Akcje Snap spadają o 15%, ponieważ wzrost przychodów zatrzymuje się
Firma macierzysta Snapchata odnotowała spowolniony wzrost przychodów i dużą stratę netto w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku, ponieważ stawia czoła ściśniętym budżetom reklamodawców wśród szerszej niepewności gospodarczej.
Firma macierzysta Snapchata odnotowała spowolniony wzrost przychodów i dużą stratę netto w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku, ponieważ stawia czoła ściśniętym budżetom reklamodawców wśród szerszej niepewności gospodarczej.
Kwartalny przychód Snapa wyniósł zaledwie niecałe 1,3 miliarda dolarów, zasadniczo płaski w porównaniu z rokiem poprzednim. W całym roku przychody Snapa wzrosły o 12%, co firma przypisała „szybkiemu spowolnieniu wzrostu reklamy cyfrowej”.
W bieżącym kwartale sytuacja wydaje się być jeszcze gorsza. Snap powiedział, że jak dotąd w pierwszym kwartale odnotował już około 7% spadek przychodów w porównaniu z rokiem poprzednim. Szacuje, że przychody za pierwsze trzy miesiące roku spadną od 2% do 10% w porównaniu z poprzednim rokiem. (Te dane zostały zawarte w liście do inwestorów, pomimo tego, że Snap powiedział, że nie poda konkretnych wytycznych na kwartał).
Tymczasem Snap odnotował stratę netto w wysokości ponad 288 milionów dolarów w kwartale, w porównaniu do 22,5 miliona dolarów zysku netto, który uzyskał w tym samym okresie rok temu.
Akcje Snap (SNAP) spadły aż o 15% w handlu po godzinach po raporcie.
Raport oznaczał czwarty z rzędu kwartał strat netto dla Snap, który cierpiał z powodu zwiększonej konkurencji na rynku mediów społecznościowych, zakłóceń w działalności reklamowej z powodu zmian prywatności aplikacji Apple i słabszego popytu reklamodawców wśród obaw o nadchodzącą recesję. Wysokie stopy procentowe i inflacja również wpłynęły na wiele dużych firm technologicznych.
Zarobki Snap może być niepokojące bellwether dla innych gigantów technologicznych, które polegają na zdrowiu cyfrowego rynku reklamy, w tym Facebook-rodzic Meta i Google-rodzic Alphabet, z których oba są ustawione do raportu wyników w tym tygodniu. Akcje Meta i Alphabet zanurzone lekko w after-hours handlu wtorek po Snap wyników.
Snap w sierpniu stał się jednym z pierwszych dużych firm technologicznych, aby ogłosić poważne zwolnienia, kiedy powiedział, że będzie zmniejszyć 20% swoich pracowników. W ostatnich miesiącach wiele innych firm technologicznych poszło za przykładem, w tym Meta, Alphabet, Amazon, Mircrosoft i inne, co spowodowało dziesiątki tysięcy zwolnień w branży.
Oprócz wyzwań na rynku reklamy cyfrowej, Snap wskazał na zmiany w swojej platformie reklamowej, że oczekuje „będzie prowadzić poprawę dla naszych partnerów i naszego biznesu w czasie, ale to może być destrukcyjne... w najbliższym czasie”.
Być może jedynym jasnym punktem dla Snap w wynikach jest jego publiczność. Firma zgłosiła posiadanie 375 milionów dziennych aktywnych użytkowników w kwartale, co stanowi wzrost o 17%. Usługa subskrypcji Snapchat+, która została uruchomiona w zeszłym roku w ramach próby zwiększenia nowych źródeł przychodów, osiągnęła ponad 2 miliony płacących abonentów w czwartym kwartale, powiedział.
Firma powiedziała również, że spodziewa się zrealizować 500 milionów dolarów redukcji kosztów, które obiecała w wyniku restrukturyzacji do końca pierwszego kwartału.
Mimo to Scott Kessler, analityk firmy inwestycyjnej Third Bridge, powiedział w nocie inwestorskiej po raporcie, że „jednym z największych pytań dotyczących Snapa jest to, czy pozostaje on historią wzrostu lub może wkrótce kontynuować jako historia wzrostu”, biorąc pod uwagę ponure perspektywy na początek tego roku.
Dział: Telekomunikacja
Autor:
Clare Duffy | Tłumaczenie: Agata Jakubiak
Źródło:
https://edition.cnn.com/2023/01/31/tech/snap-earnings