Alphonso robot-kelner wprawiający gości kawiarni w zachwyt
Według menedżera, kelner-robot AI o imieniu Alphonso zachwyca klientów kawiarni pomagając personelowi. Restauracja „No. 30 Coffee Lounge” w Brandon na terenie hrabstwa Suffolk niedawno gościła u siebie Alphonso, który ma zdolność obsługi i interakcji z klientami. Menedżer Nicki Plume powiedziała, że stało się to tematem rozmów osób odwiedzających restaurację, a robot był „bardzo pomocny”. Podkreśliła jednak, że nie miał on za zadanie zastąpienia personelu.

Ms Plume stwierdziła, że starsi klienci polubili Alphonsa. Zdjęcie: Luke Deal/BBC
„Wieczorami otwieramy się jako włoska restauracja, a więc pomocne jest przynoszenie jedzenia, sprzątanie stołów.
To po prostu pomaga naszym dziewczynom w ciągu dnia.
On nikogo nie zastąpi, on po prostu pomaga” – wyjaśniła.
„Dzieci naprawdę go lubią... byliśmy tematem rozmów w domu starców, mówili o nim również tam, więc przychodziło do nas wielu starszych ludzi i prosili, żeby obsługiwał ich Alphonso”.
Inne restauracje w całym kraju korzystają z podobnych robotów, których zakup w niektórych przypadkach to koszt około 18 500 funtów.
Jednak nie tylko automaty zmieniają nasze otoczenie, ponieważ jeszcze więcej technologii wpływa na nawyki i doświadczenia konsumentów.
Odbywa się Digital Ipswich Innovation Showcase, pokazujący jak technologia może „ożywić” centra miast za pomocą sztucznej inteligencji (AI), rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR).
51-letni James Lee Burgess jest założycielem Urban Tech Creative oraz wziął udział w wydarzeniu, aby dać odwiedzającym szansę na doświadczenie „phygital”.
To fizyczny i cyfrowy eksperyment zakupowy przeprowadzany przy pomocy zestawów słuchawkowych.
„Pomysł polega na tym, że mamy treści cyfrowe dla marek, które można dostarczać w dowolnym miejscu, wykorzystując [pustą półkę] jako tło”.
Porównał to do „nieskończonej witryny sklepowej”, umożliwiającej wielu markom prezentowanie swoich produktów za pomocą zestawów słuchawkowych.
James Lee Burgess brał udział w Digital Ipswich Innovation Showcase. Zdjęcie: Jacob Ottaway/BBC
Na wydarzeniu w Ipswich był również Nana Parry, 38-letni współzałożyciel Cluso.
Jest to narzędzie, które ułatwia obywatelom wyrażanie opinii na temat doświadczeń konsumentów.
Czyni to za pomocą nagrań głosowych, co jego zdaniem mogłoby zostać wprowadzone w Ipswich.
„Jedną z najlepszych rzeczy w Ipswich jest wszystko co jest związane z wypoczynkiem” — powiedział.
Dlatego wiemy, że naprawdę ważne jest, aby ludzie wrócili do miasteczek, doświadczając życia na High Street.
Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest wykorzystanie Cluso, aby opinia publiczna podzieliła się dokładnie tym, czego oczekuje od tych doznań."
Nana Parry uważał, że jego technologia może pomóc firmom usprawnić działalność dzięki opiniom klientów. Zdjęcie: Jacob Ottaway/BBC
35-letni Jack Norris jest dyrektorem Zubr, który oferuje ludziom możliwość doświadczenia AR i VR za pomocą cyfrowych lornetek.
Był on używany na wydarzeniu w Ipswich, aby pokazać, jak mogło wyglądać nabrzeże miasta w latach 90. XIX wieku.
Uważał, że technologia ta może stać się „meblem ulicznym”, umożliwiając odwiedzającym spojrzenie w przeszłość.
„Bardzo znajomy wygląd tej technologii podoba się również osobom starszym, które prawdopodobnie nigdy nie zainstalowałyby aplikacji 3D na telefonie.
Po prostu przyjdą i spojrzą przez okular, myśląc że zobaczą prawdziwy świat i będą zaskoczeni. Miejmy również nadzieję, że nasze historyczne wizualizacje zrobią na nich wrażenie”.
Jack Norris zaproponował mieszkańcom Ipswich obejrzenie historycznego widoku nabrzeża przez lornetkę. Zdjęcie: Jacob Ottaway/BBC
Dział: Robotyka
Autor:
Alice Cunningham & Jacob Ottaway | Tłumaczenie: Andrzej Wachnicki - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/