swoim filmie.
Dodała, że przed lotem do Tampy uzyskała niezbędną dokumentację „Aby mój syn mógł bezpiecznie podróżować i aby nie było żadnych problemów”. Mimo to przed startem miała kilka negatywnych interakcji z załogą, w tym ze stewardesą, którą nazwała „Nora”. Sotomayor twierdzi, że członkowie załogi nalegali, aby usunęła respirator syna, a gdy odmówiła, przekazali sprawę do kapitana samolotu.
„Podczas lotu powrotnego kilku stewardów i kapitan próbowali zmusić mnie do odłączenia mojego syna od respiratora i przenośnego koncentratora tlenu, dopóki nie osiągniemy bezpiecznej wysokości. Powiedziałam im, że to sprzęt medyczny, który utrzymuje mojego syna przy życiu” – napisała Sotomayor na stronie GoFundMe, gdzie rozpoczęła zbiórkę na koszty prawne.
W swoim nagraniu powiedziała, że lot ostatecznie wystartował z godzinnym opóźnieniem.
„Byłam naprawdę zdenerwowana tym, jak zostaliśmy potraktowani na oczach innych i jak się do nas zwracano” – kontynuowała, dodając, że nie otrzymała żadnych przeprosin od członków załogi.
Sotomayor złożyła oficjalną skargę do United Airlines
„Nie latajcie United Airlines. Wszystkich oceniają, nie chcą się uczyć na błędach i traktują cię gorzej, jeśli twoja bliska osoba jest niepełnosprawna” – powiedziała w swoim filmie na TikToku.
Rzecznik United Airlines powiedział w niedzielę Business Insiderowi, że firma skontaktowała się z Sotomayor, aby „rozwiać jej obawy” i „przeprosić za wszelkie niedogodności, których mogła doświadczyć”. Sotomayor powiedziała w rozmowie z NBC, że jej zdaniem przeprosiny United były „nieszczere”.
United Airlines zmaga się również z inną skargą dotyczącą dyskryminacji.
W środę dwóch żydowskich pasażerów linii United Airlines złożyło pozew przeciwko przewoźnikowi. W pozwie ich prawnicy twierdzą, że pilot siłą wyciągnął jednego z nich z toalety, a następnie wygłosił dyskryminujące uwagi na temat ich religii.
Sotomayor nie odpowiedziała na prośbę Business Insidera o komentarz.
Dział: Świat
Autor:
BusinessInsider | Tłumaczenie Adrian Gondzik — praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.businessinsider.com/united-airlines-apologizes-to-woman-over-sons-ventilator-2025-3